Benzyna w oleju

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
mallory
Lubiący błoto
Posty: 62
Rejestracja: 27 sty 2019, 09:02
Motocykl: Tenere 600

Re: Benzyna w oleju

Post autor: mallory »

Sebastian - wyluzuj.
I Artura nie denerwuj, bo będzie Ci kiedyś wstyd.
Sebastian
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
Motocykl: Xt 600 3tb

Re: Benzyna w oleju

Post autor: Sebastian »

A czym go denerwuje nie ma co się przeciesz o prawde obrażać :panika:
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Benzyna w oleju

Post autor: ArturS »

Sebastian pisze: 30 wrz 2022, 14:09 Więc poświęce swój czas zeby takiego znawce mistrza mechaniki oświecić oturz sprawa jest następująca to jest jeden i ten sam ch*j jak się uszkodzi kranik podciśnieniowy paliwo leci grawitacyjnie to tak jak byś zostawił otwarty kranik i jeśli jest zaworek uszkodzony to leje sie tu i tu tak samo a odrazu na tłoka moze się lać paliwo ale tylko w 2t jeśli znasz budowe silnika 2 i 4t troszkę się doucz budowy silnika i zrozum działanie dam ci link specjalnie na tym forum szukałem dla ciebie gratulóje zrobienia z siebie pośmiewiska
:facepalm:
Oturz - dwa błędy w jednym słowie.
odrazu - pisze się osobno "od razu"
gratulóje - pisze się przez "u"
Brak interpunkcji. :lol: :facepalm: :facepalm: Pośmiewisko, powiadasz?

Budowa silnika NIEMA 2T vs 4T nic wspólnego z tym co się dzieje z paliwem przy uszkodzonym zaworku iglicowym. Budowy gaźnika wykładał nie będę, mogę dać link do literatury fachowej, jeśli chcesz. Jeśli bardzo chcesz się przekonać co się stanie w przypadku gaźnika XT/TT600, to zrób prosty test - wyjmij zaworek całkowicie i odkręć kranik. Tylko podstaw sobie wcześniej pojemnik pod motocykl, bo całe paliwo ze zbiornika przeleje się właśnie tam. Do cylindra nie poleci absolutnie NIC.

Druga sprawa - kranik podciśnieniowy. Powiedz mi, od czego jest dodatkowa membrana? Podpowiem tak po krótce, że jest po to, aby dzięki podciśnieniu odciągać (otwierać) zawór w kraniku, aby te mogło popłynąć dalej, do gaźnika odpowiednim kanałem. Podciśnienie może być pobierane z różnych miejsc, ale w przypadku wolnossaka najłatwiej pobrać je jak najbliżej zaworów ssących, z reguły więc podłączenie jest do jednego króćca ssącego - w XT również jest na to miejsce, ale nie po to aby podłączać tam kranik, a pompę podciśnieniową, która występuje w modelu TENERE. Konstrukcja kranika podciśnieniowego może być różna, ale ponieważ grawitacja i ciśnienie (nie wielkie, ale jednak) dodatkowo pomaga domknąć zawór w kraniku, to też zazwyczaj paliwo na stałe znajduje się pomiędzy zaworem a membraną. Co się stanie, jeśli membrana się uszkodzi? Ano to, że CAŁE paliwo znajdujące się w zbiorniku przepłynie przez nią wprost do wspomnianego miejsca podłączenia podciśnienia, czyli do jednego z króćców ssących. A że z reguły te są pochylone do przodu, to paliwo się nie cofnie do gaźnika i nie wyleje pod motocykl, a poleci dalej do kanału ssącego. Jeśli mamy odrobinę, a może nie odrobinę a DUŻO szczęścia i silnik stanął akurat w fazie zamkniętego zaworu, do którego jest podłączone podciśnienie, no i o ile mamy ten zawór idealnie szczelny, to paliwo po napełnieniu kanału ssącego zaczenie przelewać się do gaźnika, airboxa i również przelewem pod motocykl. Z reguły, niestety, zawór nie jest na tyle szczelny i zazwyczaj nie mamy tego szczęścia żeby był całkowicie domknięty, to też cały zbiornik po trochu przelewany jest do cylindra i bez problemu przez pierścienie dostaje się do miski olejowej. Jeśli w kraniku podciśnieniowym uszkodzony jest sam zawór, to cóż - tak jakby kranik manualny zostawić otwarty. O ile zaworki iglicowe trzymają, to nawet tego nie zauważymy dopóki z jakiegoś powodu nie będzie potrzeby odłączyć przewodu paliwowego do gaźnika. Jeśli zaworki nie trzymają jak należy, to stanie się to co w przypadku XT/TT600 - paliwo z komory pływakowej, po przekroczeniu pewnego poziomu, zwyczajnie przelewem trafi pod motocykl, o ile oczywiście na miejscu są wężyki luźno zwisające gdzieś w okolicy kiwaka, no i o ile są drożne. Taka oto jest różnica kranik manualny vs. podciśnieniowy w kwestii paliwa w oleju.
Przykładowe motocykle z kranikami podciśnieniowymi: Kawasaki KLE 500, Honda XL 600/650 V Transalp.
Uszkodzony/zawieszony zaworek iglicowy oznacza w nich momentalny wzrost "zużycia" paliwa, bo te się leje podczas uruchomionego silnika pod motocykl - w moim KLE zgubiłem cały zbiornik w niespełna 60km
Uszkodzona membrana kranika podciśnieniowego to przelanie paliwa do silnika.

Trzecia sprawa - sprawdzenie poziomu oleju. Tak, potrafię czytać, po angielsku również. Wiesz co możesz zrobić z opisanym sposobem? Wsadzić między bajki. Poziom w XT/TT600, czy wielu innych motocyklach z osobnym zbiornikiem oleju (np KTM LC8) jest na tyle niesprawdzalny, że sami zawodowi mechanicy nie raz po prostu przelewają i mówią klientom, że może coś tam wypłynąć na początku nie tam gdzie trzeba. Do tego każdy konkretny motocykl inaczej trzyma poziom po odstaniu - bo inna lepkość oleju, bo zużyta pompa, bo nieszczelny zawór zwrotny.
Sebastian
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
Motocykl: Xt 600 3tb

Re: Benzyna w oleju

Post autor: Sebastian »

:bananasaluta: niemam czasu teraz tego czytać i pisać poematw zostań lepiej nauczycielem polskiego sam napisałeś ze mogą być podciśnieniowe kraniki, gdzie często uszkodzenie membrany może powodować przelewanie paliwa niemal wprost do cylindra a takiego ze przez uszkodzony kranik podciśnieniowy leje się w kolektor na zawór ssący i dopiero w cylinder poprostu jak nie czymają iglice to leje się cały czas i w air boksa i w kolektory dlatego ze nie czyma kranik miałem osobiście tak u siebie i w kilku innych motocyklach budowe znam bdb robie przytym nacodzień
Ostatnio zmieniony 01 paź 2022, 15:16 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
Sebastian
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
Motocykl: Xt 600 3tb

Re: Benzyna w oleju

Post autor: Sebastian »

:lol: Aha no i :goodjob: wezme korepetycje z polskiego
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Benzyna w oleju

Post autor: Pawlo »

Sebastian pisze: 01 paź 2022, 14:17 :bananasaluta: niemam czasu teraz tego czytać i pisać poematw zostań lepiej nauczycielem polskiego
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Może jednak czasami warto znaleźć trochę czasu oraz pokory, by się dowiedzieć jak temat wygląda w danym modelu, tym bardziej, że ktoś robi Ci przysługę i daje Ci tą wiedzę za darmo. Ale widzę, że jesteś najlepszym mechanikiem w swojej okolicy i normalna dyskusja potwierdzona rzeczowymi argumentami nie ma sensu.
Sebastian pisze: 30 wrz 2022, 14:10 Zagrzać piec do około 60°C.
Zostawić silnik na biegu jałowym przez minimum 10 sekund, moto ma być w pionie.
Po zgaszeniu sprawdzić poziom oleju przez bagnet
:bananaevil:
Sam pisałem wiele lat temu tą skróconą instrukcję, którą zacytowałeś, a i tak raz zdarzyło mi się osobiście przelać olej we własnym sprzęcie. Sucha miska wymaga dużej cierpliwości i dokładności przy kontroli oleju i Artur ma w tej kwestii 100% racji.
Sebastian pisze: 01 paź 2022, 14:23 :lol: Aha no i :goodjob: wezme korepetycje z polskiego
Koniecznie. Tylko nie wiem czy nie za dużo znaków napisałem i znajdziesz czas, by to przeczytać 8-)
Obrazek
Sebastian
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
Motocykl: Xt 600 3tb

Re: Benzyna w oleju

Post autor: Sebastian »

Ok zrób tak faktycznie wyciąg zaór iglicowy i postaw moto na wzniesieniu w sęsię przodem w duł niekazdy stawia na płaskim gaźnik jest po stoszku jeśli wogule widziałeś go kiedyś rozebranego i na płaskim faktycznie będzie się lać do airboksa zrób tak potem napisz co się stało po 2 naprawdę nie mam czasu mam okropnie duzo roboty piszę też bardzo szybko czasami moze słabo zrozumiale a być może jestem dyslektykiem śmiej się z tego zato gratuluję twojego poziomu ze mi to wytykasz i wyśmiewasz no i pisior rośnie :goodjob:
Ostatnio zmieniony 03 paź 2022, 20:40 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
Sebastian
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
Motocykl: Xt 600 3tb

Re: Benzyna w oleju

Post autor: Sebastian »

A ciebie za błędy przepraszam ze ci wyrządzam taką krzywde to kurwa nieczytaj pozdrawiam :fuckyou:
Ostatnio zmieniony 03 paź 2022, 20:23 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
Sebastian
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
Motocykl: Xt 600 3tb

Re: Benzyna w oleju

Post autor: Sebastian »

Gdybym uznał Artura rację w 100% to bym to przyznał chociasz nie uważam że jest głupi bo go poprostu nie znam po za tym sam go ocoś dopytuje bo jak czegoś niewiem to nie udaje najmondzejszego sam się nie raz pomyliłem i wiele razy jeszcze to zrobie jak karzdy jesteśmy tylko ludzmi ale tutaj podtrzymuję
przemyslaw200
Czyścioch
Posty: 11
Rejestracja: 11 lut 2017, 12:36
Motocykl: yamaha tt 600 e

Re: Benzyna w oleju

Post autor: przemyslaw200 »

Powiem tak
Z koniem się nie kopiemy
z i... nie dyskutujemy
ODPOWIEDZ