Strona 1 z 2

Praca silnika po remoncie góry 2KF

: 27 cze 2022, 06:16
autor: frendzel33
Hej, złożyłem kilka dni temu górę silnika. Nowy tłok Prox 95,5, pierścienie, cylinder po szlifie, głowica splanowana, gniazda sfrezowane, nowe zawory. Aktualnie docieram silnik (na ostro) przejechałem może z 200km, piec suchy, silnik ma niesamowitą moc (wcześniej brał mi litr oleju/100km...) na pewno jej nie brakuje, na obroty się bardzo dobrze wkręca, ale zastanawia mnie pomruk z wydechu podczas zrzucania obrotów (tak jak w sportowych samochodach przyjemne postrzeliwanie z wydechu). Czy taka sytuacja jest spowodowana niewyregulowanym gaźnikiem (zbyt bogata mieszanka) i nie dopala paliwa, a raczej dopala za gniazdami wydechowymi? Przyznam szczerze, że pasuje mi taki "bulgot" z wydechu, a jak już wspomniałem mocy mu nie brakuje. Kwestia czy to jest zdrowe dla silnika, i z taką jazdą nie narobię głupot z głowicą w przyszłości. Proszę o pomoc :)

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

: 28 cze 2022, 07:39
autor: terenowiecc
Tłumik masz oryginał czy wybebeszony czy w ogóle akcesoryjny jakiś?
Sprawdź kolor świecy, jak jest ok czyli brązowa/kawa z mlekiem, to nic się złego nie stanie.

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

: 28 cze 2022, 08:21
autor: frendzel33
Tłumik oryginał, ale chyba wybebeszony, bo dosyć głośny
Obrazek

A załóżmy, że będzie czarna świeca, wtedy pokrętło w gaźniku do wyregulowania? Te poniżej?:
Obrazek

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

: 29 cze 2022, 15:31
autor: Pawlo
Ta śruba (pilot screw) odpowiada głównie za bieg jałowy. Przy większym otwarciu gazu za skład mieszanki odpowiada położenie iglic, rozmiar dysz, poziom paliwa w komorze pływakowej. Możesz próbować na początku przestawić iglicę tylko w gaźniku podciśnieniowym, ja u siebie tak robiłem. Strzały przy schodzeniu z obrotów to objawy raczej zbyt ubogiej mieszanki. Sprawdź w miarę szybko kolor świecy, bo szkoda katować silnik jeśli faktycznie chodzi na ubogiej mieszance. Ja u siebie po remoncie góry musiałem zwiększyć poziom paliwa w komorze oraz podniosłem iglicę o jeden ząbek w podciśnieniowym. Śrubę "pilot" ustawiasz na słuch, wykręcasz kawałek, obroty rosną, zmniejszasz obroty pokrętłem od regulacji obrotów i od początku, czyli znowu wykręcasz pilota, zmniejszasz obroty i tak w kółko, aż obroty przestaną rosnąć przy ruszaniu pilota. To tak w dużym skrócie.
Więcej o regulacji pod linkami:
:arrow: http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=27&t=829
:arrow: http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=2&t=380

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

: 29 cze 2022, 16:58
autor: frendzel33
Dzięki za pomoc ;) sprawdzę świecę i zobaczymy co i jak

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

: 02 lip 2022, 10:50
autor: frendzel33
Hej, tak wyglada moja swieca. Mieszanka Ok?

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

: 02 lip 2022, 11:09
autor: Pawlo
Troszkę białawy ten środek, ale jest blisko prawidłowego koloru. Ja bym dodał trochę paliwa. Daj iglicę w podciśnieniowym ząbek w górę i zobacz jakie będą efekty, może będzie to wystarczające. Nie wiem jak w XT, ale w TT dało się to zrobić bez wyciągania gaźnika z motocykla.

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

: 02 lip 2022, 14:33
autor: frendzel33
Czyli ściągnąć dekiel w gaźniku jak na zdjęciu, wyciągnąć zawartość i dźwignąć iglice, tak?

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

: 02 lip 2022, 15:16
autor: Pawlo
Dokładnie.

Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF

: 02 lip 2022, 16:15
autor: frendzel33
Ok dzięki za pomoc. Potestuję.