Strona 1 z 2

Puk Puk!

: 11 cze 2021, 05:35
autor: stożunio
Kto tam?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ArNebLlULqU[/youtube]

Jakieś pomysły?

Niepokojące dźwięki pojawiły się niedawno. Po wciśnięciu sprzęgła bez zmian. Zawory sprawdzone, ustawione poprawnie (regulowałem je w zeszłym roku na początku sezonu i kolejny raz w marcu tego roku po ok 5kkm przebiegu, tylko jeden wymagał minimalnej korekcji). Napinacz rozrządu na 10tym ząbku, czyli mniej więcej w połowie. Kolejny krok w diagnostyce to zdjęcie pokrywy zaworów, ale może macie już jakieś pomysły.

Wykluczam opcję kolegi-skurwola robiącego mi prank :twisted: :
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sMRp6KL7xig[/youtube]

Re: Puk Puk!

: 12 cze 2021, 10:44
autor: Pawlo
Sprawdź nakrętkę na wałku balansującym pod pokrywą sprzęgła, bo często się odkręcały. Jeśli będzie dokręcona to pewnie czeka Cię stopniowe rozbieranie góry silnika, aż trafisz na przyczynę. Chyba, że jesteś w stanie namierzyć dźwięk z jakiegoś konkretnego miejsca - możesz użyć nawet dużej przedłużki do grzechotki jako prowizoryczny stetoskop.

Re: Puk Puk!

: 12 cze 2021, 17:43
autor: stożunio
Dzięki za podpowiedź, zacznę od sprawdzenia tej nakrętki. Bylo badane stetoskopem ale nie potrafię zlokalizować konkretnego miejsca ani elementu.

Re: Puk Puk!

: 13 cze 2021, 10:47
autor: stożunio
Niestety błędny trop. Nakrętki siedzą ciasno i są zabezpieczone. Jest minimalny luz na zazębieniu balansera i przełożeniu głównym ale to raczej normalne.
[Youtube]http://www.youtube.com/rvsMK72SWw0[/Youtube]
Duży kosz sprzęgła ma też jakiś luz, nie wiem czy tak ma być czy to normalne?
[Youtube]http://www.youtube.com
/UdyXqUH7jhs[/Youtube]

Re: Puk Puk!

: 13 cze 2021, 14:05
autor: stożunio
Jeszcze raz filmiki.

Kosz sprzęgłowy:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UdyXqUH7jhs[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mpL-r6D7ymo[/youtube]

Zębatki:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rvsMK72SWw0[/youtube]

Tuleja dużego kosza ma już lekki luz, nie jest to już istotne gdyż urwałem jedno ucho przy próbie ponownego złożenia. Niestety domorosła blokada ześlizgnęła mi się przy dokręcaniu i skończyło się jak widać. Czy kosze z xt660 i xt600 pasują do TTR?
Obrazek
Zaczynam rozbierać górę. Pod pokrywa zaworów nie zauważyłem nic niepokojącego - chyba trzeba będzie wejść głębiej :(
Obrazek
Obrazek

Re: Puk Puk!

: 13 cze 2021, 15:43
autor: kurol
Same kosze z xt 600 na 99% pasuja ale moga sie roznic iloscia zebow na wiencu z drugiej strony
Jesli bedziesz ten kosz mial zamiar wyrzucic a zebatki z drugiej strony sa w dobrym stanie to go chetnie przygarne.

Re: Puk Puk!

: 13 cze 2021, 17:57
autor: Tygrys
A jak z mechanizmem odpreznika nic tam nie lata- nie ma luzu - wydaje mi się że to na górze słychać nie na sprzęgle.

Re: Puk Puk!

: 13 cze 2021, 20:10
autor: stożunio
Odprężnik wydawał się w porządku, mam przerobiony na ręczny z dodatkową klamką. Przy rozbieraniu nie widziałem nic dziwnego, wcześniej działał bezproblemowo.

Rozbierania ciąg dalszy:
Obrazek
Obrazek
Chyba palił olej...

Obrazek
Obrazek
Nie wygląda to zbyt ładnie. Motocykl odkupiłem od kolegi, członka tego forum który niedługo przed sprzedażą robił kapitalkę z nowym tłokiem TKRJ. Ja od zakupu zrobiłem około 8kkm. Niby niedużo, ale motocykl lekko u mnie nie miał. Stawiam na przegrzanie bo często przy upalaniu w terenie temperatura na głowicy dochodziła do 140 stopni.
Zastanawiam się, czy to tłok mógł być powodem stukania? Szczerze powiedziawszy, to przy badaniu stetoskopem tak właśnie obstawialiśmy, gdyż odgłos wydawał się pochodzić z wewnątrz cylindra z jakiegoś dużego elementu. Nie chciałem tego pisać, aby wam czegoś nie sugerować. Co sądzicie?

Re: Puk Puk!

: 13 cze 2021, 20:21
autor: qpa
A jak wygląda główka korby i luz na sworzniu?

Re: Puk Puk!

: 13 cze 2021, 21:11
autor: stożunio
Na sworzniu ani na wale nie czuć luzu. Wał miał zmienianą korbę, więc był w miarę świeży. Znalazłem post o remoncie od kumpla:
Piekny pisze:Ja jestem po kapitalce: wymieniony rozrząd, zawory, uszczelniacze, głowica po regeneracji i docieraniu, tłok i pierścienie selekcja B 95.25 - TKRJ, cylinder po honowaniu, korbowód przekuty na korbę TKRJ, wymienione wszystkie łożyska i uszczelniacze (nie aso a z hurtowni na sztuki).
Z robocizną zmieściłem się poniżej 2500zł (w tym przekucie korby u Woryny, szlif + honowanie, regeneracja głowicy) :confetti: