Moje 1VJ !
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: Moje 1VJ !
Pozwolę sobie wkleić treść swojego postu sprzed ponad roku, kiedy robiłem pierwsze podejście do tematu sprzęgła w swoim motocyklu.
W najbliższy weekend będzie podejście numer dwa - przyszły zamówione graty.
----------------
Już przy kupnie zauważyłem, że sprzęgło w moim tłuku delikatnie ciągnie po rozgrzaniu silnika.
Późniejsze jazdy potwierdziły to.
W ostatni weekend zrzuciłem prawy dekiel, żeby zobaczyć w czym jest problem.
Oto ono:
Wstępne oględziny wykazały, że poprzedni właściciel niewłaściwie poskładał je.
W sprzęgle XT600 są dwa rodzaje tarcz - tarcze korkowe i tarcze pełne metalowe.
Wśród 8 tarcz korkowych możemy wyróżnić tarcze o dwóch średnicach wewnętrznych, tzn. dwie tarcze korkowe o większej średnicy niż średnica 6 pozostałych.
Serwisówka Clymera dość dobrze to opisuje.
Te dwie tarcze korkowe o większej średnicy należy umieścić w odpowiednich miejscach, oznaczonych na czerwono (numer 5) na poniższym schemacie:
U mnie tarcza zewnętrzna była zamieniona z tarczą o mniejszej średnicy, przez co to działać prawidłowo nie mogło.
Tutaj więcej fotek silnika ze zrzuconym deklem:
http://picasaweb.google.pl/yamahaxt.pl/ ... n8-cq6lQE#
W najbliższy weekend będzie podejście numer dwa - przyszły zamówione graty.
----------------
Już przy kupnie zauważyłem, że sprzęgło w moim tłuku delikatnie ciągnie po rozgrzaniu silnika.
Późniejsze jazdy potwierdziły to.
W ostatni weekend zrzuciłem prawy dekiel, żeby zobaczyć w czym jest problem.
Oto ono:
Wstępne oględziny wykazały, że poprzedni właściciel niewłaściwie poskładał je.
W sprzęgle XT600 są dwa rodzaje tarcz - tarcze korkowe i tarcze pełne metalowe.
Wśród 8 tarcz korkowych możemy wyróżnić tarcze o dwóch średnicach wewnętrznych, tzn. dwie tarcze korkowe o większej średnicy niż średnica 6 pozostałych.
Serwisówka Clymera dość dobrze to opisuje.
Te dwie tarcze korkowe o większej średnicy należy umieścić w odpowiednich miejscach, oznaczonych na czerwono (numer 5) na poniższym schemacie:
U mnie tarcza zewnętrzna była zamieniona z tarczą o mniejszej średnicy, przez co to działać prawidłowo nie mogło.
Tutaj więcej fotek silnika ze zrzuconym deklem:
http://picasaweb.google.pl/yamahaxt.pl/ ... n8-cq6lQE#
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Moje 1VJ !
Nieźle , tyle czasu jeździłeś i się nie obciąłeś ? Endumazi weź dla św spokoju pomierz gr tarcz przed montażem porównaj z manualem bo szkoda nowej uszczelki i roboty.Co do uszczelki kawałek kartonu tech nasączyć pokostem lub innym ol .odp. środkiem i chodzi lepiej jak oryginał przynajmniej otwory są takie jak powinny być i na swoim miejscu.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 113
- Rejestracja: 24 lut 2010, 08:23
- Motocykl: TT 600S
- Lokalizacja: lks
Re: Moje 1VJ !
Z sprzęgłem sprawa jest w miarę prosta, ostatnio tez przerabiałem, odpowiednia kolejność tarcz pamiętać o pierścieniu i ustawić luz na śrubce do regulacji. Sprężyny warto wymienić, jeśli nie trzymają wymiaru, nie są zbyt drogie, przekładki raczej nie powinny się mocno zużyć. Należy sprawdzić czy pokrywa dociskająca tarcze nie ma rantów tzn czy nie jest podebrana.
Mazi mogłeś wkleić link do poprzedniego postu a nie powielać .... ale co Admin to admin
Czy kupiłeś te tańsze tarcze ?
Mazi mogłeś wkleić link do poprzedniego postu a nie powielać .... ale co Admin to admin
Czy kupiłeś te tańsze tarcze ?
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: Moje 1VJ !
Tak, poszalałem sobie. Wrzuciłem to tutaj żeby była ciągłość w jednym temaciesadek pisze:Z sprzęgłem sprawa jest w miarę prosta, ostatnio tez przerabiałem, odpowiednia kolejność tarcz pamiętać o pierścieniu i ustawić luz na śrubce do regulacji. Sprężyny warto wymienić, jeśli nie trzymają wymiaru, nie są zbyt drogie, przekładki raczej nie powinny się mocno zużyć. Należy sprawdzić czy pokrywa dociskająca tarcze nie ma rantów tzn czy nie jest podebrana.
Mazi mogłeś wkleić link do poprzedniego postu a nie powielać .... ale co Admin to admin
Czy kupiłeś te tańsze tarcze ?
Kupiłem tarcze NHC i sprezyny EBC. Wymiary serwisowe trzymaja.
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: Moje 1VJ !
O co chodzi z tym obcięciem ?Gacek pisze:Nieźle , tyle czasu jeździłeś i się nie obciąłeś ? Endumazi weź dla św spokoju pomierz gr tarcz przed montażem porównaj z manualem bo szkoda nowej uszczelki i roboty.Co do uszczelki kawałek kartonu tech nasączyć pokostem lub innym ol .odp. środkiem i chodzi lepiej jak oryginał przynajmniej otwory są takie jak powinny być i na swoim miejscu.
Uszczelka jest, tamto było z przed półtora roku
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 113
- Rejestracja: 24 lut 2010, 08:23
- Motocykl: TT 600S
- Lokalizacja: lks
Re: Moje 1VJ !
W takim razie czekam na opinie jeśli chodzi o tarcze jak się sprawuje sprzęgło szczególnie po ciężkim terenie, gdy złapie sprzęt większą temp. Abstrahując Panowie popadało dziś ..... nie będzie kurzu ... będzie błotoendumazi pisze:Kupiłem tarcze NHC i sprezyny EBC. Wymiary serwisowe trzymaja.
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: Moje 1VJ !
endumazi pisze:Jutro zechce poskladac. Zobaczymy.
I zrobione.
Na początku miałem zmienić same sprężyny, bo stare tarcze trzymaly wymiary... ale zamontowałem sprężyny i tarcze korkowe.
Nie ten sam motocykl. Każde dodanie gazu przekłada się na szybsze kręcenie tylnego koła. kopie doły non stop, nawet przy lekkim kręceniu manetką.
Ostrzejsze odkręcenie i motocykl idzie na koło co wcześniej nie było możliwe...
Po dłuższym upalaniu wreszcie nie mam problemu z wyrzuceniem jedynki na postoju.
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: Moje 1VJ !
Sezon w pełni, a moje moto stoi nieużytkowane... powód prozaiczny - brak czasu.
Mam nadzieję, że na dniach sytuacja ulegnie poprawie
Z nowości zamontowałem gniazdo zapalniczki... tylko nie było kiedy podłączyć kabelków.
Jako zapowiedź: niedługo wrzucę fotki nowego dodatku do 1VJ. Czekam na kamienie do giętarki i muszę wyspawać ramę.
Kto zgadnie co nowego powstanie do mojego XT... ?
Mam nadzieję, że na dniach sytuacja ulegnie poprawie
Z nowości zamontowałem gniazdo zapalniczki... tylko nie było kiedy podłączyć kabelków.
Jako zapowiedź: niedługo wrzucę fotki nowego dodatku do 1VJ. Czekam na kamienie do giętarki i muszę wyspawać ramę.
Kto zgadnie co nowego powstanie do mojego XT... ?
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi