Cylinder głowica 3TB vs 2KF

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
koron1
Czyścioch
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2012, 19:56
Motocykl: Yamaha XT600 3TB '90

Cylinder głowica 3TB vs 2KF

Post autor: koron1 »

Witam!
Czy ktoś wie czy cylinder i głowica jest taka sama w 100% w 3TB '90 i w 2KF ???
Silnik mam 3TB ale głowicę 2KF. Cylinder to już sam nie wiem.
Problem jest z łańcuchem rozrządu (MORSE).
Wymieniony w na wiosnę, a teraz jest na pięć ząbków przed końcem :omg:
Przy wymianie, problem był z ustawieniem równo znaków rozrządu.
Okazało się, że koło zębate wałka rozrządu było minimalnie inne w moim (chyba 3TB) a w 2KF u kumpla (akurat miał rozłożony swój silnik).
Koła te po przyrównaniu do siebie były przesunięte o pół zęba.
Założyliśmy koło z 2KF i znaki ustawiły się idealnie.
Kupiłem więc sobie takie koło i zamontowałem u siebie.
I wszystko grało aż nie sprawdziłem teraz napinacza, bo właśnie pierścienie mi zaczęły przepuszczać i będę musiał zrobić szlifa.
Moto pali od strzała - ciepły czy zimny.

No ale co z tym rozrządem, przecież nie będę wymieniał co pół roku, :panika: szczególnie że km nabiłem może z 2000 - tylko lekki OFF po lesie.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2502
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cylinder głowica 3TB vs 2KF

Post autor: Pawlo »

koron1 pisze:Silnik mam 3TB ale głowicę 2KF.
Tak ma być.
Obrazek
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Cylinder głowica 3TB vs 2KF

Post autor: terenowiecc »

Cześć,

U mnie w silniku 3TB głowica ma oznaczenie 2KF - tak być powinno. Różne symbole poszczególnych części są ale tak było fabrycznie więc nie ma się czym przejmować.
łańcuch rozrządu niestety do wyrzucenia jak wyciąga się w takim tempie. Polecam Tourmaxa, u siebie zamontowałem i śmiga aż miło, kilka razy sprawdzałem i tak jak ustawił się początkowo na 4 jak dobrze pamiętam ząbku tak nie zmienia się nic. Przebiegów wielkich nie robię ale u mnie moto lekko raczej nie ma i kilometry robię głównie w terenie ;)
Odnośnie koła zębatego rozrządu to nie wiem czy różniły się pomiędzy poszczególnymi modelami XT ale z tego co piszesz tak.
Dla potwierdzenia/zaprzeczenia tym informacjom polecam stronkę opisaną przez Pawlo:
viewtopic.php?f=34&t=2037

Pozdrawiam
Mateusz

EDIT. Pawlo mnie uprzedził :browar:
koron1
Czyścioch
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2012, 19:56
Motocykl: Yamaha XT600 3TB '90

Re: Cylinder głowica 3TB vs 2KF

Post autor: koron1 »

terenowiecc pisze: Dla potwierdzenia/zaprzeczenia tym informacjom polecam stronkę opisaną przez Pawlo:
viewtopic.php?f=34&t=2037
Przeglądnąłem tą stronę i głowice:
3TB '90 - 3TB-11101-00-00 - montowane w 3TB '90 w górę
2KF '87 - 2KF-11101-00-00 - montowane w 2KF do '89 i 3AJ do '90
:niewiem:

Niestety nie znalazłem wałka rozrządu i koła zębatego. :(


Łańcuch rozrządu MORSE kupiony w Larssonie - a podobno to jest dokładnie to samo co TOURMAX tylko inne opakowanie (inny importer). Mają takie samo oznaczenie wybijane na ogniwkach, bodajże (M). Tak mi powiedziano w dwóch różnych źródłach. :niewiem:

Ciekawa rozmowa n/t łańcuszków:
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... yamahy-tt/
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Cylinder głowica 3TB vs 2KF

Post autor: terenowiecc »

Sprawdzam dla 3TB rocznik '90 na rynek europejski. Tutaj jest rozrząd: http://www.megazip.ru/ru/bike/yamaha/vi ... 58#g178432

Wałek rozrządu: 1JK-12171-00-00
Kompatybilny z: http://www.megazip.ru/search/yamaha/1JK ... -00/3/1267
Wszystkiego nie chciało mi się czytać bo trochę tego wyskoczyło ale po ilości wymienionych modeli uważam, że w każdym XT jest taki sam ;)

Koło zębate wałka rozrządu: 3TB-12176-00-00
Kompatybilne z: http://www.megazip.ru/search/yamaha/3TB-12176-00-00

Co do głowicy to w 2KF może być ona inna niż w 3TB mimo oznaczenia 2KF na głowicy 3TB. Trochę zaplątałem, po prostu wybite na danym elemencie oznaczenie nie musi=modelowi motocykla.
Głowica w 3TB z oznaczeniem 2KF to normalny fakt, tak fabrycznie było składane. Poza tym takie oznaczenia występują też w TT np. Nie ma się co sugerować tym ;)

Odnośnie łańcuszka rozrządu to życie zweryfikowało jego "jakość" :?

EDIT: Poczytam temat na FM w wolnej chwili ;)
koron1
Czyścioch
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 2012, 19:56
Motocykl: Yamaha XT600 3TB '90

Re: Cylinder głowica 3TB vs 2KF

Post autor: koron1 »

No właśnie strona nie pokazuje kompatybilności koła 3TB z 2KF, a wałka jak najbardziej TAK.
Jeśli odnajdę to stare koło to spróbuję zrobić fotkę porównawczą.

A gdzie kupiłeś tego Tourmaxa?
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Cylinder głowica 3TB vs 2KF

Post autor: terenowiecc »

koron1 pisze:No właśnie strona nie pokazuje kompatybilności koła 3TB z 2KF, a wałka jak najbardziej TAK.
Jeśli odnajdę to stare koło to spróbuję zrobić fotkę porównawczą.

A gdzie kupiłeś tego Tourmaxa?
Może rzeczywiście różnić się do koło skoro takie informacje pokazuje nam stronka.
Łańcuch nierządu kupowałem ze 3 lata temu u forumowego kolegi Packmana, pracował w serwisie motocykli ale to dawno było. Obecnie jeżeli mi coś trzeba to kupuję w serwisie w Lublinie (NMR Lublin) a oni zaś zaopatrują się w Lrassonie :lol: Ale części są takie same a zazwyczaj ciut niższe niż te larssonowskie ;)
mlody11132
Po kostki w błocie
Posty: 207
Rejestracja: 13 sie 2010, 08:55
Lokalizacja: slaskie

Re: Cylinder głowica 3TB vs 2KF

Post autor: mlody11132 »

a dlaczego dida nie montujecie ?? sa dużo lepsze od morsa,dłuzej wytrzymują,
xt 600 3tb
ODPOWIEDZ