Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Travel2345
Czyścioch
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2022, 23:06
Motocykl: Ttr600

Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

Post autor: Travel2345 »

Potrzebuję pomocy jaka jest różnica w 1vj a 3tb bo kupiłem ttr600 miałem 1vj pekl w nim.karter i ogólnie ktoś gnój z silnika z zrobił kupiłem kompletny 3tb z rozrusznikiem i myślę że uda mi się go przeszczepić zamiast 1vj dekle trzeba wymienić co już zauważyłem ale mam pytanie po prawej stronie w 3tb jest rurka olejowa połączona zpokrywa sprzęgła a w 1vj nie mam czegoś takiego może mi ktoś powiedzieć o co chodzi
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

Post autor: terenowiecc »

Przekładasz lewy dekiel z 1VJ i tyle. Reszta pasuje i będzie działać.
Rurka olejowa nie ma znaczenia, po prostu ciut inaczej rozwiązali magistralę. Dla Ciebie to nie ma znaczenia.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

Post autor: ArturS »

Zaraz zaraz, to w końcu TT600R, czy 1VJ? Zrób foto silnika, bo może tam być zdrowy mix
Travel2345
Czyścioch
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2022, 23:06
Motocykl: Ttr600

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

Post autor: Travel2345 »

Słuchaj kupiłem tt600r z 1vj gdzie jest pekniety karter, teraz kupiłem drugi silnik kompletny cały od xt600 kod 3TB i chce go wrzucić do mojej ttr-ki po wstępnych oględzinach i zdjęciu dekli widzę że kolega wyżej który pisał ma rację powinno wszystko golić, jedynie co tousze wyrzucić elektryczny rozrusznik całe magneto i uzwojenie do prądnicy bo w 3TB był takowy, wkładam swoją pradnice magneto i powinno być git :)
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

Post autor: terenowiecc »

Wrzuć fotki tego motocykla swojego i silnika, który kupiłeś.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

Post autor: ArturS »

Zrób foto. To się kupy nie trzyma. Skąd wiesz, że to silnik z 1VJ? Zębatkę zdawczą masz kręconą dużą nakrętką, czy blaszką? Jeśli masz lewy dekiel taki jak w TT600R, czyli z przewodem olejowym, to nihuja to się nie zgra z silnikiem z 3TB, bo w TTR jest "krótki" wał. Nie założysz dekla z TTR do silnika z rozrusznikiem 1VJ, 3AJ, 3TB, TT600E, czy TT600RE. Nie, bo czop wału na to nie pozwoli.
Więc:
- albo są tylko kartery z 1VJ, a bebechy z TT600R, co jest możliwe, miałem takie na stole. Komuś odbił kopniak, rozwaliło kartery i szukał cokolwiek, byle nie zbankrutować
- albo jest silnik z 1VJ, ale ktoś wrzucił wał z TT600R, bo inaczej j/w, czyli można zapomnieć o przykręceniu dekla alternatora z TTR

Zrób foto i pokaż
Travel2345
Czyścioch
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2022, 23:06
Motocykl: Ttr600

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

Post autor: Travel2345 »

To jest silnik który kupiłem 3TB z urwanym walkiem od zębatki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Travel2345
Czyścioch
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2022, 23:06
Motocykl: Ttr600

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

Post autor: Travel2345 »

To jest silnik z mojego ttr600 1VJ belgarda
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Travel2345
Czyścioch
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2022, 23:06
Motocykl: Ttr600

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

Post autor: Travel2345 »

To mój motor który kupiłem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Wymiana silnika różnice pomiędzy 1VJ a 3TB

Post autor: ArturS »

No to teraz jest jasność. Wiec:
1. Silnik oryginalny, to... silnik oryginalny. To nie żaden 1VJ, a standardowy montowany fabrycznie, być może ze zmienionymi karterami, ale kilka sztuk na stole miałem już z vin rozpoczynającym się od 1VJ. Silnik i układ zasilania w TTR jest jedyny w swoim rodzaju, to mix części z XT/TT z lat 1984-1995 z układem zasilania na prąd stały, ale bez akumulatora, co jest poronionym pomysłem i źródłem setek rozwalonych karterów w tych modelach.
2. Silnik z 3TB pochodzi z modelu 90-95r. To dobrze, w typ przypadku :)

Wałek zdawczy w TTR ma numer OEM 3YP-17402-00-00. Ten sam wałek występuje m.in. w TT600S i w XT600 1990-1995, stąd ad.2, że jest ok :) Musisz zrobić teraz mix z dwóch silników. Interesują Cie przede wszystkim wewnętrzne kartery, które rozwaliło w TTR - swoją drogą to właśnie największa przypadłość TTR, jeśli nie chcesz szybkiej powtórki, to musisz zrobić porządek z instalacją elektryczną, tj. zlikwidować możliwość słabych połączeń z regulatorem napięcia i kondensatorem (zalutować na stałe), założyć na stałe voltomierz, żeby mieć stały wgląd w parametry (uszkodzony regulator dający za małe lub za duże napięcie jest tu bardzo niepożądane), a najlepiej wprowadzić dodatkowe modyfikacje jak mały akumulator li-ion zamiast kondensatora. Jeśli boli po oczach inny kolor wewnętrznych karterów z XT, to je pomaluj, ja to olewam, jak klient chce, to odsyłam gołe kartery i ten oddaje to do szkiełkowania i proszku.
Dalej - z prawego karteru TTR musisz wydobyć blokadę sprężyny kickstartera i przełożyć do karteru XT, do tego jeszcze kilka elementów, wszystko opisałem w how-to "jak założyć kickstarter" http://www.yamaha-xt600.riderparts.pl/i ... 00-i-tt600
Skrzynia biegów w obu modelach się niczym nie różni, sprawdź która ma lepsze tryby i w razie czego zrób mix.
I na koniec sprawdź, czy przy okazji jak kopniak odbił nie rozwaliło zębatki pośredniej kickstartera lub sam jego mechanizm, bo i to się zdarza. Raz miałem silnik, w którym ucierpiał również kosz sprzęgła - ten w XT600 jest inny niż w TT600R, w której jest kosz taki jak np w 1VJ, czy 43F. Jeśli się okaże uszkodzony, to można przełożyć z XT, ale od razu trzeba przełożyć koło zębate na wale - różnią się ilością zębów, stąd inne przełożenia w XT i TT (przełożenie pierwotne).
Wał musi zostać z TTR mimo, że widać, że "się działo" - zerwało klin, chyba był też luz na czopie, bo widoczne jest punktowanie, które gówno daje, to się powinno go napawać elektropisem i nadlewkę przecisnąć bieżnią łożyska. Główka korbowodu słaba, do wymiany korba. Wyślij go najlepiej do DOR-MAR Marek Olechowski, przekuje korbę i zrobi porządek z czopem/czopami.
ODPOWIEDZ