Weryfikacja Stanu oryginalności silnika
Weryfikacja Stanu oryginalności silnika
Mam takie pytanie.
Czy istnieje możliwość w XT 600 sprawdzić, wizualnie czy silnik jest fabrycznie skręcony od zjechania z taśmy produkcyjnej?
Chodzi mi o zweryfikowanie w sposób wizualny,czy tłok już był wymieniany, głowica ściągana,silnik rozpoławiany,itd, bez rozbierania głowicy,cylindra.
Oczywiście nie mówię tu o bocznych pokrywach,sprzęgle,trybach dostępnych po zrzuceniu bocznych dekli.
Pytanie tak z ciekawości,z nadmiaru czasu
Czy istnieje możliwość w XT 600 sprawdzić, wizualnie czy silnik jest fabrycznie skręcony od zjechania z taśmy produkcyjnej?
Chodzi mi o zweryfikowanie w sposób wizualny,czy tłok już był wymieniany, głowica ściągana,silnik rozpoławiany,itd, bez rozbierania głowicy,cylindra.
Oczywiście nie mówię tu o bocznych pokrywach,sprzęgle,trybach dostępnych po zrzuceniu bocznych dekli.
Pytanie tak z ciekawości,z nadmiaru czasu
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika
na 100% będzie widać na przynajmniej kilku śrubach że coś było kręcone, Dość upierdliwie odkręca się nakrętki cylinder-głowica, na nich najczęściej widać oznaki odkręcania.
Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika
Dziękuję Artur,
Właśnie o coś takiego mi chodziło.Dzisiaj sobie dokładnie obejrzę te śruby i nakrętki.
Bo raczej na plomby to nie ma co liczyć Raczej Japończycy takich nie zakładali.
Właśnie o coś takiego mi chodziło.Dzisiaj sobie dokładnie obejrzę te śruby i nakrętki.
Bo raczej na plomby to nie ma co liczyć Raczej Japończycy takich nie zakładali.
Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika
Obejrzałem dokładnie z lupą te śruby i nakrętki i wygląda,że nie ma na nich śladu ,żeby głowica była demontowana.Dodatkowo nie widać,żadnych wgnieceń od śrubokręta,czy coś w tym stylu.
Czyli wygląda,że wszystko jest fabrycznie skręcone.
Motocykl ma zużyty wałek zębatki zdawczej
Aktualny przebieg to 52000 km.Model 2KF, rocznik 1989.
Załóżmy ,że to oryginalny przebieg.
Pytanie.
Jaki jest w stanie osiągnąć przebieg ten silnik bez remontu,czyli rozpoławiania silnika,wymiany łożysk,regeneracji głowicy ,szlifu cylindra i wymiany tłoka?
Motocykl aktualnie jeździ od 10 lat na oleju mineralnym API SG
Od około 2 lat, olej wymieniam 2 razy w roku.Na zimę olej 10W40, a na lato zalewam 20W50.
Motocykl bardzo rzadko orany w błocie.
Czyli wygląda,że wszystko jest fabrycznie skręcone.
Motocykl ma zużyty wałek zębatki zdawczej
Aktualny przebieg to 52000 km.Model 2KF, rocznik 1989.
Załóżmy ,że to oryginalny przebieg.
Pytanie.
Jaki jest w stanie osiągnąć przebieg ten silnik bez remontu,czyli rozpoławiania silnika,wymiany łożysk,regeneracji głowicy ,szlifu cylindra i wymiany tłoka?
Motocykl aktualnie jeździ od 10 lat na oleju mineralnym API SG
Od około 2 lat, olej wymieniam 2 razy w roku.Na zimę olej 10W40, a na lato zalewam 20W50.
Motocykl bardzo rzadko orany w błocie.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika
52000 to przebieg, przy którym zdecydowana większość XT/TT jest już po pierwszym remoncie góry lub kopci spore ilości oleju. Szczególnie dotyczy to wersji XT600 3TB i TT600 S/E/R/RE - bierze się to tego nieszczęsnego filterka na prawym gaźniku, czego nie ma w starszych wersjach.
Jakim cudem zużył się wałek? Nakrętka była niedokręcona? W moim coś takiego się stało, uklepało gwint na wałku. Ale że połapałem się o tym chwilę po remoncie, to przejeździłem tak kolejne 40tys.km z innym patentem zamiast nakrętki.
Jakim cudem zużył się wałek? Nakrętka była niedokręcona? W moim coś takiego się stało, uklepało gwint na wałku. Ale że połapałem się o tym chwilę po remoncie, to przejeździłem tak kolejne 40tys.km z innym patentem zamiast nakrętki.
Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika
No ,więc o tym zużytym wałku kiedyś lata temu zakładałem temat na forum.
viewtopic.php?f=2&t=1472
Tak w skrócie, to po kupnie przejeździłem motocyklem około 3 lat, zanim zorientowałem się,że nakrętka jest poluzowana
Jakiś fachowiec , nie włożył podkładki zabezpieczającej nakrętkę przed odkręceniem.
Z tym sobie poradziłem tanim, prostym i skutecznym patentem.Jak by kogoś interesowało,to opiszę tę naprawę.
Wałek do dzisiaj żyje.,
Czytałem , o tym Twoim patencie na gwint wałka, chyba na innym forum, opisywałeś jak sobie z tym poradziłeś.No 40 tyś km.No niezły wynik
Artur.Trochę mnie zaniepokoiłeś informacją,że XT zaczynają się sypać przy takim przebiegu.Liczyłem raczej na przebieg w okolicach 70 tyś do pierwszej poważniejsze naprawy-regeneracji
Na dniach,skombinuję jakiś tester ciśnienia cylindra i zobaczę z ciekawości w jakiej kondycji jest tłok z cylindrem.Ale raczej przy tym przebiegu,nie ma co liczyć na rewelacje.
Spore ilości,to znaczy ile?
O co chodzi z tym filterkiem? Ja takiego nie mam.Czy chodzi o to,że zapycha się,czy rozszczelnia?
viewtopic.php?f=2&t=1472
Tak w skrócie, to po kupnie przejeździłem motocyklem około 3 lat, zanim zorientowałem się,że nakrętka jest poluzowana
Jakiś fachowiec , nie włożył podkładki zabezpieczającej nakrętkę przed odkręceniem.
Z tym sobie poradziłem tanim, prostym i skutecznym patentem.Jak by kogoś interesowało,to opiszę tę naprawę.
Wałek do dzisiaj żyje.,
Czytałem , o tym Twoim patencie na gwint wałka, chyba na innym forum, opisywałeś jak sobie z tym poradziłeś.No 40 tyś km.No niezły wynik
Artur.Trochę mnie zaniepokoiłeś informacją,że XT zaczynają się sypać przy takim przebiegu.Liczyłem raczej na przebieg w okolicach 70 tyś do pierwszej poważniejsze naprawy-regeneracji
Na dniach,skombinuję jakiś tester ciśnienia cylindra i zobaczę z ciekawości w jakiej kondycji jest tłok z cylindrem.Ale raczej przy tym przebiegu,nie ma co liczyć na rewelacje.
Spore ilości,to znaczy ile?
O co chodzi z tym filterkiem? Ja takiego nie mam.Czy chodzi o to,że zapycha się,czy rozszczelnia?
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika
70,100, czy 130tys. (yeoup) można nalatać bez remontu, ale to już zależy jak moto jeżdżone i dbane.
Filterek na prawym gaźniku ma w oryginale wewnątrz gąbkę, która się wykrusza i zaczyna tamtędy ciągnąć syf spod kół. Raz mi się trafił przypadek, że piach tamtędy zaciągnęło, prawa przepustnica zatarta, na cylindrze brak śladów honowania, świecił się jak psu jajca.
Filterek na prawym gaźniku ma w oryginale wewnątrz gąbkę, która się wykrusza i zaczyna tamtędy ciągnąć syf spod kół. Raz mi się trafił przypadek, że piach tamtędy zaciągnęło, prawa przepustnica zatarta, na cylindrze brak śladów honowania, świecił się jak psu jajca.
Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika
Więc tak.Wczoraj zmierzyłem ciśnienie cylindra.
Na ciepłym cylindrze wyszło przy 5 kopnięciach między 11 a 12 barów.
Manometr jest chiński zapożyczony z kompresora,wiec przyjmując jego błąd,zakładam,że realne ciśnienie wynosi między
10 a 11 bar.
To dobry wynik?.Niby minimum to 9 bar.Ale ja musiałem kopnąć aż 5 razy.Więc sam już nie wiem
Na ciepłym cylindrze wyszło przy 5 kopnięciach między 11 a 12 barów.
Manometr jest chiński zapożyczony z kompresora,wiec przyjmując jego błąd,zakładam,że realne ciśnienie wynosi między
10 a 11 bar.
To dobry wynik?.Niby minimum to 9 bar.Ale ja musiałem kopnąć aż 5 razy.Więc sam już nie wiem
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Weryfikacja Stanu oryginalności silnika
Artur.To ja w takim razie mam pytanie.
Czy jeśli kompresja jest ok.To dla czego strasznie ciężko, zmusić ten motocykl do postawienia na tylne koło.Praktycznie nie idzie poderwać przodu z samego gazu,na 2 biegu ..Dodatkowo max prędkość to max 130km
Przełożenie to 15 39.Silnik szary.
Czy jeśli kompresja jest ok.To dla czego strasznie ciężko, zmusić ten motocykl do postawienia na tylne koło.Praktycznie nie idzie poderwać przodu z samego gazu,na 2 biegu ..Dodatkowo max prędkość to max 130km
Przełożenie to 15 39.Silnik szary.