Opiłki aluminium w filtrze oleju
- Laszlolot
- Lubiący błoto
- Posty: 28
- Rejestracja: 28 maja 2019, 12:02
- Motocykl: Suzuki dl650 i Yamaha XT350
Opiłki aluminium w filtrze oleju
Cześć
W świeżo kupionym xt 350 chciałem wymienić olej. Zacząłem od filtra oleju w którym znalazłem naprawdę sporo opiłek Alu. Pomyślałem że to efekt docierania cylindra i innych elementów które poprzedni właściciel deklarował że wymienił. Zmieniłem ten filtr i olej pojeździłem ok 150km, zaglądam w filtr a tam znów pełno opilkow. Ta jakby w silniku coś mocno skrawa o Alu. Co to może być? Czy ktoś miał tak samo?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W świeżo kupionym xt 350 chciałem wymienić olej. Zacząłem od filtra oleju w którym znalazłem naprawdę sporo opiłek Alu. Pomyślałem że to efekt docierania cylindra i innych elementów które poprzedni właściciel deklarował że wymienił. Zmieniłem ten filtr i olej pojeździłem ok 150km, zaglądam w filtr a tam znów pełno opilkow. Ta jakby w silniku coś mocno skrawa o Alu. Co to może być? Czy ktoś miał tak samo?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2500
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Opiłki aluminium w filtrze oleju
Rozbieraj od pokrywy głowicy w kierunku dołu póki jeszcze żyje, ciężko będzie inaczej wywróżyć. Ewentualnie daj chociaż fotę ile faktycznie tych opiłków jest.
- Laszlolot
- Lubiący błoto
- Posty: 28
- Rejestracja: 28 maja 2019, 12:02
- Motocykl: Suzuki dl650 i Yamaha XT350
Re: Opiłki aluminium w filtrze oleju
Sprawdziłem pokrywę zaworów - żadnych oznak szlifowania (ścierania), zdjąłem głowicę - też nic nie widać. Zdjąłem pokrywę sprzęgła i zauważyłem coś niepokojącego.
Wydaje mi się że koło zębate pracujące na wałku od kopki szlifuje fragmenty obudowy silnika. Na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono. W tych miejscach jest odsłonięte aluminium i myślę że luz na wałku kopki może powodować ocieranie koła zębatego o elementy kartera silnika.
Co myślicie o takiej teorii?
Wydaje mi się że koło zębate pracujące na wałku od kopki szlifuje fragmenty obudowy silnika. Na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono. W tych miejscach jest odsłonięte aluminium i myślę że luz na wałku kopki może powodować ocieranie koła zębatego o elementy kartera silnika.
Co myślicie o takiej teorii?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Laszlolot
- Lubiący błoto
- Posty: 28
- Rejestracja: 28 maja 2019, 12:02
- Motocykl: Suzuki dl650 i Yamaha XT350
Re: Opiłki aluminium w filtrze oleju
Zgodnie z sugestiami zacząłem przeglądać lementy silnika.
Tak wygląda filtr i opiłki na nim:
Tak wygląda filtr i opiłki na nim:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Laszlolot
- Lubiący błoto
- Posty: 28
- Rejestracja: 28 maja 2019, 12:02
- Motocykl: Suzuki dl650 i Yamaha XT350
Re: Opiłki aluminium w filtrze oleju
A tak wyglądają powierzchnie karteru silnika z którym styka się koło zebate kopki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Laszlolot
- Lubiący błoto
- Posty: 28
- Rejestracja: 28 maja 2019, 12:02
- Motocykl: Suzuki dl650 i Yamaha XT350
Re: Opiłki aluminium w filtrze oleju
i ścierane powierzchnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Laszlolot
- Lubiący błoto
- Posty: 28
- Rejestracja: 28 maja 2019, 12:02
- Motocykl: Suzuki dl650 i Yamaha XT350
Re: Opiłki aluminium w filtrze oleju
Wałek kopki jest oryginalny (oczywiście ten z pierwszego montażu został urwany i zastapiony nowym).
Czy może koło zębate jest za duże?
Czy ktoś ma pomysł dlaczego koło styka się z karterem silnika?
Czy może koło zębate jest za duże?
Czy ktoś ma pomysł dlaczego koło styka się z karterem silnika?
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 469
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Opiłki aluminium w filtrze oleju
Cześć pomierz wałek i otwór w deklu od sprzęgła pewnie jest wyrobione i kantuje wałek.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2500
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Opiłki aluminium w filtrze oleju
Wygląda na wyrobiony otwór jak Tygrys pisze. Zastanawiam się tylko czy to aby na pewno jedyna przyczyna opiłków Sprawdzałeś okolice łańcucha rozrządu czy tam się coś nie wyciera? W niektórych silnikach, np. przy wytartych ślizgach, łańcuch potrafi trochę poobcierać.
- Laszlolot
- Lubiący błoto
- Posty: 28
- Rejestracja: 28 maja 2019, 12:02
- Motocykl: Suzuki dl650 i Yamaha XT350
Re: Opiłki aluminium w filtrze oleju
Sprawdzałem prowadnice łańcucha rorządu. Są OK. W głowicy też nic nie było.
Wygląda na to że Tygrys ma rację.
Pomierzyłem wałek oraz tuleję i znalazłem tam luzy. Dodatkowo tuleja prowadząca wałek w obudowie silnika na nierównomierne wytarcie na dole. Pewnie to od częstego kopania bez odprężnika (kupiłem moto z urwanym wałkiem kopki). Moto ma dużą kompresję więc poprzedni właściciel musiał mocno kakać po kopniaku bez odprężnika aż urwał wałek i wytarł tuleję. Czeka mnie wymiana obudowy silnika
Wygląda na to że Tygrys ma rację.
Pomierzyłem wałek oraz tuleję i znalazłem tam luzy. Dodatkowo tuleja prowadząca wałek w obudowie silnika na nierównomierne wytarcie na dole. Pewnie to od częstego kopania bez odprężnika (kupiłem moto z urwanym wałkiem kopki). Moto ma dużą kompresję więc poprzedni właściciel musiał mocno kakać po kopniaku bez odprężnika aż urwał wałek i wytarł tuleję. Czeka mnie wymiana obudowy silnika