sterownik CDI 5CH-01
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: sterownik CDI 5CH-01
Stare XT miały chyba AC CDI a ttr i nowe XT DC-CDI
Główna różnica to miejsce umieszczenia „garbów” na kole magnesowym od prądnicy. Są w innych miejscach i druga sprawa to, że sam impulsator jest w innym miejscu ( i nie wim czy daje taki sam syg jak w TTR: wartość napięcia stromość itp.) bo impulsator to mała cewka z rdzeniem z magnesu twardego, który wytwarza pole magnetyczne a te garby na kole magnesowym od prądnicy zmieniają rozkład pola( zmienia się szczelina) jakie wytwarza ten magnesik czyli mamy zmienne pole i powstaje sem na końcach tej cewki (iskra zawsze jak tłok w GMP). Teraz ten sygnał może inaczej „obrabiać „ moduł od TTR inaczej od XT nie wiam jaka jest zwłoka od chwili syg do wytworzenia iskry w TTR i XT widocznie jest sporo różnic i z tego co słyszałem odpali TTR na XT kowym module ale przerywa. Proste moduły można spokojnie zaaplikować do TTR kwestia tak dobrania wszystkiego żeby iskra była przed GMP w odpowiednim momecie no i problem w jakim. widocznie jakiś skuterowi się wpasował ? W ttr nie idzie przestawić impulsatora manual nic nie podaje więc lipa
Po za tym proste modułu od skutera mają inną mapę zapłonu albo nie maja jej wcale ( walą iskrę jak maja impuls od impulsatora i tyle). W TTR wraz ze wzrostem obrotów (więcej impulsów na dana jednostkę czasu) układ uProcka zmienia czas wyzwolenia tranzystora ( iskry ) (dlatego sam sygnał z impulsatora musi być wcześniej niż np. 2mm przed GMP ) żeby był jakiś zakres regulacji. No i co do normy euro3 na niemieckiej stronie jest przebieg z hamowni dla TTR przy podłączonym module jak z salonu i po odłączeniu jednego przewodu od modułu ( który jest nawet na szybkozłącze) i pracuje jak powinno…..
http://www.tt600r.de/> technik > tt600r i > 4 link
A te 3 tys za moduł to chore !
Główna różnica to miejsce umieszczenia „garbów” na kole magnesowym od prądnicy. Są w innych miejscach i druga sprawa to, że sam impulsator jest w innym miejscu ( i nie wim czy daje taki sam syg jak w TTR: wartość napięcia stromość itp.) bo impulsator to mała cewka z rdzeniem z magnesu twardego, który wytwarza pole magnetyczne a te garby na kole magnesowym od prądnicy zmieniają rozkład pola( zmienia się szczelina) jakie wytwarza ten magnesik czyli mamy zmienne pole i powstaje sem na końcach tej cewki (iskra zawsze jak tłok w GMP). Teraz ten sygnał może inaczej „obrabiać „ moduł od TTR inaczej od XT nie wiam jaka jest zwłoka od chwili syg do wytworzenia iskry w TTR i XT widocznie jest sporo różnic i z tego co słyszałem odpali TTR na XT kowym module ale przerywa. Proste moduły można spokojnie zaaplikować do TTR kwestia tak dobrania wszystkiego żeby iskra była przed GMP w odpowiednim momecie no i problem w jakim. widocznie jakiś skuterowi się wpasował ? W ttr nie idzie przestawić impulsatora manual nic nie podaje więc lipa
Po za tym proste modułu od skutera mają inną mapę zapłonu albo nie maja jej wcale ( walą iskrę jak maja impuls od impulsatora i tyle). W TTR wraz ze wzrostem obrotów (więcej impulsów na dana jednostkę czasu) układ uProcka zmienia czas wyzwolenia tranzystora ( iskry ) (dlatego sam sygnał z impulsatora musi być wcześniej niż np. 2mm przed GMP ) żeby był jakiś zakres regulacji. No i co do normy euro3 na niemieckiej stronie jest przebieg z hamowni dla TTR przy podłączonym module jak z salonu i po odłączeniu jednego przewodu od modułu ( który jest nawet na szybkozłącze) i pracuje jak powinno…..
http://www.tt600r.de/> technik > tt600r i > 4 link
A te 3 tys za moduł to chore !
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: sterownik CDI 5CH-01
A teraz pytanie czy cewki wysokiego napięcia są kompatybilne ?
Forum to fajne miejsce do zebrania ew info często ludzie rozkręcają mogą foty porobić pomierzyć pewne sprawy - sam się zastanawiam czasami co z tymi ttr japonce namodzili .Nestety w łapkach nigdy tego nie miałem wiec mogę sie tylko z relacji opisów domyślać .
Forum to fajne miejsce do zebrania ew info często ludzie rozkręcają mogą foty porobić pomierzyć pewne sprawy - sam się zastanawiam czasami co z tymi ttr japonce namodzili .Nestety w łapkach nigdy tego nie miałem wiec mogę sie tylko z relacji opisów domyślać .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: sterownik CDI 5CH-01
Myślę, że nic nie namieszali. Stare TT bez rozrusznika i kopniaka miały w okolicy uzwojenia od prądnicy dodatkowe uzwojenie, które podawało wysokie napięcie na moduł w TTR jest zasilany 12V jak w XT nowych i jest przetwornica w module na wysokie napięcie. TTS ma inny dekiel niż TTE z rozrusznikiem TTS ma jak stare XT z cewkami dodatkowymi. TTE ma jak nowe XT zasialnie modułu 12V. Podobnie TT600RE z rozrusznikiem ma tak samo jak nowe XT. A TTR nie ma tych cewek jak cała rodzina TTXR odpalanych tylko z kopniaka i bez akumulatora. Moduł zasilany jest normalnie 12V które jest dostarczane podczas kopania i może to wymusiło zrobienie nowego modułu + taki że TTR ma najszczuplejszy silnik od strony zębatki zdawczej..
TT600S
Stare XT
I ich ceweczki
TT600E
Nowe XT
I ich ceweczki (jak w TTR)
TTR
Prawda taka ze jak trzeba coś podebrać z rodziny XT TT to mało rzeczy pasuje.
TT600S
Stare XT
I ich ceweczki
TT600E
Nowe XT
I ich ceweczki (jak w TTR)
TTR
Prawda taka ze jak trzeba coś podebrać z rodziny XT TT to mało rzeczy pasuje.
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 145
- Rejestracja: 27 gru 2010, 11:02
- Motocykl: wr 500 ttr 600 exc 520
Re: sterownik CDI 5CH-01
podobno xt ma dwa garby na kole magnesowym i jakby dwa moduły. jeden do 3500 obr. a drugi przechodzi powyzej i wyprzedza zaplon o 48 stopni. podobno mozna lekko stoczyc kolo od xt i zapakowac na wal od ttr. nastepnie przelozyc alternator od xt lub z cala kapa i dalsza elektryka od xt 2kf palonej z kopki i dzida. ale to informacje od "kogos" i dlatego pisze PODOBNO. niby koles kilka takich przerubek walna i sprzety lataja. ale osobiscie nie widzialem. a moj modulik na wyzszysz napewno nie wyprzedza zaplonu sa na alledrogo moduly z regulacja wyprzedzenia zaplonu ale nie wiem jak to chodzi...
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 145
- Rejestracja: 27 gru 2010, 11:02
- Motocykl: wr 500 ttr 600 exc 520
Re: sterownik CDI 5CH-01
powiedzcie,ktos latal xt i ttr? duza rożnica w oddawaniu mocy? moze warto przerobic i po klopocie. modul do xt 150 zl a nie te porabane 3 tys i ciagly strach...
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2499
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: sterownik CDI 5CH-01
- Peck
- Lubiący błoto
- Posty: 77
- Rejestracja: 12 paź 2010, 16:06
- Motocykl: Yamaha TT600R
Yamaha TDM 850 - Lokalizacja: Gdańsk
Re: sterownik CDI 5CH-01
Ja już też myślałem o przerobieniu elektryki na taką od XT.
Włącznie z alternatorem, modułem i ewentualnie dołożyć akumulator.
Znalazłem temat CDI do ttr na forum motocyklistów.
Jeden z kolegów napisał że znalazł moduł zastępczy do ttr.
Skontaktowałem się z nim że u niego to latało.
Jak mi napisał ma moduł i mapę na płycie,
Jutro zadzwonię do niego i się dopytam co to za patent.
Człowiek jest z Zielonej Góry lub okolic.
Może słyszeliście coś o takim rozwiązaniu?
Włącznie z alternatorem, modułem i ewentualnie dołożyć akumulator.
Znalazłem temat CDI do ttr na forum motocyklistów.
Jeden z kolegów napisał że znalazł moduł zastępczy do ttr.
Skontaktowałem się z nim że u niego to latało.
Jak mi napisał ma moduł i mapę na płycie,
Jutro zadzwonię do niego i się dopytam co to za patent.
Człowiek jest z Zielonej Góry lub okolic.
Może słyszeliście coś o takim rozwiązaniu?
- Peck
- Lubiący błoto
- Posty: 77
- Rejestracja: 12 paź 2010, 16:06
- Motocykl: Yamaha TT600R
Yamaha TDM 850 - Lokalizacja: Gdańsk
Re: sterownik CDI 5CH-01
Kupiłem ten zamienny moduł do TTR wyprodukowany przez Czechów.
Działa, co prawda trzeba mu podać dodatkowo zasilanie ale działa. Gniazdo 6 pin pasuje idealnie do oryginalnej wtyczki.
Jest możliwość programowania innych map zapłonu, do tego jest płyta i port RS czy jakoś tak to się nazywa, na module.
Podobno chłopaki bawili się mapami i były spore efekty tej zabawy, jeżeli chodzi o żwawość motocykla.
Ale szkoda silnika, bardzo się grzał przy takich operacjach.
Jak będę miał chwilę to wrzucę namiary na firmę która to wyprodukowała i jakąś fotkę modułu.
Koszty takiego modułu około 150 EUR.
Pozdrawiam
Działa, co prawda trzeba mu podać dodatkowo zasilanie ale działa. Gniazdo 6 pin pasuje idealnie do oryginalnej wtyczki.
Jest możliwość programowania innych map zapłonu, do tego jest płyta i port RS czy jakoś tak to się nazywa, na module.
Podobno chłopaki bawili się mapami i były spore efekty tej zabawy, jeżeli chodzi o żwawość motocykla.
Ale szkoda silnika, bardzo się grzał przy takich operacjach.
Jak będę miał chwilę to wrzucę namiary na firmę która to wyprodukowała i jakąś fotkę modułu.
Koszty takiego modułu około 150 EUR.
Pozdrawiam
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: sterownik CDI 5CH-01
Super to czekamy na namiary
http://www.ignitech.cz/
Czy to może ta firma?? Ostatnio na nią trafiłem jak z ciekawości szukałem ,modułu…
http://www.ignitech.cz/
Czy to może ta firma?? Ostatnio na nią trafiłem jak z ciekawości szukałem ,modułu…
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2499
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: sterownik CDI 5CH-01
Super sprawa taki moduł z możliwością modyfikacji. Oczywiście za wiele się nie zdziała, ale można popróbować. Z ciekawości ściągnąłem ten program do programowania modułu i widzę, że można się ładnie pobawić. Pierwsze co bym zrobił to odcięcie dał niżej, co by można było spokojnie do odcięcia przycisnąć