Regulacja zawieszenia
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2497
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Regulacja zawieszenia
Za co dokładnie odpowiedzialne jest pokrętło przy zbiorniku gazowym, a za co to przy sprężynie tylnego zawiasu? Chciałbym trochę pokombinować, ale dobrze by było jak bym wiedział co jest co
I jeszcze jedno, macie dużą różnicę w pracy zawiechy po zmianie ustawień pokrętłem przy zbiorniczku gazowym? U mnie czuć różnicę, ale nie dużą i nie wiem czy tak ma być, czy może już nie ma ciśnienia
I jeszcze jedno, macie dużą różnicę w pracy zawiechy po zmianie ustawień pokrętłem przy zbiorniczku gazowym? U mnie czuć różnicę, ale nie dużą i nie wiem czy tak ma być, czy może już nie ma ciśnienia
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 127
- Rejestracja: 10 lut 2011, 08:18
- Motocykl: yamaha tt 600e
xtz660 - Lokalizacja: DKA
Re: Regulacja zawieszenia
tym pokrętłem na amorku z tyłu się reguluje odbicie amora podajże coś takiego miałem w xtz na 4 stopnie
romet 6szt. > simson s-50 > etz 150 > jawa 350ts >jawa 350 > etz 250 > 2x etz 251 > dr600 > xtz 660 > bandit 1200S > dr 650r > tt 600e, xtz660
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2497
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Regulacja zawieszenia
Czyli przy zbiorniku gazowym musi być dobicie. Trzeba rozpocząć testy
Przy okazji, jeśli chodzi o przód, na górze jest tłumienie dobicia, na dole tłumienie odbicia.
Przy okazji, jeśli chodzi o przód, na górze jest tłumienie dobicia, na dole tłumienie odbicia.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 127
- Rejestracja: 10 lut 2011, 08:18
- Motocykl: yamaha tt 600e
xtz660 - Lokalizacja: DKA
Re: Regulacja zawieszenia
coś w ten deseń jest mówisz. ja z przodu muszę ustawić bo za twardo mam chyba że to przez zimno i olej gęsty się robi
romet 6szt. > simson s-50 > etz 150 > jawa 350ts >jawa 350 > etz 250 > 2x etz 251 > dr600 > xtz 660 > bandit 1200S > dr 650r > tt 600e, xtz660
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2497
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Regulacja zawieszenia
Na razie odpuść regulację przodu, u mnie teraz też ścięło olej, że ciężko rozruszać lagi
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 127
- Rejestracja: 10 lut 2011, 08:18
- Motocykl: yamaha tt 600e
xtz660 - Lokalizacja: DKA
Re: Regulacja zawieszenia
też tak myślę. a odnośnie tej regulacji to u mnie spostrzegłem się tylko u góry śrubek płaski do regulacji a na dole to nic takiego nie widziałem
romet 6szt. > simson s-50 > etz 150 > jawa 350ts >jawa 350 > etz 250 > 2x etz 251 > dr600 > xtz 660 > bandit 1200S > dr 650r > tt 600e, xtz660
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 244
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 14:44
- Motocykl: nie mam motocykla...
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Re: Regulacja zawieszenia
Mam pytanie odnośnie regulacji przedniego zawieszenia w TT600R. Jak określić o ile trzeba tę śrubkę przekręcić, na kliknięcia? W instrukcji piszą coś o tym, że stopnie 1,2,3 to miękko i kończą, że 10 to twardo, a u mnie policzyłem i wyszło, że mam chyba 24 kliknięcia. Nie ruszałem jeszcze tej regulacji na dole w lagach z przodu, tam tez jest na kliknięcia?
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Regulacja zawieszenia
Góra regulacja prędkości dobicia dól regulacja w zależności od budowy użytego patentu siły tłumienia czyli dobicia - odbicia " wolnych prędkości co się przekłada na zmianę parametrów pracy podkładek zaworowych i odczuwalne jest przy wyższych .
Z reguły odczucia są mylne to ze ktoś czuje kręcąc górą ze na dobicie reaguje to normalne bo pokretłem zmniejsza się jego prędkość ale nie siłę tłumienia - ale to wszystko zależy od zastosowanego rozwiazania.
Gwardia nikt nie pisze ze tak naprawdę masz góra razy dól to ilość ustawień zawieszenia nawet wnajnowszych modelach zrezygnowano z tego bo ludzie po prostu nie kumają
Z reguły odczucia są mylne to ze ktoś czuje kręcąc górą ze na dobicie reaguje to normalne bo pokretłem zmniejsza się jego prędkość ale nie siłę tłumienia - ale to wszystko zależy od zastosowanego rozwiazania.
Gwardia nikt nie pisze ze tak naprawdę masz góra razy dól to ilość ustawień zawieszenia nawet wnajnowszych modelach zrezygnowano z tego bo ludzie po prostu nie kumają
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 244
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 14:44
- Motocykl: nie mam motocykla...
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Re: Regulacja zawieszenia
Nie do końca wszystko jest dla mnie jasne...spytam jeszcze raz. regulować na ilość obrotów czy kliknięć? Ile powinno być tych kliknięć w całym zakresie. Na dole regulacji też są kliknięcia do regulacji? Wole teraz popytać niż najpierw popsuć, a potem zastanawiać się jak coś naprawić.Gacek pisze:Góra regulacja prędkości dobicia dól regulacja w zależności od budowy użytego patentu siły tłumienia czyli dobicia - odbicia " wolnych prędkości co się przekłada na zmianę parametrów pracy podkładek zaworowych i odczuwalne jest przy wyższych .
Z reguły odczucia są mylne to ze ktoś czuje kręcąc górą ze na dobicie reaguje to normalne bo pokretłem zmniejsza się jego prędkość ale nie siłę tłumienia - ale to wszystko zależy od zastosowanego rozwiazania.
Gwardia nikt nie pisze ze tak naprawdę masz góra razy dól to ilość ustawień zawieszenia nawet wnajnowszych modelach zrezygnowano z tego bo ludzie po prostu nie kumają
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Regulacja zawieszenia
Pstryk kulki na sprężynce jest zastosowany celem równego ustawienia położenia iglicy w obu lagach (aby równomiernie pracowały )
Moim zdaniem jak chcesz się bawić w regulację to najlepiej mieć jakiś stałą trasę która często pokonujesz i i weryfikować na podstawie zachowania się motocykla na takiej trasie.Oczywiście musi być odpowiednio długa i urozmaicona aby olej się rozgrzał I abyś miał na takiej trasce możliwość zweryfikowania siły tłumienia pracy szybkich i wolnych prędkości pracy amortyzatora.
Temat nie jest prosty bo należało wyrobić w sobie prawidłowy instynkt aby używać poprawnego pokrętła do poprawy parametru jaki chcemy zmienić .
Moim zdaniem jak chcesz się bawić w regulację to najlepiej mieć jakiś stałą trasę która często pokonujesz i i weryfikować na podstawie zachowania się motocykla na takiej trasie.Oczywiście musi być odpowiednio długa i urozmaicona aby olej się rozgrzał I abyś miał na takiej trasce możliwość zweryfikowania siły tłumienia pracy szybkich i wolnych prędkości pracy amortyzatora.
Temat nie jest prosty bo należało wyrobić w sobie prawidłowy instynkt aby używać poprawnego pokrętła do poprawy parametru jaki chcemy zmienić .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.