prox

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
ralf
Po kostki w błocie
Posty: 145
Rejestracja: 27 gru 2010, 11:02
Motocykl: wr 500 ttr 600 exc 520

prox

Post autor: ralf »

czy ktos wie jaki luz przewiduje prox. daje do szlifu i nie chce by szlifierz sie wymondrzał.. tłok odlew. nawet prox jest juz made in taiwan. :D
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: prox

Post autor: mazi »

ralf pisze:czy ktos wie jaki luz przewiduje prox. daje do szlifu i nie chce by szlifierz sie wymondrzał.. tłok odlew. nawet prox jest juz made in taiwan. :D
Mierzyłeś cylinder przed zakupem tłoka? Czy tłok "na pałę" kupiłeś? :-)

Co do luzu nie pomogę, nie wiem.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: prox

Post autor: Gacek »

:o - jestem z lekka zdziwiony :shock: PROX nie robi kutych tłoków ? .Co do pasowań tłok cylinder wiem ze dużą rolę na zastosowany luz ma rodzaj użytego materiału i technologia wykonania tłoka .Wiec nie pozostaje ci nic innego jak poszukać tej informacji u producenta tłoka .Rozumiem twoje obawy bo faktycznie szlifierz może ci to rytynowo dobrać pasowanie bezpieczne dla ew reklamacji a nie adekwatne dla danej marki tłoka .Jak sie nie mylę bo mnie 2,5 roku temu robili kutego wosnera to miałem robiony na 0,7 do stalowej tuleji .Na chłodzonych cieczą cylindrach nicasil ten wymiar podobno schodzi nawet do 0,4.Chyba najracjonalniejszym postepowaniem bedzię tak jak wyżej ci napisałem kontakt z PROX .Na opakowaniu nie masz podanego luzu pasowania ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: prox

Post autor: Gacek »

myslę ze dla wszystkich przegladających ten temat jasnym bedzie interpretacja tego co podałem 0,7 to róznica w wymiarach tłok - cylinder co oznacza faktycznie ze luz tłok cylinder wynosi połowę tego wymiaru .Niestety ale do pomiaru standartowo używa się mikrometra , a nie szczelinomierza.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
seboo
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 01 kwie 2010, 10:51
Motocykl: XT 600E

Re: prox

Post autor: seboo »

Gacek pisze: 0,7 to róznica w wymiarach tłok - cylinder
0,07 mm raczej ;)
Yamaha XT 600E 3TB '95
Suzuki GSF 1250SA '08
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: prox

Post autor: Gacek »

MEA CULPA - :oops: 0,07 to poprawnie napisany wymiar popelniłem szpinakowy błąd :( . 0,1 <0.004> manual podaje jako limit czyli wymiar graniczny zużycia . wymiar luzu 0 .045 - 0.65 umieszczony w manualu zawsze mnie zastanawiał dlaczego w orginale tak ustalony .Jednak wosner dzieki czarnej powłoce naniesionej na sciankach moze być pasowany z luzem mniejszym .Szczerze mówiąc nigdy nie byłem w stanie tego zweryfikować , poniewarz nie posiadam przyżądów którymi mozna to pomierzyc skutecznie wiec solidnosc tego zawsze oparta musi być na dobrej wierze w to co robi zakład wykonujący usługę.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
seboo
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 01 kwie 2010, 10:51
Motocykl: XT 600E

Re: prox

Post autor: seboo »

Gacek pisze:Szczerze mówiąc nigdy nie byłem w stanie tego zweryfikować , poniewarz nie posiadam przyżądów którymi mozna to pomierzyc skutecznie wiec solidnosc tego zawsze oparta musi być na dobrej wierze w to co robi zakład wykonujący usługę.
No niestety trzeba zaufać szlifierzowi, że zrobi to solidnie, ale wielkość pasowania to już koniecznie trzeba mu podać, żeby nie dobierał "na oko". Ja ostatnio zakładałem Wossnera i importer tej firmy na Polskę podał mi, że pasowanie na 100 % ma być 0,08. Tak szlifnąłem (przy okazji robiłem to w tym zakładzie: http://www.moto-szlify.esem.pl/), a potem na pudełku doczytałem, że ma być 0,07 :| . Mam nadzieję, że ta jedna setka nie zrobi wielkiej różnicy.
Yamaha XT 600E 3TB '95
Suzuki GSF 1250SA '08
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: prox

Post autor: terenowiecc »

Seboo jaki koszt szlifowania tulei?
Awatar użytkownika
seboo
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 01 kwie 2010, 10:51
Motocykl: XT 600E

Re: prox

Post autor: seboo »

terenowiecc pisze:Seboo jaki koszt szlifowania tulei?
Stówka. Trochę drożej niż w innych zakładach, o których słyszałem, ale ten który podałem w linku ma dobre opinie i gość widać, że ma pojęcie.
Yamaha XT 600E 3TB '95
Suzuki GSF 1250SA '08
ralf
Po kostki w błocie
Posty: 145
Rejestracja: 27 gru 2010, 11:02
Motocykl: wr 500 ttr 600 exc 520

Re: prox

Post autor: ralf »

tak,prox jest odlewem. wossner moze byc ciasniej bo to tlok kuty tak jak wiseco i niektóre serie vertexa. zapytam po wekkendzie jeszcze pana Woryny z katowic. jest to moim zdaniem góru jeśli chodzi o te sprawy. MOTO TECH Woryna. tłok brałem a był tylko na 3 szlif. ale cena mnie skłoniła :D miał byc wossner 101 mm albo wiseco 107 mm :D lecz nie znam stanu skrzynin. moze za rok ;) do tego dysza dynojet i pod 50 km podejdzie. :D
ODPOWIEDZ