Strona 4 z 8

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 10 kwie 2018, 16:48
autor: Gacek
Nie wnikałem co i jak w budowę tego układu z ALI ale to co proponujesz (pomijająć dokładnosć fabrycznych ) parametrów tego urzadzenia to mozna porównać to prawie do organoleptycznych badań w postaci plućia lub szczania , z małą róznićą badając organoleptycznie wyrabiamy W sobie instynkt wyczucie 8-) (analogicznie wspominam czasy kiedy ) korzystałem z tel staconarnego wszystkie numery z jakich czesto korzystałem miałem w głowie od czasu kiedy nastały komórki nagle otępiałem nie pamietam zadnego numeru :oops: .
Oczywiscie fajna sprawa zakup takiego gadzetu na ali dla kogoś kto potrzebuje taniego efektownego gadzetu moim zdaniem nic ponad to :geek: .

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 12 kwie 2018, 08:48
autor: Mariusz KRK
Krzsiek pisze:Dzieki. Wygląda ze to sa one dosc uniwersalne, inna zworka w podobnym zmienia C na F.

Co do robienia, jak ktos ma czas to moze dlubac.
Jak dlubanina nie jest celem samym w sobie to za 20zl mozna miec termometr z zegarkiem
Dla potrzebujących samej temp. chińskie rączki tez coś mają w ofercie z zasilaniem bateryjnym (w Polsce za 26zł)
Zakres -30...+110 st. C, wym. 48x28x15mm
Obrazek
Pozdr. M.

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 12 kwie 2018, 09:17
autor: kurol
Troszke maly zakres.
110 st C to smialo mozna jechac dalej.

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 14 kwie 2018, 18:38
autor: novvy
Mariusz KRK pisze: Dla potrzebujących samej temp. chińskie rączki tez coś mają w ofercie z zasilaniem bateryjnym (w Polsce za 26zł)
Zakres -30...+110 st. C, wym. 48x28x15mm
Obrazek
Pozdr. M.

Właśnie taki mam ale z zakresem do 150 C

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 23 maja 2018, 20:16
autor: novvy
Tak u mnie wygląda termometr i miejsce montażu. Może nie jest to "fabryczny" montaż ale na moje potrzeby w zupełności wystarcza. Temperatura w czasie jazdy najczęściej wynosi od 80 do 110 stopni i jest odwrotnie proporcjonalna do prędkości, zauważyłem też, że obciążenie silnika ma dużo mniejszy wpływ na temperaturę niż prędkość.

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 23 maja 2018, 21:44
autor: Krzsiek
Fajnie.
Prosto i funkcjonalnie :goodjob:

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 24 maja 2018, 08:21
autor: fryzjer
novvy pisze:Tak u mnie wygląda termometr i miejsce montażu. Może nie jest to "fabryczny" montaż ale na moje potrzeby w zupełności wystarcza. Temperatura w czasie jazdy najczęściej wynosi od 80 do 110 stopni i jest odwrotnie proporcjonalna do prędkości, zauważyłem też, że obciążenie silnika ma dużo mniejszy wpływ na temperaturę niż prędkość.

Novy.Ale ty masz pogląd temperatury cylindra a nie oleju.
Super sprawa. :goodjob: Fajnie jakby ten termometr miał mniejszy zakres dolny ,ale większy zakres max.
Napisz czy łatwo przekroczyć te 110 stopni,czy raczej trzeba by ostro piłować silnik.
Ciekawe jaką będzie miał temperaturę sam olej przy temperaturze 110 stopni na cylindrze.

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 24 maja 2018, 18:07
autor: Tank
Jest b. duza szansa, ze b. zblizoną:) I niewątpliwie wiecej mówiąca o warunkach pracy silnika i oleju niz mierzenie temp. np. w zbiorniku oleju.
Są rowniez czujniki temp. zakładane jako podkladka pod swiecę zaplonową, najdokladniej z zewnętrznych obrazujące temperaturę głowicy.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 24 maja 2018, 18:33
autor: kurol
Jak w robocie pirometr wroci z legalizacji to moge porownac temperature cylindra z temperatura oleju jaka widzi sterownik silnika w moim drugim pizdziku
Chodz pomiary pirometrem po mojemu i tak sa "pi razy oko"

Re: Elektroniczny Termometr Oleju

: 24 maja 2018, 18:41
autor: Gacek
@novvy - zapytam ? weryfikowałeś kiedyś pirometrem temp na płaszczyznach cylindra ? .
Nie polegał bym slepo wskazaniam - w tej lokalizacji (gen chodzi o miejsce wpiecia czujnika ) wystepują spore wachania temperatury .na ile miałem okazję badać kanał ssacy dosyć intensywnie chłodzi tylną czesc cylindra w której masz umieszczony czujnik .
Zapewne z tej płaszczyzny wyciagasz wnioski - zaobserwowałeś ze nie predkosć a obciazenie decyduje o panujacych temp.
Stosujać LM35 w adekwatnej wersji mozna uzyskać odczyt do 150 stopni C .
Tak ogólnie w dzisiejszych czasach inwestowanie kasy w tak banalne sprawy jak termometry chłodnice oleju :P .
Zyjemy w XXI wieku a tu taka "sikierezada" :lol:
Kurol wyprzedziłeś mnie deka z swoim postem - pirometr nie musi być po homologacji i tak wskaze róznice temp na poszczególnych płaszczyznach cylindra .