Re: Yamaha xt 500 tenere
: 01 maja 2019, 08:48
Korbowód http://yamaha-xt600.riderparts.pl/produ ... t600-tt600 Po numerach OEM nie pasuje, podobnie jak do XT6003AJ/2KF, w praktyce pasuje na 100%. Ale zmieniła się konstrukcja, w 3TB dolna główka korbowodu jest szersza, łożysko również, a usunięto dwie 1mm podkładki. Do tego w korbowodzie jest wypustek odpowiedzialny za "odrywanie" kropli oleju, coś jak przy uszczelce na szybach samochodowych.
No i pytanie czy na pewno korba do wymiany? Rzadko się zdarza żeby się posypała inaczej niż w górnej główce, a o sworzeń nie pytałeś, więc podpada mi pod niby "za duży luz na boki". Może być, ze korba jest ok i wytrzyma kolejne 100-200tys.km, przeżyje kilka kompletów pierścieni i tłoków.
Pierścienie tłoka ok 175zł (rozmiar STD)
Jak nie masz ogarniętego mechanika w temacie XT/TT600 lub sam nie będziesz drążył tematu, to lepiej wyślij silnik do mnie, bo co chwilę będziesz słyszał "niema i nie będzie", albo dostaniesz części do starego XT500, który również był na niektóre państwa produkowany w tych samych latach, a to zupełnie inne konstrukcja. Niektórzy mechanicy nakazują wymianę ślizgów łańcucha rozrządu itd. Ten silnik po prostu trzeba znać, a i tak potrafi zaskoczyć. Ja mam za sobą ich dziesiątki (tylko TT/XT600), a ostatnio zaskoczył mnie jeden piec na tyle, że przez dwa tygodnie dochodziłem dlaczego skrzynia nie działa jak należy.
No i pytanie czy na pewno korba do wymiany? Rzadko się zdarza żeby się posypała inaczej niż w górnej główce, a o sworzeń nie pytałeś, więc podpada mi pod niby "za duży luz na boki". Może być, ze korba jest ok i wytrzyma kolejne 100-200tys.km, przeżyje kilka kompletów pierścieni i tłoków.
Pierścienie tłoka ok 175zł (rozmiar STD)
Jak nie masz ogarniętego mechanika w temacie XT/TT600 lub sam nie będziesz drążył tematu, to lepiej wyślij silnik do mnie, bo co chwilę będziesz słyszał "niema i nie będzie", albo dostaniesz części do starego XT500, który również był na niektóre państwa produkowany w tych samych latach, a to zupełnie inne konstrukcja. Niektórzy mechanicy nakazują wymianę ślizgów łańcucha rozrządu itd. Ten silnik po prostu trzeba znać, a i tak potrafi zaskoczyć. Ja mam za sobą ich dziesiątki (tylko TT/XT600), a ostatnio zaskoczył mnie jeden piec na tyle, że przez dwa tygodnie dochodziłem dlaczego skrzynia nie działa jak należy.