olej przez filtr powietrza

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Joshamee
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 18 cze 2011, 17:34

olej przez filtr powietrza

Post autor: Joshamee »

Witam, olej mi wybija przez filtr powietrza w TTR600 2000 r czy ktos wie dlaczego tak sie dzieje i jak temu zaradzic ?
Awatar użytkownika
RedGothic
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:47
Motocykl: YAMAHA XT 600 Z TENERE ^_^

Re: olej przez filtr powietrza

Post autor: RedGothic »

zobacz czy czasem nie masz za duzo oleju wlane ... :idea:
Było: Motorynka , Komar1973 , WSK 3 , SHL M11 , Yamaha TT600 4GV BELGARDA...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
Joshamee
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 18 cze 2011, 17:34

Re: olej przez filtr powietrza

Post autor: Joshamee »

jak kupilem moto to okazalo sie ze koles mial olej wlany az pod korek na zimnym silniku. I wtedy po pierwszych paru kilometrach rozsadzilo mi dekiel od filtra oleju bo byly slabe gwinty. Po tym jak to naprawilem nagwintowalem zamontowalem nowe oringi etc to byl spokoj przez jakis czas , oleju bylo w dobrej ilosci ale pozniej znowu cos sie zaczelo ... i olej zaczal wylatywac poprzez filtr powietrza a obecnie juz nie wiem gdzie wylatuje ale dzisiaj np zajechalem do gliwic to na cieplym silniku mialem pol oczka a po przejechaniu kolejnych 50 km juz oleju w oczku nie bylo .Wiec teraz nie mam pojecia czy on mi wykapal po drodze czy go silnik zjadl ... Silnik jest suchy, nigdzie nie widac sladow po oleju dopiero na tylnej czesci ( w okolicach bagnetu, i pod zbiorniczkiem, filtr powietrza od dolu ) sa uwalone od oleju ... nie wiem co z tamtej strony moze mi sie tak oleju pozbywac
Joshamee
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 18 cze 2011, 17:34

Re: olej przez filtr powietrza

Post autor: Joshamee »

czy rozwiazaniem mojego problemu moze byc wymiana tloka pierscieni i szlif cylindra ? jesli tak to na jaki wydatek sie szykowac ?
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: olej przez filtr powietrza

Post autor: qpa »

tłok 600 pln szlif 60-80 uszczelka pod głowice 100 pln + olej z filtrem 150 i wsio
Joshamee
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 18 cze 2011, 17:34

Re: olej przez filtr powietrza

Post autor: Joshamee »

przeczytalem jeszcze gdzies kilka opini takich ze jesli w motorze trzeba wyminic tlok i zrobic szlif to motor praktycznie nie nadaje sie juz do niczego i bedzie sie juz tylko psul i sypal ... czy to faktycznie prawda ?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2500
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: olej przez filtr powietrza

Post autor: Pawlo »

Od kiedy wymienia się tłok, pierścienie i robi szlif cylindra, jeśli wywala olej do airboxa? Co ma piernik do wiatraka? Chyba, że czegoś nie zrozumiałem? ;) Olej wywala, bo jest go za dużo albo jest zatkany jakiś wężyk lub kanalik olejowy.
Obrazek
mlody11132
Po kostki w błocie
Posty: 207
Rejestracja: 13 sie 2010, 08:55
Lokalizacja: slaskie

Re: olej przez filtr powietrza

Post autor: mlody11132 »

dokładnie PAWLO ja tez zabardzo nie wiem co ma jedno do drugiego. do filtra idzie wezyk ze skrzyni od nadmiaru oleju jest za duzo i wywala w filtr. tak jak pawlo pisze.
xt 600 3tb
Joshamee
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 18 cze 2011, 17:34

Re: olej przez filtr powietrza

Post autor: Joshamee »

no ok ale w takim razie oznaczalo by to ze mam wciaz za duzo oleju ...
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2500
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: olej przez filtr powietrza

Post autor: Pawlo »

To już nie pierwszy taki przypadek viewtopic.php?f=27&t=1050 Jak na razie przyczyna też nieznana.

Sprawdź olej tak jak powinno się go sprawdzać, bo olej w tych silnikach czasami jest w zbiorniku, a czasami nie, nie wiedzieć czemu :lol:
Sprawdza się tak:
1. Zagrzać silnik do około 60°C. (około 3-5 km jazdy po odpaleniu zimnego silnika)
2. Po jeździe zostawić silnik na biegu jałowym przez minimum 10 sekund, zgasić, moto ma być w pionie.
3. Po zgaszeniu sprawdzić poziom oleju przez bagnet lub "okienko".

Szczerze nie wiem jak dużo musi być tego oleju ponad maximum, żeby wywaliło do airboxa. Raz miałem zalane ponad korek (spowodowane tym, że dolałem w złym momencie - jak olej był w silniku, a nie w zbiorniku) tak że jak odkręciłem korek to sporo się wylało. Zrobiłem około 20km, a mimo to nie wywaliło do filtra.
Kontroluj stan oleju i przypatrz się czy nie ma gdzieś zagiętego wężyka powrotu oleju do zbiornika. Jest też możliwość, że zatkał się jakiś kanalik olejowy w silniku tak jak wcześniej pisałem.
Joshamee pisze:przeczytalem jeszcze gdzies kilka opini takich ze jesli w motorze trzeba wyminic tlok i zrobic szlif to motor praktycznie nie nadaje sie juz do niczego i bedzie sie juz tylko psul i sypal ... czy to faktycznie prawda ?
Bzdura, każdy przypadek jest inny i wszystko zależy od stanu danego sprzęta :)
Obrazek
ODPOWIEDZ