Strona 1 z 2

Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady

: 01 maja 2020, 05:11
autor: Glatz
Cześć. Jak w temacie. Mam strasznie tępy hamulec z tyłu. Długa droga hamowania, jeszcze ostatnio skleił mi się i przejechałem ze 100 metrów na zakleszczonym, zanim zakumałem co się dzieje i się zatrzymałem. Poszedł lekki dym. Klocki wyglądają ok, płyn wymieniony, ale tarcza nie wygląda za dobrze, ma w kilku miejscach mikro pęknięcia, i bardzo słabo hamuje.
Pora chyba na wymianę tarczy, klocków i przewodu na ten w stalowym oplocie.
Teraz kilka pytań
1. Jaka tarcza na tył?
2. Jakie dobre klocki?
3. Z pompy hamulca nie kapie, ale jak odchylę tą gumkę to jest tam mokro, aczkolwiek nie leje się nic, płynu nie ubywa, pedał trzyma taką samą twardość. Czy w związku z tym powinno być tam sucho czy tak ma być, czy szukać zestawu naprawczego?
4. Jaka jest długość przewodu hamulcowego?

Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady

: 01 maja 2020, 08:39
autor: glina
2. Polecam Brembo. Dorwałem kiedyś okazyjnie na Allegro po jakieś 80 pln.

Po wymianie płynu ważne jest dobre odpowietrzenie. Przewody w oplocie brałem od HEL, pomierzyłem co trzeba, wysłałem wymiary i dorobili. To była TT600E, więc u Ciebie może być trochę inaczej.

Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady

: 02 maja 2020, 08:49
autor: Glatz
Tak wygląda u mnie tarcza
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady

: 03 maja 2020, 04:25
autor: Tygrys
Cześć nie Patrz na suwmiarke pęknięcia dyskealifikuja tarcze -szukaj jak napisał Glina brembo były w tt belgarda montowane wiec powinno ich być w uzywkach.

Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady

: 03 maja 2020, 10:54
autor: Pawlo
TT miała inną piastę, raczej pasować nie będzie. Szukaj używki w dobrym stanie lub nowej. Nową bez problemu dostaniesz w granicach 200-300 zł, ale dużego wyboru w producentach bym się nie spodziewał. Klocki oczywiście do wymiany. Jak pompa działa prawidłowo i nie cieknie to daj jej na razie spokój, jeździć obserwować :) Długość przewodu hamulcowego możesz zmierzyć sznurkiem lub drutem. Zanim poskładasz wszystko do kupy sprawdź dokładnie co było przyczyną zablokowania hamulca, żebyś nie zagotował nowego zestawu.

Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady

: 03 maja 2020, 14:08
autor: Glatz
Dziękuję za odpowiedź
Zakupiłem nową tarczę NG059 za 220 zł Klocki EBC FA101R - dla off roadu za 86 zł i jutro zamawiam przewód w tej firmie
http://www.hydraulika-slask.pl/weze-hydrauliczne/ za kwotę około 90 zł z wysyłką, więc połowę taniej jak HEL.

Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady

: 03 maja 2020, 17:12
autor: Tygrys
Ale to przewód w oplocie jak hel czy zwykly gumowy a mówiąc o brembo myślałem o zacisku.

Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady

: 03 maja 2020, 18:51
autor: Glatz
Przewód oczywiście w oplocie. Cena dobra bo nie płaci się za markę, a jak rozmawiałem z panią z firmy to powiedziała, że zakupiła 15 kilometrów kabla dlatego może zrobić przewód w dobrej cenie.

Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady

: 04 maja 2020, 03:53
autor: Tygrys
A -ha daj zdiecie jak zamoncisz bo mój przedni już lekko przygnieciony i pewnie będzie niedługo do wymiany. Hej.

Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady

: 04 maja 2020, 19:40
autor: ArturS
Niestety skuteczność hamowania niewiele się poprawi. Problemem w XT600 jest nie zacisk, nie klocki, nie pompa, a... pedał hamulca. Jest on wykonany z dość cienkiego płaskownika, niby to mocne, ale po glebie na prawą stronę zawija się jak zwykła blacha i całkiem łatwo własnymi rękoma jest go odgiąć w odpowiednią pozycję. Przy hamowaniu działa jak sprężyna, nam się wydaje że zdrowo ciśniemy, a tylne koło ani myśli zerwać przyczepności. Ja zwyczajnie dospawałem wzdłuż tego płaskownika dodatkowy pręt ok 5-6mm, dolna część pedału przypomina teraz kątownik. Ręką za cholerę tego się nie wygnie. Przy glebie nie miałem okazji testować. Ale najważniejsze jest to, że hamulec zaczął działać tak jak w TT600 i innych. Lekkie przyciśnięcie i koło staje w miejscu.

Co do stosowania klocków spiekowych, to w przypadku XT zacząłem się trzymać z daleka. Jakbym miał taki znowu założyć, to koniecznie z płytką ceramiczną pomiędzy klockiem a tłoczkiem. Spieki bardzo mocno przewodzą ciepło i przy stalowym tłoku zacisku bardzo łatwo o zagotowanie płynu i utratę hamulca. Mi się to zdarzyło kilka(naście) razy, zarówno przy szybkiej jeździe po winklach, jak i przy powolnych zjazdach z gór. Od jakiegoś czasu wrzucam taniochę kevlarową typu NHC serii AK150 - po przerobieniu pedału hamulca hamuje zawsze i wszędzie jak żyleta.