Strona 1 z 1

Brak biegu jałowego na rozgrzanym silniku (XT 350).

: 22 lip 2019, 08:38
autor: Laszlolot
Witam XT’kowców,
Ostatnio zacząłem więcej jeździć nic grzebać w motorze. Tym samym lepiej go poznawać w ruchu.
Spotkałem się z problemem wysprzęglania na bieg neutralny.
Wygląda to tak; po przejażdżce na rozgrzanym silniku nie mogę włączyć na luz. Da się przełączyć z oporem z 1 na 2, a potem z 2 na 1, jednakże nie ma pomiędzy nimi biegu N. Sytuacja się zmienia jak tylko wyłączę silnik, wtedy bez problemów przełączam między biegami, a luz „N” jest tam gdzie powinien być i łatwo się go włącza.
Sprawdziłem już sprzęgło. Luzowanie ani naciąganie linki nie przynosi efektu. Podjąłem próbę zmiany oleju z półsyntetyka 10w40 na syntetyk motul 5100 10w40. Efekt: silnik pracuje wyraźnie lżej, nie przegrzewa się ale biegu jałowego jak nie było tak nie ma.
Opisany wyżej efekt nie występuje gdy silnik nie jest rozgrzany lub wyłączony (tylko włączony zapłon). Dodatkowo na rozgrzanym silniku udaje się włączyć bieg jałowy gdy motocykl się porusza (toczą się koła), ale gdy koła się zatrzymają to już nic się nie da zrobić :(

Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Czy ktoś się z tym spotkał w swoim egzemplarzu?

Re: Brak biegu jałowego na rozgrzanym silniku (XT 350).

: 28 lip 2019, 09:09
autor: Tank
Tarczki do wymiany.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Re: Brak biegu jałowego na rozgrzanym silniku (XT 350).

: 30 lip 2019, 14:43
autor: Laszlolot
Dzięki Tank!
Pójdę za Twoją sugestią.
Pozdr

Re: Brak biegu jałowego na rozgrzanym silniku (XT 350).

: 31 lip 2019, 16:46
autor: Tygrys
Cześć sprawdź przy okazji jak wyglada kosz sprzeglowy i zabierak to znaczy miejsca gdzie chodzą tarcze czy nie wyrobione.

Re: Brak biegu jałowego na rozgrzanym silniku (XT 350).

: 08 sie 2019, 19:49
autor: Laszlolot
Tank, masz u mnie duże piwo!
Trafiłeś w punkt!
Wymieniłem tarcze sprzęgła na nowe i moto zmieniło sie nie do poznania.
Zmiana biegów to teraz czysta przyjemność, wchodzą bardzo lekko a dzwignę sprzęgła moge obsługiwać jednym palcem.
Stare sprzęgło musiało się już mocno ślizgać, bo z nowym motorek rwie do przodu aż miło.
Nie zdawałem sobie sprawy, że nowe tarcze tak zmienią jazdę.
Teraz to czysta przyjemność i zero walki ze skrzynią biegów.
No i oczywiście luz jest osiągalny łatwo niezależnie od rozgrzania silnika.

Tank, dzięki za poradę!