Nagły problemz odpaleniem...?

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nagły problemz odpaleniem...?

Post autor: Pawlo »

Hipolit pisze:Ale gdy nacisne lekko sprzęgło coś się przełącza w tym czarnym 'czymś'(co to w ogóle jest) https://picasaweb.google.com/Hipolitows ... 7708392802 jest takie "tyk" i coś w środku przeskakuje bo czuć jak trzymam to w ręce. I gdy z naciśniętym sprzęgłem chce zakręcić rozrusznikiem przekaźnik pyknie i wszystko jak stało tak stoi, tak jak by aku był padnięty a jest na maksa.
Nie wiem czy to na pewno to, ale są takie zabezpieczenia, żeby odpalać tylko na sprzęgle. Nie wiem czy to było w TT z rozrusznikiem, bo bez rozrusznika na pewno nie ma. Zobacz czy nie dochodzą jakieś przewody do klamki sprzęgła, jeśli tak, to od tego. Jeśli chodzi o resztę elektryki to masz tam niezły burdel. Najlepiej by było zrobić instalację od nowa. Podrzucę ci schemat do TT-E linkiem. Mam gdzieś, tylko najpierw muszę znaleźć ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Nagły problemz odpaleniem...?

Post autor: Gacek »

Ja bym ci radził zacząć od zamiany akumulatora (podepnij pewne żródło pradu najlepiej inne aku np samochodowe ) -stan akumulatora bezobsługowego powinno się sprawdzać specjalnym woltomierzem ktory podczas pomiaru generuje pewne obciążenie .Zwykły woltomierz pokaże ci napięcie które może zniknąc kiedy układ zostanie obciazony. Następnie sprawdził bym wymontowany rozrusznik ,a puzniej kopał bym dalej w instalacji.Inaczej bedziesz bładził moim zdaniem.Pozdro powodzenia :| :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nagły problemz odpaleniem...?

Post autor: Pawlo »

Dobra, mam :) http://images37.fotosik.pl/618/bc4a4e8d3b45cd05.png Myślę, że to powinno pomóc ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Nagły problemz odpaleniem...?

Post autor: Gacek »

3 zdjecie to przerywacz kierunkowskazów - ja mam u siebie w stacyjce opcję pozostawienia podswietlonego pojazdu na postoju z wyłaczonym zapłonem i wtedy jak się nie mylę swieci mi kontrolka od luzu ale motocykla nie da sie odpalić - jednak nadal uwazam aby do czegos dojsc nalezy po kolei konsekwentnie sprawdzać poszczególne podzespoły aby mieć 100 procent pewnosci i nie bładzić.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
loko
Po kostki w błocie
Posty: 121
Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
Motocykl: TT600R
Lokalizacja: Toruń

Re: Nagły problemz odpaleniem...?

Post autor: loko »

To co opisałem pokrywa się z tym schematem przesłanym przez Pawlo… więc coś tam namieszałeś… Kostki są zazwyczaj różnych kolorów i trudno jest je pomylić posprawdzaj jeszcze raz jak nic to nie da to będziemy działać dalej….

Naprawdę nie wiem jak możemy Ci pomóc bo przez neta trudno a sam schemat jest prosty…

Tak żaróweczka to nikłe obc dla aku

Jak nadal nic nie wskórałeś to zacznijmy po kolei… jak Gacek pisze:

Wyjmij aku i podłącz jakąś żarówkę na 12V 2x 55W i teraz zmierz napięcie…
Jest schemat to posprawdzaj czy się wszystko zgadza masz opisane elementy i kolory przewodów jak czegoś nie będziesz wiedział to pisz…
Jak sprawdzisz aku posprawdzaj przekaźniki ( rozepnij je)… i podaj na cewki 12V i powinny klikać a styki robocze przewodzić..
A może porób więcej zdjęć ins może tak będzie łatwiej… szkoda że daleko mieszkasz to by się w Momocie ogarnęło temat…
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
Awatar użytkownika
Hipolit
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:17

Re: Nagły problemz odpaleniem...?

Post autor: Hipolit »

Tak od klamki wychodzą przewody od zabezpieczenia ale nie pisałem bo myślałem że oczywiste. Jeszcze jak ostatnio jeździłem mogłem z wrzuconym biegiem i naciśniętą klamką normalnie reglem kręcić.
Wiedziałem do początku że ta elektryka jest jakaś namieszana ale że wszystko działało normalnie i bez zarzutów to się tego nie czepiałem. Zobaczymy co będzie teraz jak to wszystko ogarnę do końca bo nowa elektryka mnie przeraża...nie kosztami całym tym ogromem kabli jeśli kładłbym to sam... Pewnie bym sobie poradził mając wyraźny i przetłumaczony schemat ;)
Ale co najważniejsze byłem dzisiaj w garażu i co zrobiłem:
*podpiąłem aku od samochodu na zapłonie oczywiście kicha; naciskam sprzęgło tykną\pykną, podobno przerywacz kierunków (ale jeśli tak to co on ma z tym wspólnego) potem próbuje zakręcić rozruchajsem ale jest tylko TYK w przekaźniku i nic. Podpinam na krótko czyli okręcam + od aku minus zostawiam bezpośredni kabel od roz. przykładam do +aku samochodowego i to samo, na OFF świeci się N i co lepsze podświetlanie zegara ale słabiutko :idea: a na ON tylko zegar ale już mocniej. Czy to może być wina jakiegoś przebicia? no ale to raczej nie możliwe bo kabel od rozrusznika jest pojedynczy i nic się z ni nie łączy po drodze a masa raczej nie ma z tym nic wspólnego więc jakim cudem ten ten cholerny prąd pojawia się oświetleniu... :o
Następnie coś mnie tchnęło wziąłem dłuższy kawałek kabla i przykręciłem pod podkładkę śruby od kablamasy a drugi koniec wsadziłem w gniazdo gdzie podpina się kabel od czujnika luzu, brak przy tym jakiś pyknięć tryknięć czy czegoś takiego. Naciskam przycisk i rozrusznik normalnie kręci :shock: :lol: dajecie wiarę zamiast szukać w najprostszy sposób szukając masy to wszystko tylko nie to.
Ale to i tak nie wszystko,,, sprawdzałem miernikiem przewodność pomiędzy masą a kablem od czujnika gdy motocykl stał na luzie i na biegu i odczyty były prawidłowe ale gdy podpiąłem kabel do elektryki to nie wskazywał luzu. Nie wiem muszę chyba te kable przejechać papierem ściernym i zobaczyć co wtedy(dzisiaj już nie dałem rady). No i do tego wszystkiego zostaje pytanie dlaczego gdy połączyłem jeden pin od wtyczki od impulsatora z masą pojawił się luz na wskaźniku(ale słabo świecił), dlaczego jak łącze kabel od reglera z aku to ON pali się oświetlenie zegara(słabo) i N(słabo) a na OFF tylko N(słabo)? Jak macie pomysły co może to powodować to piszcie a narazie będę jeździł tak jak jest bo nic sienie pali ani nie smaży a gdy będzie ciepło w garaży to przyjadę na weekend i położę nowe okablowanie chyba że gdzieś kupie w miarę tanio ;)
WSK 125>WSK 125>MZ TS 250>SUZUKI TS 50>HONDA MTX 125>HONDA NX 650 DOMINATOR 91r.>YAMAHA TT 600 Belgarda 95r.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Nagły problemz odpaleniem...?

Post autor: Gacek »

Przepraszam cię Hipolit :oops: ale błednie zinterpretowałem to zdjecie wyrwane z ogólnego widoku wprowadziło mnie w bład sorry ze namieszałem .U mnie ten element (tak jak Pawlo poprawnie go nazwał ) jest spięty w gumowym uchwycie z stycznikiem rozrusznika a obok aku mam tez podobnie wygladający przerywacz do kierunkowskazów :roll: . Nie wiem czy zdołasz to wszystko z samego schematu ogarnąć - radził bym sie nim tylko posiłkować przy realnych ogledzinach aby mieć pełen obraz.Nie chciał bym ci namieszać nieprawidłowym nazewnictwem ale postaram sie to w jakis sposób opisać .
Napisałeś w ten sposób -
kabel od rozrusznika jest pojedynczy i nic się z ni nie łączy po drodze a masa raczej nie ma z tym nic wspólnego więc jakim cudem ten ten cholerny prąd pojawia się oświetleniu...
Rozrusznik powinien być podpiety do masy - a plus do stycznika a ten do bieguna plus na zacisku akumulatora .Stycznik natomiast jest sterowany układem który ma parę opcji zabezpieczających go przed nieautoryzowanym odpaleniem (zwarciem ) Tak jak kolega Loko ci wyzej opisywał .Jak ci napisałem wcześniej stacyjka ma opcję aby pozostawić oświetlony pojazd - moze w tym kierunku spójrz na sprawę moze tu masz coś namieszane zamienione kabelki w stacyjce skoro kontrolka pali ci sie przy wyłaczonym zapłonie .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nagły problemz odpaleniem...?

Post autor: Pawlo »

Co my ci możemy napisać więcej? ;) Dobrze, że rozrusznik wogóle kręci co wyklucza uszkodzenie samego rozrusznika. To zabezpieczenie przy sprzęgle spokojnie możesz obejść rozłączając lub złączając (nie wiem na jakiej zasadzie jest to w TT) na stałe te przewody, które tam idą. Będziesz miał z tym spokój :) Co do reszty, nie pozostaje nic innego jak sprawdzenie każdego połączenia wg schematu. Na PW wysłałem ci manuala do TT-E, na ostatniej stronie jest w jeszcze większej rozdzielczości schemat ten co dałem wyżej, a oprócz tego jest kilka zdjęć dokładnie opisanych jakie przewody idą przy ramie. Niestety trzeba tłumaczyć, ale z pomocą przyjdzie ci ten tłumacz http://translate.google.pl/ ;) Dla chcącego nic trudnego :D Przy okazji może znajdziesz jakieś przetarte/uszkodzone przewody.
Obrazek
Awatar użytkownika
Hipolit
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:17

Re: Nagły problemz odpaleniem...?

Post autor: Hipolit »

Tak myślałem że jednak się mylisz :) Tylko trzeba zwrócić uwagę że gdy podłącze luz na krótko kontrolka pali się jasno i wyraźnie na tym niby przebiciu jest dość słabiutko. Czekam aż się zrobi ciepło wymontuje jeszcze raz okablowanie posprawdzam ze schematem albo zamontuje nową i podłącze od razu nowe światła i kierunki. Dzięki za serwisówke Pawlo na pewno się przyda.
WSK 125>WSK 125>MZ TS 250>SUZUKI TS 50>HONDA MTX 125>HONDA NX 650 DOMINATOR 91r.>YAMAHA TT 600 Belgarda 95r.
ODPOWIEDZ