wymiana uszczelniaczy przedniego zawiesznia

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
modern25
Po kostki w błocie
Posty: 148
Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:19
Motocykl: XTR 660
Lokalizacja: Großendorf / Wiôlgô Wies

Re: wymiana uszczelniaczy przedniego zawiesznia

Post autor: modern25 »

carri pisze:ale ttr to inne zawieszenie bo ja mam (odwrócone do góry nogami)
bo my mamy to lepsze :)
Mam domek nad morzem do wynajęcia. Dla motocyklistów kawa, piwo i tańczy nocleg . Władysławowo. Info PW a potem telefon .
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: wymiana uszczelniaczy przedniego zawiesznia

Post autor: mlody »

A w jakim stanie masz tuleje, bo nic o tym nie wspominałeś? Może są już tak wytarte, że laga ma za duży luz i cieknie. Ewentualnie może są jeszcze lagi zgięte :niewiem:
Awatar użytkownika
modern25
Po kostki w błocie
Posty: 148
Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:19
Motocykl: XTR 660
Lokalizacja: Großendorf / Wiôlgô Wies

Re: wymiana uszczelniaczy przedniego zawiesznia

Post autor: modern25 »

mlody pisze:A w jakim stanie masz tuleje, bo nic o tym nie wspominałeś? Może są już tak wytarte, że laga ma za duży luz i cieknie. Ewentualnie może są jeszcze lagi zgięte :niewiem:
Jak facet robi jak to mówi" wszystko dobrze" i nie ma zużycia czy zadrapania to albo zakłada nie te uszczelniacze co trzeba albo lag powykręcane co może być bolesne dla portfela Nie mogę sobie niczego innego wyobrazić
Mam domek nad morzem do wynajęcia. Dla motocyklistów kawa, piwo i tańczy nocleg . Władysławowo. Info PW a potem telefon .
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: wymiana uszczelniaczy przedniego zawiesznia

Post autor: Gacek »

Moim zdaniem w garażowych warunkach stwierdzić czy rury są proste itp to raczej nierealne , druga sprawa na pewnym poziomie rury są owalne polerowałem kiedyś rury i przy tej czynności pięknie wyłażą normalnie niezauważalne niuanse :|
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: wymiana uszczelniaczy przedniego zawiesznia

Post autor: szpadyzor45 »

Czy rury są proste bardzo łatwo sprawdzić kręcąc lagą w półkach i patrząc czy na dole ma jakieś odchyły. Przy upsach może być trudniej ale myślę, że to wykonalne. Oczywiście nie sprawdzi się lag do mikrona, ale bez przesady po co taka dokładność? Ja miałem krzywe lagi, że u dołu uciekały o 5 cm i uszczelniacze nic nie ciekły. Kolega w TTR600 miał podobnie - po wymianie uszczelniaczy i po przejechaniu 5 km zaczęły się pocić obie naraz. Dał na gwarancję i zrobili drugi raz już porządnie, lecz co było przyczyną nie powiedzieli...
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: wymiana uszczelniaczy przedniego zawiesznia

Post autor: terenowiecc »

modern25 pisze:wymiana jest uszcelniaczy jest wyjątkowo prosta .
Rozkręsasz korek jak laga jest w motku później odkręcasz imbus co jest z dołu lagi wyciągasz co jest w środku ( jak rozkręcisz to będziesz wiedzał o czym pisze ) wylewasz olej , next , szarpisz lagę w celu jej rozłączenie i już . Wymieniasz uszczelniacz . Skręcasz w odwrotnej kolejności ,

Czas pracy około 1,5 h.
materiały potrzebne . : 2 litorwe naczynie na stary olej . Szmatę :) imbus ( pasujący do dolnego korka ) klucz 27.
Trudność : Żadna
model to TT600E z 2001r.. Moze w innych jest inaczej.
Ilość oleju : jedni pisza 480 ml Inni 500ml a jeszce inni 530 ml . Ja wlałem 530ml 5W.
Odkopię temat.

Zawias TTS.
Żeby rozczłonkować lagę trzeba wykręcić korek z lagi a następnie odkręcić go z tego elementu, który znajduje się w środku spręzyny. Trzeba też zdjąć uszczelniacz przeciwpyłowy i pierścień zabezpieczający uszczelniacz właściwy.
Później szarpnięcie i laga jest w 2 kawałkach. Ok.
Po zabiegach wymiany zużytych elementów trzeba to skręcić.
Niby nic trudnego ale dodatkowo poluzowałem dolny imbus i teraz zastanawiam się jak go dokręcić? :lol:
Kręcę tym w kółko bez żadnego efektu. W klasycznym amortyzatorze za pomocą klucza w kształcie litery T blokuje się "środek" i dokręca imbus.
Jak to wygląda w USD?
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: wymiana uszczelniaczy przedniego zawiesznia

Post autor: ArturS »

Profil 30x20 (lub na 18) z dospawanymi śrubami robi za dobry klucz do blokady wewnętrznej części, która się okręca ;)
Trzeba zablokować tą rurę na dole. Momenty dokręcania masz w manualu z YZ250 (ten sam zawias) https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Obrazek
https://picasaweb.google.com/1034218078 ... pensionUSD
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: wymiana uszczelniaczy przedniego zawiesznia

Post autor: terenowiecc »

Wypas! Dziękuję.
Artur ma na wszystko fotkę :mrgreen:

W sumie logiczna sprawa. Odkręciłem imbus bez blokady więc myślałem, że i skręcę to również bez jej udziału... :facepalm:
Dobra, sklei się coś do zablokowania tego elementu.
Dobrze się składa bo jak wyjmę tę część z 4 otworami, to dokładnie wymyję lagę wewnątrz a tam na pewno najwięcej syfu się zebrało.

:goodjob:
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: wymiana uszczelniaczy przedniego zawiesznia

Post autor: glina »

Właśnie zabrałem się z wymianę uszczelniaczy i oleju. I na starcie już same problemy.
1. Nie mam tak dużego imbusa na dół (z tym sobie poradzę, pożyczę albo kupię po świętach)
2. Za nic ta górna śruba na lagach nie chce zejść. Ani jedna, ani druga. Mam przedłużkę 60 cm i ani drgnie. Popukałem kluczem udarowym, też nic. To jest fabrycznie na klej złapane ? Nie chce mi się na wulkanizację z tym lecieć, żeby to pneumatem pocisnęli. Moment z tego co widzę w serwisówce YZ250 nie jest duży, bo 28 Nm. Coś robię źle ?
Awatar użytkownika
modern25
Po kostki w błocie
Posty: 148
Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:19
Motocykl: XTR 660
Lokalizacja: Großendorf / Wiôlgô Wies

Re: wymiana uszczelniaczy przedniego zawiesznia

Post autor: modern25 »

glina pisze: 2. Za nic ta górna śruba na lagach nie chce zejść. Ani jedna, ani druga. Mam przedłużkę 60 cm i ani drgnie. Popukałem kluczem udarowym, też nic. To jest fabrycznie na klej złapane ? Nie chce mi się na wulkanizację z tym lecieć, żeby to pneumatem pocisnęli. Moment z tego co widzę w serwisówce YZ250 nie jest duży, bo 28 Nm. Coś robię źle ?
tak . imbus potrzebny jest . Nie kombinuj inaczej niż po prostu kupić normalny dobry klucz .
Najpierw poluzuj korki w lagach zanim lagi zdejmiesz . bo dopiero później się zacznie niepotrzebne kombinowanie i wkręcanie w lagi .
co do 2. Mówisz o śrubach w półkach co trzymają lagi te 4 szt. na lage ?
Tam nie ma ( nie powinno być ) kleju . Śruby oryginalne czy jakieś dobrane z castoramy ? Ja nie mam żadnej rady co byś sam nie wpadł na to ale weź porządny najlepszy jaki masz klucz oczkowy i no jak to mówią fachowcy :) " musi pójść "
ps. te oryginalne śruby mają takie h***we łebki dla tego ważne jest żeby mieć porządne narzędzia ( bynajmniej nie z lidla ) .
Mam domek nad morzem do wynajęcia. Dla motocyklistów kawa, piwo i tańczy nocleg . Władysławowo. Info PW a potem telefon .
ODPOWIEDZ