Strona 2 z 3

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

: 29 sty 2022, 18:17
autor: Tygrys
Swoją drogą kol Trawel zamiast wyważać otwarte drzwi wysłalbym silnik do ArturaS ma sprawdzone warsztaty i dostęp do czesci.

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

: 05 lut 2022, 17:22
autor: Pawlo
ArturS pisze: 28 sty 2022, 09:16 Silnik i układ zasilania w TTR jest jedyny w swoim rodzaju, to mix części z XT/TT z lat 1984-1995 z układem zasilania na prąd stały, ale bez akumulatora, co jest poronionym pomysłem i źródłem setek rozwalonych karterów w tych modelach.
Artur, to uszkodzenie na powyższych zdjęciach to częsty przypadek? To, że pękały z przodu po zerwaniu klina i zderzeniu wałka balansowego to wiem, ale pękniętego tyłu to na forum jeszcze nie widziałem. Rozumiem, że to w trakcie odpalania idzie cofka na kopkę?

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

: 05 lut 2022, 22:09
autor: ArturS
Tak, to się dzieje, gdy kopniak konkretnie odda. W 2KF, 43F i wszystkim starszym nawet jak odda, to się wiele nie dzieje, choć jeden niedawny przypadek był, że ktoś ma teraz śruby w nodze... W każdym razie, na stole miałem już kilkanaście silników z TTR tylko dlatego, że oddał i rozwalił to i owo. Pęknięcie karteru wychodzi z reguły dopiero po ściągnięciu dekla. A ściąga się dlatego, że często wyłamuje tylko blokadę mechanizmu i kopniak zaczyna się opierać o dekiel kalecząc go - ściągamy sprawdzić co tam się zadziało i bywa różnie. Czasami tylko blaszka do wymiany, czasami wyłamane są 1-2 zęby w zębatce pośredniej (tej między mechanizmem a koszem sprzęgła), raz trafił mi się dodatkowo uszkodzony kosz sprzęgła. Najgorsze dwa silniki to totalny śmietnik - bo oderwał się cały kawałek karteru z blokadą i śrubkami, klient dalej jeździł, bo kopać się dało, ale ten kawałek poszedł w skrzynię, zmieliło go i opiłki załatwiły korbę i wałek z głowicą. Pęknięcie karteru to jakieś 70-80% przypadków, czasami tyko kreska idąca od gniazda łożyska skrzyni, czasami pęknięcie widoczne jest też na zewnątrz.

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

: 12 lut 2022, 06:19
autor: Travel2345
Ok mam mniej więcej pogląd na sytuację, ale rozkminiłem że zmienię sam wałek zdawczy i ttr przerobię na rozrusznik elektryczny problem pękania karterow zniknie dobrze rozumuje ?? Dekiel zewnętrzne już przerobiłem pod zasilanie tylko zostaję teraz kwestią elektryki przerobienia zbiornik na olej bo kupić oryginalny to czarna magia, małe pytanie czy przełożenia muszę wrzucić z ttr ??

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

: 13 lut 2022, 09:21
autor: ArturS
Akumulator likwiduje problem z pękaniem.
Co do rozrusznika, to musisz wrzucić również wał z 3TB. Dekiel z 3TB do TTR pasuje 1:1, a w lewym karterze wystarczy odkręcić zaślepkę żeby się wpiąć wężem z olejem.

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

: 14 lut 2022, 10:22
autor: stożunio
ArturS pisze: 13 lut 2022, 09:21 Akumulator likwiduje problem z pękaniem.
Co do rozrusznika, to musisz wrzucić również wał z 3TB. Dekiel z 3TB do TTR pasuje 1:1, a w lewym karterze wystarczy odkręcić zaślepkę żeby się wpiąć wężem z olejem.
Jest gdzieś tutorial jak ogarnąć ten akumulator? Schemat podłączenia, miejsce montażu, jaki akuś itp.

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

: 14 lut 2022, 16:04
autor: ArturS
Akuś - najtańszy i najmniejszy litowo-jonowy (czy coś takiego), co nic nie waży. Schematu nie potrzeba - wypinasz kondensator i w jego miejsce dajesz przewody od akumulatora.

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

: 15 lut 2022, 15:18
autor: qpa
Jak coś to służę pomocą, akcja łatwiejsza niż się wydaje :)

http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php?t=6813

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

: 16 lut 2022, 05:00
autor: Tygrys
I drugą przyczyną odbijania to ten po..bany automatyczny odprężnik nie da się przewentylowac po glebie czy zalaniu trzeba zrobić na ręczny ( np klamka z roweru linka-ja mam w xr dźwignie simano z przerzutek) i problemy z oddawaniem znikną.

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

: 16 lut 2022, 10:28
autor: stożunio
Tygrys pisze: 16 lut 2022, 05:00 I drugą przyczyną odbijania to ten po..bany automatyczny odprężnik nie da się przewentylowac po glebie czy zalaniu trzeba zrobić na ręczny ( np klamka z roweru linka-ja mam w xr dźwignie simano z przerzutek) i problemy z oddawaniem znikną.
Podpisuję się rencami i nogami. Też nie umiałem się dogadać z auto-deko. Po zainstalowaniu ręcznego deko ze zwykłej linki i klamki rowerowej odpalanie po zalaniu i ustawianie tłoka stało się dużo łatwiejsze. Tak czy inaczej spróbuję przetestować opcję z akumulatorem zamiast kondensatora, zawsze może być jeszcze lepiej.

Obrazek
Obrazek