olej przez filtr powietrza
-
- Czyścioch
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 cze 2011, 17:34
olej przez filtr powietrza
Witam, olej mi wybija przez filtr powietrza w TTR600 2000 r czy ktos wie dlaczego tak sie dzieje i jak temu zaradzic ?
- RedGothic
- Po kostki w błocie
- Posty: 196
- Rejestracja: 23 sie 2010, 19:47
- Motocykl: YAMAHA XT 600 Z TENERE ^_^
Re: olej przez filtr powietrza
zobacz czy czasem nie masz za duzo oleju wlane ...
Było: Motorynka , Komar1973 , WSK 3 , SHL M11 , Yamaha TT600 4GV BELGARDA...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
-
- Czyścioch
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 cze 2011, 17:34
Re: olej przez filtr powietrza
jak kupilem moto to okazalo sie ze koles mial olej wlany az pod korek na zimnym silniku. I wtedy po pierwszych paru kilometrach rozsadzilo mi dekiel od filtra oleju bo byly slabe gwinty. Po tym jak to naprawilem nagwintowalem zamontowalem nowe oringi etc to byl spokoj przez jakis czas , oleju bylo w dobrej ilosci ale pozniej znowu cos sie zaczelo ... i olej zaczal wylatywac poprzez filtr powietrza a obecnie juz nie wiem gdzie wylatuje ale dzisiaj np zajechalem do gliwic to na cieplym silniku mialem pol oczka a po przejechaniu kolejnych 50 km juz oleju w oczku nie bylo .Wiec teraz nie mam pojecia czy on mi wykapal po drodze czy go silnik zjadl ... Silnik jest suchy, nigdzie nie widac sladow po oleju dopiero na tylnej czesci ( w okolicach bagnetu, i pod zbiorniczkiem, filtr powietrza od dolu ) sa uwalone od oleju ... nie wiem co z tamtej strony moze mi sie tak oleju pozbywac
-
- Czyścioch
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 cze 2011, 17:34
Re: olej przez filtr powietrza
czy rozwiazaniem mojego problemu moze byc wymiana tloka pierscieni i szlif cylindra ? jesli tak to na jaki wydatek sie szykowac ?
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: olej przez filtr powietrza
tłok 600 pln szlif 60-80 uszczelka pod głowice 100 pln + olej z filtrem 150 i wsio
-
- Czyścioch
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 cze 2011, 17:34
Re: olej przez filtr powietrza
przeczytalem jeszcze gdzies kilka opini takich ze jesli w motorze trzeba wyminic tlok i zrobic szlif to motor praktycznie nie nadaje sie juz do niczego i bedzie sie juz tylko psul i sypal ... czy to faktycznie prawda ?
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2500
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: olej przez filtr powietrza
Od kiedy wymienia się tłok, pierścienie i robi szlif cylindra, jeśli wywala olej do airboxa? Co ma piernik do wiatraka? Chyba, że czegoś nie zrozumiałem? Olej wywala, bo jest go za dużo albo jest zatkany jakiś wężyk lub kanalik olejowy.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 207
- Rejestracja: 13 sie 2010, 08:55
- Lokalizacja: slaskie
Re: olej przez filtr powietrza
dokładnie PAWLO ja tez zabardzo nie wiem co ma jedno do drugiego. do filtra idzie wezyk ze skrzyni od nadmiaru oleju jest za duzo i wywala w filtr. tak jak pawlo pisze.
xt 600 3tb
-
- Czyścioch
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 cze 2011, 17:34
Re: olej przez filtr powietrza
no ok ale w takim razie oznaczalo by to ze mam wciaz za duzo oleju ...
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2500
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: olej przez filtr powietrza
To już nie pierwszy taki przypadek viewtopic.php?f=27&t=1050 Jak na razie przyczyna też nieznana.
Sprawdź olej tak jak powinno się go sprawdzać, bo olej w tych silnikach czasami jest w zbiorniku, a czasami nie, nie wiedzieć czemu
Sprawdza się tak:
1. Zagrzać silnik do około 60°C. (około 3-5 km jazdy po odpaleniu zimnego silnika)
2. Po jeździe zostawić silnik na biegu jałowym przez minimum 10 sekund, zgasić, moto ma być w pionie.
3. Po zgaszeniu sprawdzić poziom oleju przez bagnet lub "okienko".
Szczerze nie wiem jak dużo musi być tego oleju ponad maximum, żeby wywaliło do airboxa. Raz miałem zalane ponad korek (spowodowane tym, że dolałem w złym momencie - jak olej był w silniku, a nie w zbiorniku) tak że jak odkręciłem korek to sporo się wylało. Zrobiłem około 20km, a mimo to nie wywaliło do filtra.
Kontroluj stan oleju i przypatrz się czy nie ma gdzieś zagiętego wężyka powrotu oleju do zbiornika. Jest też możliwość, że zatkał się jakiś kanalik olejowy w silniku tak jak wcześniej pisałem.
Sprawdź olej tak jak powinno się go sprawdzać, bo olej w tych silnikach czasami jest w zbiorniku, a czasami nie, nie wiedzieć czemu
Sprawdza się tak:
1. Zagrzać silnik do około 60°C. (około 3-5 km jazdy po odpaleniu zimnego silnika)
2. Po jeździe zostawić silnik na biegu jałowym przez minimum 10 sekund, zgasić, moto ma być w pionie.
3. Po zgaszeniu sprawdzić poziom oleju przez bagnet lub "okienko".
Szczerze nie wiem jak dużo musi być tego oleju ponad maximum, żeby wywaliło do airboxa. Raz miałem zalane ponad korek (spowodowane tym, że dolałem w złym momencie - jak olej był w silniku, a nie w zbiorniku) tak że jak odkręciłem korek to sporo się wylało. Zrobiłem około 20km, a mimo to nie wywaliło do filtra.
Kontroluj stan oleju i przypatrz się czy nie ma gdzieś zagiętego wężyka powrotu oleju do zbiornika. Jest też możliwość, że zatkał się jakiś kanalik olejowy w silniku tak jak wcześniej pisałem.
Bzdura, każdy przypadek jest inny i wszystko zależy od stanu danego sprzętaJoshamee pisze:przeczytalem jeszcze gdzies kilka opini takich ze jesli w motorze trzeba wyminic tlok i zrobic szlif to motor praktycznie nie nadaje sie juz do niczego i bedzie sie juz tylko psul i sypal ... czy to faktycznie prawda ?