Witajcie!
Mam do Was pytanie, mianowicie w ostatnim czasie zauważyłem w XTeku, że zmiana biegów, zwłaszcza 1-0-2 zrobiła się o wiele mniej aksamitna niż dotychczas. Znacznie bardziej czuć luz międzybiegami, nie pokonuje się go z taką łatwością jak wcześniej. No i co gorsza ze 2 razy miałem już tak, że chcąc się gdzieś zatrzymać nie mogłem zredukować biegu, dźwignia biegów miała taki jałowy skok i dopiero jak trochę puściłem sprzęgło (usłyszałem chrupiący, nie zapięty bieg) mogłem przeskoczyć na niższe biegi.
Sprzęgło uważam, że jest ok, przynajmniej jego praca nie budzi podejrzeń tym bardziej.
Jeśli chodzi o olej to jest zalany Motul 7100 10W50, wymieniałem go co prawda w zeszłym sezonie, ale to dlatego, że motorem w sezonie robię około 500-700km.
Z góry dziękuję za pomoc i sugestie.
Szorstka praca skrzyni i problem z redukcją
-
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lip 2015, 13:35
- Motocykl: XT 600 E 3TB '97
- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: Szorstka praca skrzyni i problem z redukcją
Sprawdź czy masz luz na wieloklinie dźwigni biegów.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lip 2015, 13:35
- Motocykl: XT 600 E 3TB '97
Re: Szorstka praca skrzyni i problem z redukcją
Luz na wieloklinie jest taki jaki być powinien, taki w sam raz. :/