Technika odpalania
-
- Czyścioch
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 lip 2012, 21:52
- Motocykl: ...
Technika odpalania
Witam.Proszę koledzy o wskazówki jak odpalać xt 600 2kf tak aby nie namęczyć się.
Zarówno przy zimnym jak i ciepłym.
Taki tutorial co i jak ok?
Zarówno przy zimnym jak i ciepłym.
Taki tutorial co i jak ok?
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 cze 2012, 11:25
- Motocykl: XT 600 3TB '94
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Technika odpalania
Gdzieś to już było w zasadzie ale w przybliżeniu to wygląda tak:
- odkręć paliwo
- włącz zapłon kluczyk i przełącznik koło rolgazu
- sprawdź luzy, czujniki stopek, sprzęgła czy jakie tam patenty masz porobione
- kopką delikatnie kopaj do pierwszego oporu, jak trafisz to go przepchnij lekko do następnego a dalej kopka do góry i jazda energicznie i płynnie w dół - ma zagadać
-jak zimny to ze ssaniem i bez gazu jak ciepły to bez ssania i jak masz dobrze wyregulowany gaźnik to też bez gazu powinien złapać.
- jak nie masz wprawy w kopniu dużego czterotaktowego singla to możesz to zrobić na podpartej stopce bocznej, stojąc na lewym podnóżku (pod warunkiem że nie masz jakiegoś zwarcia i czujnik jej położenia nie odetnie Ci zapłonu)- wytrzymuje obciążenie jeźdźca.
Tak to wygląda w skrucie w 3TB ale to jeden pies myślę. Jak nie chce gadać mimo prób usilnych to sprawdź gaźnik, świece i zawory w pierwszej kolejności. A może odprężnik nie działa i ciężko kopnąć
Pzdr M.
- odkręć paliwo
- włącz zapłon kluczyk i przełącznik koło rolgazu
- sprawdź luzy, czujniki stopek, sprzęgła czy jakie tam patenty masz porobione
- kopką delikatnie kopaj do pierwszego oporu, jak trafisz to go przepchnij lekko do następnego a dalej kopka do góry i jazda energicznie i płynnie w dół - ma zagadać
-jak zimny to ze ssaniem i bez gazu jak ciepły to bez ssania i jak masz dobrze wyregulowany gaźnik to też bez gazu powinien złapać.
- jak nie masz wprawy w kopniu dużego czterotaktowego singla to możesz to zrobić na podpartej stopce bocznej, stojąc na lewym podnóżku (pod warunkiem że nie masz jakiegoś zwarcia i czujnik jej położenia nie odetnie Ci zapłonu)- wytrzymuje obciążenie jeźdźca.
Tak to wygląda w skrucie w 3TB ale to jeden pies myślę. Jak nie chce gadać mimo prób usilnych to sprawdź gaźnik, świece i zawory w pierwszej kolejności. A może odprężnik nie działa i ciężko kopnąć

Pzdr M.
- Tomiacho
- Po kostki w błocie
- Posty: 330
- Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
- Motocykl: XT 600 43f
- Lokalizacja: Piła
Re: Technika odpalania
Dokładnie tak. Ja zawsze jak poruszam kopką to słucham w jakiej fazie jest silnik. Ustawiam tak żeby był przed fazą ssania i mocno kopie żeby zassał mocno paliwo i z impetem sprężył. Odpali za pierwszym. Inaczej to trzeba 2-3 razy kopać. Gorzej jest z ręcznymi odprężnikami. W starych xt 500 taki widziałem to już trzeba mieć wprawę żeby w odpowiednim momencie puścić klamkę odpowietrznika 

Cold and Ugly
Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Re: Technika odpalania
Jak by co,to ja odpalam następująco.
1)Włączam zapłon
2)Włączam ten czerwony pstryczek przy kierownicy
3)Odkręcam kranik
4)Włączam ssanie jak jest zimny
5)Kickstarter kopię lekko,wybijając się lewą nogą od ziemi,poniekąd jak bym kopał z wysokośći całym ciężarem.Przyczym,staram się amortyzować kopnęcie w kolanie(nie wiem czy za bardzo nie zamotałem).
6)Amortyzuję kopnięcie,aby nie połamać kopajki
7)Jakoś tak jest u mnie w moto,że dwa razy kopnięcie wychodzi mi elegancko(kopniak wędruje do samego dołu),a za trzecim konięciem,kopniak zostaje zblokowany.Gdybam,że wtedy tłok znajduje się w GMP(ale to tylko domysły).Więc jeśli kopię dwa razy,to za trzecim lekko naciskam na kopkę,aby jak mi się wydaje przełamać ten punkt w który znajduje się tłok.
A poza tym:
1) Sprawdż czy nie Masz uszkodzonej linki dekompresatora i czy,ewentualnie linka jest dobrze wyregulowana.
2)Nigdy nie odpalaj moto na stopce bocznej.O ile ja ważyłem 65 kilo(podnóżek wytrzymywał),to już mój braciak ważący 90 kilo połamał boczną stopkę i przewrócił się razem z motorem.
3)Jeśli kopiesz i kopiesz i niechce odpalić,to może poprostu systematycznie zalewasz silnik.Ja też tak miałem z początku.Przyczyna tkwiła,w zbyt mało zdecydowanym kopnięciu.
4)Jeśli zalejesz silnik,poprostu kopnij kilka razy przy odkręcone na maxa manetce gazu(u mnie zawsze to skutkuje)
Przynajmniej ja tak odpalam motocykl i jest ok..Silnik zaskakuje jak jest zimny za drugim,góra trzecim razem.
1)Włączam zapłon
2)Włączam ten czerwony pstryczek przy kierownicy
3)Odkręcam kranik
4)Włączam ssanie jak jest zimny
5)Kickstarter kopię lekko,wybijając się lewą nogą od ziemi,poniekąd jak bym kopał z wysokośći całym ciężarem.Przyczym,staram się amortyzować kopnęcie w kolanie(nie wiem czy za bardzo nie zamotałem).
6)Amortyzuję kopnięcie,aby nie połamać kopajki
7)Jakoś tak jest u mnie w moto,że dwa razy kopnięcie wychodzi mi elegancko(kopniak wędruje do samego dołu),a za trzecim konięciem,kopniak zostaje zblokowany.Gdybam,że wtedy tłok znajduje się w GMP(ale to tylko domysły).Więc jeśli kopię dwa razy,to za trzecim lekko naciskam na kopkę,aby jak mi się wydaje przełamać ten punkt w który znajduje się tłok.
A poza tym:
1) Sprawdż czy nie Masz uszkodzonej linki dekompresatora i czy,ewentualnie linka jest dobrze wyregulowana.
2)Nigdy nie odpalaj moto na stopce bocznej.O ile ja ważyłem 65 kilo(podnóżek wytrzymywał),to już mój braciak ważący 90 kilo połamał boczną stopkę i przewrócił się razem z motorem.
3)Jeśli kopiesz i kopiesz i niechce odpalić,to może poprostu systematycznie zalewasz silnik.Ja też tak miałem z początku.Przyczyna tkwiła,w zbyt mało zdecydowanym kopnięciu.
4)Jeśli zalejesz silnik,poprostu kopnij kilka razy przy odkręcone na maxa manetce gazu(u mnie zawsze to skutkuje)
Przynajmniej ja tak odpalam motocykl i jest ok..Silnik zaskakuje jak jest zimny za drugim,góra trzecim razem.
- Maro
- Lubiący błoto
- Posty: 59
- Rejestracja: 20 lut 2012, 22:57
- Motocykl: Yamaha XT600 2KF
- Lokalizacja: Goleniów
Re: Technika odpalania
Ja, jak na razie tylko tak odpalam2)Nigdy nie odpalaj moto na stopce bocznej.O ile ja ważyłem 65 kilo(podnóżek wytrzymywał),to już mój braciak ważący 90 kilo połamał boczną stopkę i przewrócił się razem z motorem.


Yamaha XT600 2KF
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Technika odpalania
waze 100 kg i odpalam na bocznej ;]
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Technika odpalania
Maro a jak jesteś zatankowany to ile ?Maro pisze:Ja, jak na razie tylko tak odpalam2)Nigdy nie odpalaj moto na stopce bocznej.O ile ja ważyłem 65 kilo(podnóżek wytrzymywał),to już mój braciak ważący 90 kilo połamał boczną stopkę i przewrócił się razem z motorem.A na sucho ważę ok 84 kg

mój xt jest na guzik ale kumpla tt wolę z otworzoną podpórką kopać - kiedyś miałem respekt do kopania Jawa 2 t kopana do przodu nie wybaczała błędów w technice

W XT jak jest zarznięty piec to master od kopania się zapluje

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2502
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Technika odpalania
Prawda. Jak nie odpala za drugim (max. za trzecim) razem to znaczy, że albo padaka albo za słabe kopnięcia i to bez żadnych ustawień i nasłuchiwań tłoka, chociaż można sobie tak ułatwiać, ale po prostu ma palić i tyleGacek pisze:W XT jak jest zarznięty piec to master od kopania się zapluje


Kosę już raz złamałem, na szczęście nie przy odpalaniu, ale to przez to, że ktoś ją wcześniej nienaturalnie wygiął zapewne przy odpalaniu. Jak mi kosa wystrzeliła na sprężynie to szukałem po krzakach

Aaa, no i od siebie dodam tylko, że lepiej odpalać w obuwiu adekwatnym do tego sprzęta, bo i siła większa i jak odda to nie boli

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Technika odpalania
Właściwie to jak pamiętam swoja pierwsza próbę zakupu xt to zalałem się potem a nogi odmówiły posłuszeństwa ale klok był zarznięty należało dynamiczniej kopać aby odpalić
zarznięty piec klepiaca korba po odpaleniu waliła niemiłosiernie i odpalenie takiego cuda graniczyło z cudem i wymagało dynamiki kopa - normalny na spokojnie jara jak zimny to dwa trzy kopy bez zapłonu a potem igraszka bez żadnej dynamiki kopa pali.Na ile pamietam zdrowy KTM robił bardziej negatywne wrazenie niż zarzniete xt ale to tak na marginesie .

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Aruś
- Po kostki w błocie
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 wrz 2011, 13:59
- Motocykl: HORNET 919
- Lokalizacja: Rybnik