Po wyjęciu i rozkręceniu jedynie wzrokowo, ale chyba wkażdej znajdziesz małe ryski po przemieleniu jakiegoś opiłka metalu.
Tutaj masz na fotach total zajechaną pompę
https://drive.google.com/drive/u/1/fold ... Adunx1Xj4l W tym przypadku silnik chodził bez ciśnienia oleju, choć olej był i przytarło korbę, posypał się jeden tryb skrzyni i jeszcze narobił bajzlu dalej, przez pompę chcąc nie chcąc przeszło wszystko do przejdzie przez sitko w smoku. Ciśnienia nie było nie z powodu uszkodzonej pompy, a.. zaklejonego silikonem zaworu jednodrożnego w pokrywie sprzęgła. Ktoś coś robił przy sprzęgle, nie zadbał o nową uszczelkę, tylko nawalił silikonu ile wlezie i pozamiatane.
Bez rozkręcania - pomiar ciśnienia. Przy czym wszystko musi być sprawne, tj. uszczelniacz wału (pokrywa sprzęgła), musi być założony tryb pośredni kickstartera ze sprawnym łożyskiem ślizgowym (brak luzu) lub tuleja (wersje z el. rozrusznikiem), oczywiście uszczelniacz przy zaworze kulowym też musi trzymać, bo ciśnienie będzie uchodzić z powrotem do silnika zamiast cisnąć dalej, itd.