Praca silnika po remoncie góry 2KF

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
frendzel33
Lubiący błoto
Posty: 81
Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
Motocykl: XTZ750, XT600 2kf

Praca silnika po remoncie góry 2KF

Post autor: frendzel33 »

Hej, złożyłem kilka dni temu górę silnika. Nowy tłok Prox 95,5, pierścienie, cylinder po szlifie, głowica splanowana, gniazda sfrezowane, nowe zawory. Aktualnie docieram silnik (na ostro) przejechałem może z 200km, piec suchy, silnik ma niesamowitą moc (wcześniej brał mi litr oleju/100km...) na pewno jej nie brakuje, na obroty się bardzo dobrze wkręca, ale zastanawia mnie pomruk z wydechu podczas zrzucania obrotów (tak jak w sportowych samochodach przyjemne postrzeliwanie z wydechu). Czy taka sytuacja jest spowodowana niewyregulowanym gaźnikiem (zbyt bogata mieszanka) i nie dopala paliwa, a raczej dopala za gniazdami wydechowymi? Przyznam szczerze, że pasuje mi taki "bulgot" z wydechu, a jak już wspomniałem mocy mu nie brakuje. Kwestia czy to jest zdrowe dla silnika, i z taką jazdą nie narobię głupot z głowicą w przyszłości. Proszę o pomoc :)
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

Post autor: terenowiecc »

Tłumik masz oryginał czy wybebeszony czy w ogóle akcesoryjny jakiś?
Sprawdź kolor świecy, jak jest ok czyli brązowa/kawa z mlekiem, to nic się złego nie stanie.
frendzel33
Lubiący błoto
Posty: 81
Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
Motocykl: XTZ750, XT600 2kf

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

Post autor: frendzel33 »

Tłumik oryginał, ale chyba wybebeszony, bo dosyć głośny
Obrazek

A załóżmy, że będzie czarna świeca, wtedy pokrętło w gaźniku do wyregulowania? Te poniżej?:
Obrazek
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

Post autor: Pawlo »

Ta śruba (pilot screw) odpowiada głównie za bieg jałowy. Przy większym otwarciu gazu za skład mieszanki odpowiada położenie iglic, rozmiar dysz, poziom paliwa w komorze pływakowej. Możesz próbować na początku przestawić iglicę tylko w gaźniku podciśnieniowym, ja u siebie tak robiłem. Strzały przy schodzeniu z obrotów to objawy raczej zbyt ubogiej mieszanki. Sprawdź w miarę szybko kolor świecy, bo szkoda katować silnik jeśli faktycznie chodzi na ubogiej mieszance. Ja u siebie po remoncie góry musiałem zwiększyć poziom paliwa w komorze oraz podniosłem iglicę o jeden ząbek w podciśnieniowym. Śrubę "pilot" ustawiasz na słuch, wykręcasz kawałek, obroty rosną, zmniejszasz obroty pokrętłem od regulacji obrotów i od początku, czyli znowu wykręcasz pilota, zmniejszasz obroty i tak w kółko, aż obroty przestaną rosnąć przy ruszaniu pilota. To tak w dużym skrócie.
Więcej o regulacji pod linkami:
:arrow: http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=27&t=829
:arrow: http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=2&t=380
Obrazek
frendzel33
Lubiący błoto
Posty: 81
Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
Motocykl: XTZ750, XT600 2kf

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

Post autor: frendzel33 »

Dzięki za pomoc ;) sprawdzę świecę i zobaczymy co i jak
frendzel33
Lubiący błoto
Posty: 81
Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
Motocykl: XTZ750, XT600 2kf

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

Post autor: frendzel33 »

Hej, tak wyglada moja swieca. Mieszanka Ok?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

Post autor: Pawlo »

Troszkę białawy ten środek, ale jest blisko prawidłowego koloru. Ja bym dodał trochę paliwa. Daj iglicę w podciśnieniowym ząbek w górę i zobacz jakie będą efekty, może będzie to wystarczające. Nie wiem jak w XT, ale w TT dało się to zrobić bez wyciągania gaźnika z motocykla.
Obrazek
frendzel33
Lubiący błoto
Posty: 81
Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
Motocykl: XTZ750, XT600 2kf

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

Post autor: frendzel33 »

Czyli ściągnąć dekiel w gaźniku jak na zdjęciu, wyciągnąć zawartość i dźwignąć iglice, tak?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

Post autor: Pawlo »

Dokładnie.
Obrazek
frendzel33
Lubiący błoto
Posty: 81
Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
Motocykl: XTZ750, XT600 2kf

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

Post autor: frendzel33 »

Ok dzięki za pomoc. Potestuję.
ODPOWIEDZ