Strona 1 z 2

Różnice w iglicy YDLS

: 24 sty 2019, 11:06
autor: Bartoszgd
Witam. Zastanawia mnie różnica w iglicach w YDLS. Prawa iglica to iglica z mojego XT600e 1996r. Natomiast lewa iglica jest z gaźnika starszego ale też od XT600. Czy wiecie skąd ta różnica i na co wpływa?

Może jest to ograniczenie mocy i zmiana emisji spalin w nowszych rocznikach? Czy ma ktoś jakąś wiedzę na ten temat.

Re: Różnice w iglicy YDLS

: 24 sty 2019, 12:49
autor: Filipe
Zastanawiam się czy nie jest to zrobione ze względu na większą średnice kruców w gaźniku YDLS.
Średnica iglic jest taka sama ?

Re: Różnice w iglicy YDLS

: 24 sty 2019, 13:10
autor: Gacek
Bartoszgd pisze:Witam. Zastanawia mnie różnica w iglicach w YDLS. Prawa iglica to iglica z mojego XT600e 1996r. Natomiast lewa iglica jest z gaźnika starszego ale też od XT600. Czy wiecie skąd ta różnica i na co wpływa?

Może jest to ograniczenie mocy i zmiana emisji spalin w nowszych rocznikach? Czy ma ktoś jakąś wiedzę na ten temat.
Moze najprostszą metodą będzie podmiana iglic i realnie przekonasz się jaki ma wpływ na działanie i inne parametry pracy silnika ;) .

Re: Różnice w iglicy YDLS

: 24 sty 2019, 19:22
autor: Tygrys
Cześć może po prostu odczytać numery na nich i porównać w serwisowce bo może nie jest ori tylko ktos kombinowal -tuningowal i dał jakiegoś dyno jeta jak masz ten drugi gaznik porównaj jeszcze dysze bo w tych gaznikach w zależności od kraju modelu i roku było ich od h-ja. Powodzenia.

Re: Różnice w iglicy YDLS

: 24 sty 2019, 21:54
autor: Filipe
Akurat mam gaźnik YDLS rozebrany, to faktycznie w podciśnieniowym jest taka jak po prawej stronie.

Re: Różnice w iglicy YDLS

: 25 sty 2019, 15:17
autor: Gacek
Tygrys pisze:Cześć może po prostu odczytać numery na nich i porównać w serwisowce bo może nie jest ori tylko ktos kombinowal -tuningowal i dał jakiegoś dyno jeta jak masz ten drugi gaznik porównaj jeszcze dysze bo w tych gaznikach w zależności od kraju modelu i roku było ich od h-ja. Powodzenia.
Tygrys - słuszna uwaga :idea:
ogólnie pod wpływem tego wątku zerknąłem w manuale i zrobilem rybkę :oops: praktycznie wszędzie istnieje określenie "Tekei " sorry jak coś nie nazwałem tak jak brzmi .
Porównując modele na przełomie czasu (wirtualnie) niezły magiel z dyszami występował w kolejnych wersjach .
Fajnie Bartoszgd ze ten temat zapodałeś :goodjob: zerknę przy okazji na swój przy okazji jak solo mechaniczne mi się nie sprawdzi to warto skorzystać z wszelkich informacji :D .

Re: Różnice w iglicy YDLS

: 25 sty 2019, 18:14
autor: Bartoszgd
Na razie nie mam jak sprawdzić jak pracuje na "ostrej" iglicy ponieważ motocykl jest rozebrany i przechodzi usprawnienia rozmaite na turystykę offową.

Sprawdziłem że na "ostrej" iglicy w YDLS jest założona dysza 130. W YDLS z mojego xt600e jest 120'stka.

Ma ktoś rozpiskę jakie dysze szły do poszczególnych modeli XT?

Re: Różnice w iglicy YDLS

: 25 sty 2019, 19:04
autor: Gacek
Posiadam jakieś pliki porównawcze modeli na kompie w "niemieckiej wersji " wykonaniu .Wg tych danych gniazdo w tych gaxnikach o srednicy której wspominasz wystepowałe w xt w wersji 550 cm 3 w .W 600 tylko w wersji xt 600 z 55W gaxnik miał oznaczenie Teikei Y27PV / 43F00 pozostaje jeszcze ttr 2002 DJ011 Teikei Y30PV-2ATK/5CH 00

Re: Różnice w iglicy YDLS

: 25 sty 2019, 19:19
autor: Bartoszgd
Gniazdo dyszy podciśnienia?

Re: Różnice w iglicy YDLS

: 25 sty 2019, 19:25
autor: Gacek
Bartoszgd pisze:Gniazdo dyszy podciśnienia?
Sorry :? niezbyt ściśle się wyraziłem , gen śr dyszy wybacz :facepalm: