Zdjęcie głowicy problem ze śrubą
-
- Czyścioch
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 cze 2018, 10:13
- Motocykl: XT600 z 91r
Zdjęcie głowicy problem ze śrubą
Witajcie, mam problem z odkręceniem głowicy. Śruba łącząca cylinder i głowicę się objechała i ani rusz ją wykręcić. Może macie jakiś patent jak ją dojść i czym najlepiej ruszyć?
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą
Jak masz dostęp, to ją odetnij szlifierką
-
- Czyścioch
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 cze 2018, 10:13
- Motocykl: XT600 z 91r
Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą
Niestety ma tam dojścia szlifierką. Nawet miniszlifierką nie da rady. A nawet gdyby się dało, to odcięcie główki śruby niewiele zmieni ponieważ gwint zostanie i nadal będzie trzymał.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą
W cylindrze jest otwór bez gwintu. Ta szpilka jest wkręcona w głowicę i jest częstym problemem szlifierzy - bez jej wykręcenia, czy ścięcia niema możliwości wykonania szlifu płaszczyzny.
Raz miałem taką sytuację jak u Ciebie i chyba przecinałem nakrętkę ostrym majzlem. Oczywiście szpilka wtedy była zmasakrowana, ale można ją wymienić (o ile da się wykręcić z głowicy) lub przewiercić na wylot i zastąpić utwardzoną szpilką z nakrętkami z dwóch stron.
Raz miałem taką sytuację jak u Ciebie i chyba przecinałem nakrętkę ostrym majzlem. Oczywiście szpilka wtedy była zmasakrowana, ale można ją wymienić (o ile da się wykręcić z głowicy) lub przewiercić na wylot i zastąpić utwardzoną szpilką z nakrętkami z dwóch stron.
-
- Czyścioch
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 cze 2018, 10:13
- Motocykl: XT600 z 91r
Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą
Masz rację, otwór jest bez gwintu a ta główka która mi się objechała to po prostu jakaś lipna nakrętka - także po zmęczeniu materiału i dobraniu odpowiednich kleszczy udało się ją odkręcić i głowica zdjęta
Co do szlifowania to właśnie o tym myślałem że będę musiał ją i tak wykręcić ale to już kolejny etap... także krok po korku i do przodu!
Co do szlifowania to właśnie o tym myślałem że będę musiał ją i tak wykręcić ale to już kolejny etap... także krok po korku i do przodu!
- kurol
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
- Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
- Lokalizacja: Krakow
Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą
Nakretka wyglada na oryginalna.
Ktos wczesniej pewnie dokrecil "do pierwszej zyly na skroni"a tam powinno byc dwadziescia pare Nm jesli mnie pamiec nie myli.
Ktos wczesniej pewnie dokrecil "do pierwszej zyly na skroni"a tam powinno byc dwadziescia pare Nm jesli mnie pamiec nie myli.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą
Nakrętka oryginał, ale była odkręcana, brakuje podkładki. Może stąd problem z odkręceniem.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 46
- Rejestracja: 23 cze 2018, 15:56
- Motocykl: xt 600
Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą
Panowie a da się zastąpić tę nakrętkę jakimś standardem ?
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Zdjęcie głowicy problem ze śrubą
Brak miejsca. Standard byłby pod klucz 13, a wtedy mało miejsca żeby założyć na nią klucz oczkowy. Dlatego m.in. jest 12. Drugi powód jest taki, że dla Japończyków numer 13 nie istnieje Jak już mieliby dać coś innego niż 12, to byłoby 14, a na to w ogóle jest za ciasno.
Aczkolwiek, w mojej pierwszej głowicy zrobiłem rozwiert nieszczęsnej szpilki i wstawiłem standardową M8 utwardzoną z nakrętkami 13 i jakoś jednak udało się wymanewrować.
Aczkolwiek, w mojej pierwszej głowicy zrobiłem rozwiert nieszczęsnej szpilki i wstawiłem standardową M8 utwardzoną z nakrętkami 13 i jakoś jednak udało się wymanewrować.