Zakup XT 600

- Dyskusje na temat ofert z portali ogłoszeniowych.
- Zlecę/wykonam usługę.
ODPOWIEDZ
antii7
Czyścioch
Posty: 11
Rejestracja: 18 gru 2013, 12:22
Motocykl: simson

Zakup XT 600

Post autor: antii7 »

Witam,
Planuję zakup Yamahy XT 600, chcę przeznaczyć na zakup 7000-7500. Przeglądam ogłoszenia, widzę ogłoszenia w który piszą że silnik jest po remoncie, są też takie w których silnik nie był ruszany. Zastanawiam się która opcja jest lepsza. Niby wygląda tak, że po remoncie lepiej, ale obawiam się że takie remonty nie są zrobione rzetelnie, wymieniony sam tłok i tyle. Są też takie ogłoszenia, które wyglądają tak, że XT-ek więcej jeździł po asfalcie, opony dualowe, zamocowany kufer, stan licznika przeważnie koło 50000. Co Wy byście wybrali? Cena obu ofert podobna, Zamierzam jeździć trochę po asfalcie, drogi leśne i szutrowe.
Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam
Awatar użytkownika
supermichi4444
Lubiący błoto
Posty: 24
Rejestracja: 12 gru 2017, 02:07
Motocykl: Yamaha XT600E
Lokalizacja: Szczecin/Police

Re: Zakup XT 600

Post autor: supermichi4444 »

Witam
Sam stanąłem przed identycznym dylematem co ty w marcu tego roku a xt600 urzekł moje gusta ze względu na multum zalet których można się o nim nasłuchać na każdym kroku :). Podpowiem jedynie jak ja swojego XT zakupiłem a budżet miałem identyczny. Motocykla szukałem bardzo długo i w końcu udało mi się go znaleźć. Co ciekawe mój był po wymianie tłoka i pierścieni oraz pierwszym szlifie cylindra. Sprzedawca pozwolił zrobić nam z maszyną co chcieliśmy, przegazować, grzebać, wciskać i ganiać gdyż zapewniał, że maszyna jest idealna pod względem mechanicznym i na to radziłbym zwrócić uwagę. Mam na myśli, że jeżeli właściciel nie będzie miał nic do ukrycia to bez wahania bo rozgrzaniu silnika pozwoli podkręcić kilka razy do 5/6 tyś. obrotów coby sprawdzić czy nie leci dymek. Ponadto sam przebierałem w modelach minimum 99-03 - odrzuciłem wersję 3tb i postawiłem na E czyli ostatni wypust (akurat mam rocznik 2000) i w tych pieniądzach również tak polecam. Uważać należy na hamulec tylny (jak uszkodzony to znalezienie używki graniczy z cudem a koszt nowego w ASO to 1600 zł). Z mankamentów to szukać stuków w łożysku główki ramy, sprawdzić olej po rozgrzaniu (z racji, że to sucha miska olejowa a nie mokra). Można też pokusić się o odkręcenie śrubki odpowietrzania filtra oleju na odpalonym silniku - jak olej poleci to znaczy, że pompa sprawna. Jak zależy ci na wyglądzie to owiewki baku, żeby były - bo ceny tez z kosmosu :lol: . Reszta to klasyka czyli czy biegi wchodzą płynnie (na 1 i 2 będzie stuk, tak mi mówiono, że yamaha tak ma) o czy luz wchodzi bez problemów. Ja remontów bym sie nie bał pod warunkiem, że silnik jest suchy i nie tłucze jak głupie :D :D :D

Życzę powodzenia w poszukiwaniach, w razie potrzeby służę pomocą ;)
ODPOWIEDZ