Zakup TT - na co zwrócić uwagę
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Zakup TT - na co zwrócić uwagę
Witam,
proszę o pisanie wszelkich uwag i informacji na co zwrócić uwagę przy zakupie TT. Wszystko postaram się zebrać i przedstawić w formie poradnika dla kupujących, by ułatwić im nabycie motocykla i zmniejszyć ryzyko trafienia na "minę".
Pozdrawiam
Mateusz
proszę o pisanie wszelkich uwag i informacji na co zwrócić uwagę przy zakupie TT. Wszystko postaram się zebrać i przedstawić w formie poradnika dla kupujących, by ułatwić im nabycie motocykla i zmniejszyć ryzyko trafienia na "minę".
Pozdrawiam
Mateusz
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2496
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę
Co ja tu pisałem wczoraj? No to jeśli chodzi o TT:
- delikatne gwinty, często poukręcane
- stukanie od strony sprzęgła - odkręcająca się zębatka, którą trzeba natychmiast dokręcić inaczej rozwala karter
- prawie wszystkie wężyki, nawet ten gazowy od amora mogą się przecierać
- wyciera się dolne łożysko główki ramy - zsuwa się simmering łożyska i dostaje się syfu
- uwaga na przegubowe łożysko kiwaczki tylnego amora (chyba tak to się zwie) - droga sprawa, widzę, że Gacek też wspomniał o tych luzach w XT
- pęka mocowanie przedniej lampy, owiewka
- urywają się bez powodu linki prędkościomierza
- uwaga na spawane wahacze itp.
Więcej grzechów nie pamiętam...
- delikatne gwinty, często poukręcane
- stukanie od strony sprzęgła - odkręcająca się zębatka, którą trzeba natychmiast dokręcić inaczej rozwala karter
- prawie wszystkie wężyki, nawet ten gazowy od amora mogą się przecierać
- wyciera się dolne łożysko główki ramy - zsuwa się simmering łożyska i dostaje się syfu
- uwaga na przegubowe łożysko kiwaczki tylnego amora (chyba tak to się zwie) - droga sprawa, widzę, że Gacek też wspomniał o tych luzach w XT
- pęka mocowanie przedniej lampy, owiewka
- urywają się bez powodu linki prędkościomierza
- uwaga na spawane wahacze itp.
Więcej grzechów nie pamiętam...
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2496
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę
Ogólnie kupując każdego enduraka warto dokładnie sprawdzić przednie i tylne zawieszenie oraz felgi. Pomijam już rzeczy takie jak klocki, tarcze, napęd, luzy na łożyskach itp. bo to się sprawdza w każdym moto Warto sprawdzić czy moto prosto jedzie, czasami mogą być krzywe plastiki, kierownica czy skręcone półki - nigdy nie wiadomo co sprzęt przeszedł Zdarza się, że rama lub silnik mogą być poprzycierane w okolicach podnóżka - tym się nie martwić, wyciera się od butów
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę
Może ktoś jeszcze się wypowie? Niedługo postaram się to zebrać w całość.
A może ktoś zechciałby poświecić się dla dobra ogółu i napisać krótki artykuł nt. zakupu TT? Byłoby miło
A może ktoś zechciałby poświecić się dla dobra ogółu i napisać krótki artykuł nt. zakupu TT? Byłoby miło
- RedGothic
- Po kostki w błocie
- Posty: 196
- Rejestracja: 23 sie 2010, 19:47
- Motocykl: YAMAHA XT 600 Z TENERE ^_^
Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę
Przed oględzinami motocykla należy przygotować sie; wyczytać wszystkie możliwe informacje techniczne danego modelu , jego wady konstrukcyjne. Same oględziny zaczynamy od sprawdzenia ubezpieczenia OC , numerów ramy i silnika oczywiscie jesli są Wypytać się o całą możliwą historie tego motocykla wszelke naprawy wymiany , od kogo zakupiony itp... Zwrócić uwagę na sprzedającego jak to wszystko mówi , czy wymyśla kłamstwa i regółki Po wysłuchaniu kłamstw badz prawdy najpierw zajmujemy sie strona wizualną to znaczy; szukamy przetarć , złamanych plastików zle izolowanych kabli , wycieków płynów lub olejów , spawów {oczywiśćie nie fabrycznych} , śladów malowań lub korozji {mogą zdradzać spawy} Jeśli jest możliwość sprawdzić wszystkie filtry i oleje {czy w oleju nie ma opiłków metalu bądz kolor samego oleju} to działanie pokarze jaką wiedze techniczną posiada sprzedajacy Nawet samo miejsce trzymania motocykla mówi nam dużo o jego życiu , jęśli jest możliwość poprosić o wglad do starych części lub paragonów. Istotną sprawą jest sprawdzenie działania amortyzatorów i ich wycieków oraz całego układu napędowego , stanu zębatek i łańcucha. Puzniej trzeba zerknąć na felgi czy sa proste , całe nie poobijane , stan ogumienia czyli głębokość bieżnika i jego ewentualne uszkodzenia. Jęśli przebrniemy przez to wszystko pozytywnie dla motocykla to czeka nas najlepsze , czyli jazda testowa {o ile jest zgoda na taką}. Podczas testu mechanicznego skupić sie na wszystkich dzwiekach wydawanch przez maszyne od samej pracy silnika , rozrządu , hamulców , wszystkie skrzypnięcia , stukniecia , pisknięcia , tarcia uważnie namierzać i weryfikować Podczas pracy silnika na biegu jałowym sprawdzić wszystkie światła pojazdu czy działają , czy sama instalacja elektryczna nie daje gdzieś zwarcia. Po nagrzaniu silnika ruszyć i starać sie wyczuć sprzęgło czy nie ślizgą się i jak pracuje , samo ruszenie powie nam czy nie ma jakiś za dużych sił tarcia. W trakcie jazdy wrzucić wzystkie biegi , czy nie wyskakują i jak wchodzą , działanie hamólców , amortyzatorów. Najlepiej poprzeciągać na biegach , starć się wyczuć czy moto nie wężykuje czy jest proste zwłaszcza podczas ostrych hamowań Silnik czy zimny czy gorący powiniem odpalać bez problemu , oczywiście pamiętając o kolorze i ilości spalin. Pamiętajmy , czepiajcie się drobiazgów gdyż to pozwoli uzyskać lepszą cene w końcowej fazie. Istotną sprawą jest zabranie kogoś ze sobą kto bedzie myślał rozsądnie na zimno gdyż kupujący bedzie napalony i może przeoczyć drobiazgi które mogą zemścić sie na nas w puzniejszym czasie
Prosze o poprawienie moich błedów leksykalnych i interpunkcyjnych Wrazie czego można zredagować ten tekst , dodać coś lub usunąć
Prosze o poprawienie moich błedów leksykalnych i interpunkcyjnych Wrazie czego można zredagować ten tekst , dodać coś lub usunąć
Było: Motorynka , Komar1973 , WSK 3 , SHL M11 , Yamaha TT600 4GV BELGARDA...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę
W modelu
TT600R 98-03
-lubią pojawiać się „wykwity” rdzy na goleniach przedniego zawieszenia czasami na drodze pracujących uszczelniaczy co prowadzi to problematycznego uszczelnienia, zawieszenia.
- przeciera się dolny przewód olejowy o osłonę zębatki zdawczej ( sprawdzić jak wygląda)
- motocykl ma tylko kopniak ale zimy powinien odpalać od 1 kopnięcia, ciepły to ju róznie bywa .
- często padają moduły… sprawdzić czy jest ten dedykowany od TTR i czy sam silnik jest od TTR a nie od innego XT TT .
- Wyjący 5 bieg to nie tylko bolączka starszych XT… winowajca jest często sam kierowca który korzysta z łagodnego silnika i momentu który pozwala z małych prędkości na przyspieszanie na 5 biegu co nie przedłuża mu życia…
- sprawdzić króćce ssące (pękają)
- ze względu na masę ale i b. dobre nadwozie.. jak ktoś konkretnie śmiga czasami pękają szprychy ( policzyć)
- Wydech ..jest długi ale lepiej żeby taki pozostał nie pakować się w sam- zrobiłem bo przy braku dobrej Reg ( silnikowi to nie pomaga)
- filtr powietrza dobrze żeby był w miarę zdrowy ( gąbka cala, ramka nie połamana) bo nie ma zamienników a nowy ok. 300zł.
- spawane wahacze nie dotyczą TTR ale za to wcześniejsze modele TT E TT S jak najbardziej…
- sprawdzić koniecznie przedni ślizg łańcucha jak wygląda- czy jeszcze jest, czy przetarty, czy przytarty już wahacz… niestety zmiana przedniej zębatki na mniejszą niż tylniej na większą w TTR znacznie skraca życie temu ślizgowi i zdarzają się wytarte wahacze..
No i w sumie w tym motocyklu nic więcej nie ma
TT600R 98-03
-lubią pojawiać się „wykwity” rdzy na goleniach przedniego zawieszenia czasami na drodze pracujących uszczelniaczy co prowadzi to problematycznego uszczelnienia, zawieszenia.
- przeciera się dolny przewód olejowy o osłonę zębatki zdawczej ( sprawdzić jak wygląda)
- motocykl ma tylko kopniak ale zimy powinien odpalać od 1 kopnięcia, ciepły to ju róznie bywa .
- często padają moduły… sprawdzić czy jest ten dedykowany od TTR i czy sam silnik jest od TTR a nie od innego XT TT .
- Wyjący 5 bieg to nie tylko bolączka starszych XT… winowajca jest często sam kierowca który korzysta z łagodnego silnika i momentu który pozwala z małych prędkości na przyspieszanie na 5 biegu co nie przedłuża mu życia…
- sprawdzić króćce ssące (pękają)
- ze względu na masę ale i b. dobre nadwozie.. jak ktoś konkretnie śmiga czasami pękają szprychy ( policzyć)
- Wydech ..jest długi ale lepiej żeby taki pozostał nie pakować się w sam- zrobiłem bo przy braku dobrej Reg ( silnikowi to nie pomaga)
- filtr powietrza dobrze żeby był w miarę zdrowy ( gąbka cala, ramka nie połamana) bo nie ma zamienników a nowy ok. 300zł.
- spawane wahacze nie dotyczą TTR ale za to wcześniejsze modele TT E TT S jak najbardziej…
- sprawdzić koniecznie przedni ślizg łańcucha jak wygląda- czy jeszcze jest, czy przetarty, czy przytarty już wahacz… niestety zmiana przedniej zębatki na mniejszą niż tylniej na większą w TTR znacznie skraca życie temu ślizgowi i zdarzają się wytarte wahacze..
No i w sumie w tym motocyklu nic więcej nie ma
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
- Trampek
- Po kostki w błocie
- Posty: 228
- Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
- Lokalizacja: Rabka/ Szczecin
Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę
-brak oryginalnej przedniej lampy i licznika świadczy częściej o powypadkowości, a niż o tuningu motocykla
(chyba że właściciel dorzuca oryginały )
(chyba że właściciel dorzuca oryginały )
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę
A która to jest zębatka? Mam akurat wyjęty silnik do weryfikacji i może warto tam zajżeć. Prosiłbym tylko może o jakis schemat, lub wyjaśnienie która to dokładnie zębatka, czy nakrętka. Rozebrałem motocykl w celu odświerzenia od strony wizualnej i weryfikacji i sprawdzę dokładnie opisane przez was punkty, żeby mieć pewność, że wszystko jest wporządku. Może za jakiś czas porobię jakieś fotki z rozbiórki. Zdjąłem już głowicę i cylinder i jestem bardzo zadowolony ze stanu technicznego - wszystko cacy!Pawlo pisze:- stukanie od strony sprzęgła - odkręcająca się zębatka, którą trzeba natychmiast dokręcić inaczej rozwala karter
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę
- chodzi o nakretki wału i wałka balansowegg moment dociągniecia 120 n i balans 90 n jak sie obluzują scianją klin i nastepuje zonk walek balansowy z korbą się zderza powodując spustoszenie .Tetetka S pisze:A która to jest zębatka? Mam akurat wyjęty silnik do weryfikacji i może warto tam zajżeć. Prosiłbym tylko może o jakis schemat, lub wyjaśnienie która to dokładnie zębatka, czy nakrętka. Rozebrałem motocykl w celu odświerzenia od strony wizualnej i weryfikacji i sprawdzę dokładnie opisane przez was punkty, żeby mieć pewność, że wszystko jest wporządku. Może za jakiś czas porobię jakieś fotki z rozbiórki. Zdjąłem już głowicę i cylinder i jestem bardzo zadowolony ze stanu technicznego - wszystko cacy!Pawlo pisze:- stukanie od strony sprzęgła - odkręcająca się zębatka, którą trzeba natychmiast dokręcić inaczej rozwala karter
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę
O.K. dzięki za info. W takim razie na wszelki wypadek zajrzę tam i podociągam nakrętki odpowiednim momentem. Nie zazdroszczę jeśli ktoś miał taką awarię...Gacek pisze: - chodzi o nakretki wału i wałka balansowegg moment dociągniecia 120 n i balans 90 n jak sie obluzują scianją klin i nastepuje zonk walek balansowy z korbą się zderza powodując spustoszenie .