Za wysokie napięcie ładowania XT600 2KF

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
frendzel33
Lubiący błoto
Posty: 81
Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
Motocykl: XTZ750, XT600 2kf

Za wysokie napięcie ładowania XT600 2KF

Post autor: frendzel33 »

Hej, wsadziłem nowy akumulator i stwierdziłem ze pomierzę sobie ładowanie. Odpalam zimny silnik, motocykl sobie chodzi na lekkim ssaniu i dokonuje pomiaru na akumulatorze, jest super 14,2-14,4V ale dosłownie kilkanaście sekund później (jak się rozgrzeje silnik?) ładowanie pokazuje 16,8-17,2V obojętnie czy na jałowym czy na wyższych obrotach, z wszystkimi odbiornikami załączonymi czy tez nie. Pytanie do was, czy mieliście taki problem i czy stawiacie na walnięty regulator? Pozdrawiam.
chevy
Czyścioch
Posty: 12
Rejestracja: 21 lut 2022, 16:24
Motocykl: XTZ 660

Re: Za wysokie napięcie ładowania XT600 2KF

Post autor: chevy »

Nie może tak być, takie napięcie zabije kolejny akumulator.Warto zweryfikować wszystko od pomiarów kabli fazowych alternatora ( pomiary powinny być w serwisowce), sprawdzenie połączeń wtyczek i mas, ja puscilem z regulatora dodatkowa masę do akumulatora, chociaż wydaje się ze za wysokie napięcie to uszkodzony lub chiński regulator, ale zaczalbym od powyzszych pomiarów tego co można zrobić za darmo.
frendzel33
Lubiący błoto
Posty: 81
Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
Motocykl: XTZ750, XT600 2kf

Re: Za wysokie napięcie ładowania XT600 2KF

Post autor: frendzel33 »

Alternator ok, oporność w normie, brak przebić do masy. Walnięty był oryginalny regulator (pewnie zajechany przez jazdę bez akumulatora przez poprzedniego właściciela).
ODPOWIEDZ