Cieknaca sruba
-
- Lubiący błoto
- Posty: 51
- Rejestracja: 06 lip 2019, 12:00
- Motocykl: yamaha xt 600e 2001
Cieknaca sruba
Witam, po ostatnich jazdach zauwazylem dosc mocno zolejony cylinder, po obejrzeniu okazali sie ze prawdopobnie winowajca jest jedna ze srub, czy moglby ktos doradzic co to za sruba i jak to naprawic
https://naforum.zapodaj.net/74307772eb12.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/74307772eb12.jpg.html
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Cieknaca sruba
Niestety nie obejdzie się bez demontażu pokrywy zaworów. To nie jest śruba, a oś, po której chodzą dźwigienki zaworowe. Uszczelnieniem jest zwykły oring. Z reguły ta oś stoi dębem jak zaspawana, ale w niektórych silnikach potrafi się ruszać, co z reguły prędzej czy później prowadzi do podobnego wycieku.
Naprawa jest tania (kilka zł za oring, trochę masy uszczelniającej), ale dość czasochłonna i trzeba się do tego przygotować technicznie, tzn. ściągnięcie pokrywy zaworów wiąże się z możliwością przeskoczenia rozrządu, więc wcześniej trzeba ustawić tłok w GMP, najpierw wyjąć sprężynę rozrządu, potem poluzować rozrząd i dopiero ściągać pokrywę. Do tej operacji nie trzeba wyciągać ani opuszczać silnika (no może nie we wszystkich XT, bo w 43F jest dramatycznie mało miejsca i trzeba silnik opuścić), ale trzeba zdjąć zbiornik, wyjąć gaźniki, odkręcić króćce i mieć jakiś imbus "na zmarnowanie", bo trzeba go odpowiednio dociąć długością, żeby wykręcić śrubę znajdującej się w górnym zawiesiu silnika. Po wszystkim oczywiście kontrola luzów zaworowych.
Jak dasz to do mechanika, to szykuj się na kwoty rzędu.. hmm 500-1000zł. Jak masz czas, chęci, jakieś narzędzia i miejsce do grzebania, to naprawa zamknie się w 20-50zł.
Naprawa jest tania (kilka zł za oring, trochę masy uszczelniającej), ale dość czasochłonna i trzeba się do tego przygotować technicznie, tzn. ściągnięcie pokrywy zaworów wiąże się z możliwością przeskoczenia rozrządu, więc wcześniej trzeba ustawić tłok w GMP, najpierw wyjąć sprężynę rozrządu, potem poluzować rozrząd i dopiero ściągać pokrywę. Do tej operacji nie trzeba wyciągać ani opuszczać silnika (no może nie we wszystkich XT, bo w 43F jest dramatycznie mało miejsca i trzeba silnik opuścić), ale trzeba zdjąć zbiornik, wyjąć gaźniki, odkręcić króćce i mieć jakiś imbus "na zmarnowanie", bo trzeba go odpowiednio dociąć długością, żeby wykręcić śrubę znajdującej się w górnym zawiesiu silnika. Po wszystkim oczywiście kontrola luzów zaworowych.
Jak dasz to do mechanika, to szykuj się na kwoty rzędu.. hmm 500-1000zł. Jak masz czas, chęci, jakieś narzędzia i miejsce do grzebania, to naprawa zamknie się w 20-50zł.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 51
- Rejestracja: 06 lip 2019, 12:00
- Motocykl: yamaha xt 600e 2001
Re: Cieknaca sruba
dzieki za obszerna odpowiedz, bede to musial komus oddac bo nie poniemaju za bardzo mechaniki i nie chce czegos spie...
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
-
- Lubiący błoto
- Posty: 51
- Rejestracja: 06 lip 2019, 12:00
- Motocykl: yamaha xt 600e 2001
Re: Cieknaca sruba
Rzeszow
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Cieknaca sruba
To kawałek, ale w razie czego w zimę będzie do mnie jechała busem 1VJ z Zamościa do ogarnięcia, jak coś to może znajomy zgarnąć Twoją i na powrocie ją odstawić.