Zimowy serwis

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
ODPOWIEDZ
Łukasz TTR600
Lubiący błoto
Posty: 77
Rejestracja: 02 sty 2019, 16:58
Motocykl: Yamaha TTR 600

Zimowy serwis

Post autor: Łukasz TTR600 »

Dzisiaj przyszły mi wszystkie części więc zrobiłem serwis tylnego koła a mianowicie wymiana opony ,dętki ,łożysk uszczelniaczy i dwóch szprych udało mi się kupić gościu miał ostatnie dwie :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: Zimowy serwis

Post autor: Tygrys »

Cześć no opona była już faktycznie słaba. Hej
Łukasz TTR600
Lubiący błoto
Posty: 77
Rejestracja: 02 sty 2019, 16:58
Motocykl: Yamaha TTR 600

Re: Zimowy serwis

Post autor: Łukasz TTR600 »

Całe koło było już słabe luz na łożyskach dwie szprychy zerwane nie oddawałem do żadnego fachowca bo w okolicy nie ma brakujące wkręciłem która była,, głucha"dociagnałem teraz dzwonią jak dzwony w kościele :lol: i dowiedziałem się że mam trzy długości szprych .
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: Zimowy serwis

Post autor: Tygrys »

No ten mitas wygląda że da rade na drodze i w terenie.co zadecydowało o jej wyborze cena opinie czy już taka Miales ja teraz założyłem mitasa 754 (jeżdżę tylko off )bo teraz miękko . Miał być geomax mx 52 ale nie był dostępny od ręki a 754 był w intercarsie na drugi dzień z tego roku no i cena była dobra -w sobotę test. Hej.
Łukasz TTR600
Lubiący błoto
Posty: 77
Rejestracja: 02 sty 2019, 16:58
Motocykl: Yamaha TTR 600

Re: Zimowy serwis

Post autor: Łukasz TTR600 »

Myślałem na początku o Motozie Tractionator .Wybrałem Mitasa mc23 kumpel miał w KTM lc640 komplet i dość fajnie siedziało to w terenie i po asfalcie .Szukałem czegoś i w teren i na asfalt dlatego że jak jeździłem u siebie w okolicy to ten Continental nawet się trzymał ale tamten sezon jeździłem z kumplami a żeby dostać się do nich i ruszyć w teren musiałem robic za każdym razem 18 km po czarnym i kostka ubywała w oczach wiem że nie ma takich opon które by zapewniły super trakcję w terenie i jednocześnie dobrze siedziały na czarnym .Przy wyborze szukałem mimo wszystko kompromisu i wydaje mi się że ten bieżnik wytrzyma dłużej .Cena 239 też spoko jak dla mnie dętka Pirelli 3mm grubości 69 i komplet łożysk i uszczelniaczy 84 a i jeszcze dwie szprychy 58 taki prezent na walentynki dla mojej loszki :D
Awatar użytkownika
stożunio
Po kostki w błocie
Posty: 138
Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
Motocykl: TT600R 2001r.
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Re: Zimowy serwis

Post autor: stożunio »

Udało ci się ruszyć nyple? Moje były skorodowane i zapieczone na amen.
Łukasz TTR600
Lubiący błoto
Posty: 77
Rejestracja: 02 sty 2019, 16:58
Motocykl: Yamaha TTR 600

Re: Zimowy serwis

Post autor: Łukasz TTR600 »

Były skorodowane ale bez tragedii dwa dni pryskałem każdy takim odrdzewiaczem w sprayu który jeszcze zamraża spisał się przy wykręcaniu świecy żarowej i tu też pomógł.Ale jak mówisz że bardzo skorodowane to napewno nie ma szans dociągnąć bo jest tam drobny gwint i jest go trochę jedna była oporna wyginała się cała ale puściła i nie dokrecałem też wszystkich .
Awatar użytkownika
stożunio
Po kostki w błocie
Posty: 138
Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
Motocykl: TT600R 2001r.
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Re: Zimowy serwis

Post autor: stożunio »

Ja musiałem oddać swoje koło do Pana Króla z Bielska. Przy okazji dowiedziałem się, dlaczego pojawia się taka korozja.
Włosi w Belgardzie dostawali od Yamahy miasty i obręcze, szprychy i nyple dostarczali we własnym zakresie. Żeby było taniej, docinali dłuższe szprychy które mieli już na stanie na odpowiednią długość i walcowali nowy gwint na końcach przez co uszkadzali ochronną powłokę galwaniczną i oczywiście nie nanosili nowej.
Łukasz TTR600
Lubiący błoto
Posty: 77
Rejestracja: 02 sty 2019, 16:58
Motocykl: Yamaha TTR 600

Re: Zimowy serwis

Post autor: Łukasz TTR600 »

Jak grubsza robota to lepiej wysłać do jakiegoś fachowca zaplecie koło na swoich sprawdzonych szprychach bo nie ma żartów .Jadąc po szutrach złoty dwadzieścia i niech by się coś posypało to raczej wesoło by nie było .
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: Zimowy serwis

Post autor: Tygrys »

Cześć nie tylko w belgardach nyple i szprychy we wszystkich japoncach zespawuja się ze sobą w choperach i we wszystkim co ma szprychy a zwlaszcza w crossach i enduro które brodzą w błocie nieraz trzeba grzać i to nie zawsze pomaga -znam z autopsji ojciec przez ostatnie lata trochę tego przerobił ostatnie kolo z crf 450 udało się uratować tylko 4 reszta do wycięcia ale i tak były nowe. Hej.
ODPOWIEDZ