Przerywa na wysokich obrotach.

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
nasiono
Lubiący błoto
Posty: 73
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:21

Przerywa na wysokich obrotach.

Post autor: nasiono »

Witam. Silnik po kompletnej generalce z rozwierceniem cylindra , wymianą tłoka na 630ccm z podbiciem doprezenia.
Wymiana korbowodów, łożysk itd. itp.
Silnik dotarty w tamtym roku - śmiga aż miło, moc jest. Nowy tłumik , iglica w gazniku podniesiona jeden zabek. Spalanie w normie, swieca prawidłowy kolor. Problem mam jedynie przy przyspieszaniu na wysokich obrotach i obciazeniu. Mianowicie zaczyna gubić zapłon. Swieca najtansza z przerwa ksiazkową. Próbowałem wymienic na Irydową - ledwo jedzie , chyba za duza przerwa.
Nie wiem zwiekszyc czy zmniejszyc szczeline a może szukac swiecy z dwoma elektrodami?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przerywa na wysokich obrotach.

Post autor: Pawlo »

A nie masz przypadkiem spalania stukowego? Były takie przypadki na forum po montażu tłoków doprężających. Zalej to paliwem 98, zobacz czy będzie jakaś poprawa. A nawet jeśli to nie spalanie stukowe to moim zdaniem przy takim tłoku, bez wymiany dysz się nie obejdzie, same podniesienie iglicy to może być za mało.
Obrazek
nasiono
Lubiący błoto
Posty: 73
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:21

Re: Przerywa na wysokich obrotach.

Post autor: nasiono »

Ewidentnie wypadanie zaplonu.
Na irydowej z przerwa 0.9 nie ma mocy. Zwykła 0.8 idzie jak burza.
Kolor swiecy normalny, brak strzelania w wydech - nie ma problemow z odpalaniem. I co najwazniejsze nie grzeje sie jak wczesniej. Jedyny minus długo sie rozgrzewa (luzne pasowanie tłoka).
Sprawdzę inne swiece.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przerywa na wysokich obrotach.

Post autor: Pawlo »

A czy te świece, które testowałeś mają taką samą wartość cieplną? Może tu tkwi problem. Ogólnie przy doprężaniu silnika oprócz paliwa 98 zaleca się dać zimniejsze świece. Musisz potestować na swoim sprzęcie, bo takie modyfikacje to rzadkość. Jeśli dobrze pamiętam to ArturS też miał problemy z tłokiem podnoszącym stopień sprężania i chyba wrócił do ori, bo nie dało się tym jeździć ani wyregulować jak należy - może się wypowie w tym temacie. Daj znać dla potomnych jak coś wykombinujesz i pochwal się co to za tłok tam wrzuciłeś ;)
Obrazek
nasiono
Lubiący błoto
Posty: 73
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:21

Re: Przerywa na wysokich obrotach.

Post autor: nasiono »

Tłok założony Wiseco kuty podbita kompresja do 10.5 :1 czy jakos tak. Wydaje mi się że rozmawiałem jakis czas temu z ArturS zalozyli jeszcze wieksza kompresje i orali w polu ttr' ką.
Za dużo zmiennych - docieranie, rodzaj oleju, warunki eksploatacji, prawidłowe ustawienie gaznika i zaworów, wydech itd. Generalnie u mnie długa historia 98% motocykla nowa , łącznie z lakierem. Niestety kilku plastikow nie moge dostac oraz mocowania zarowki bo yamaha przestała dystrybuować
nasiono
Lubiący błoto
Posty: 73
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:21

Re: Przerywa na wysokich obrotach.

Post autor: nasiono »

A co do ciepłoty to właśnie o tym myślałem.
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: Przerywa na wysokich obrotach.

Post autor: Tygrys »

He he w starych czasach to przerwę sprawdzało się na paznokieć dużego palca (u ręki) a może fajka label cewka Spróbuj podmienić . A sitko w gaźniku na zaworku iglicowym czyste -moze nie nadążać z paliwem przy obciążeniu.
ODPOWIEDZ