Strona 3 z 3

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

: 09 maja 2018, 11:59
autor: Gacek
Fryzjer - słuszna uwaga :!: - 0.13 kg /cm 2 , lub jak kto woli 13 kPa :facepalm: .
Nie bardzo kojarzę o jakim bajpasie piszecie -mowa ,na ile kumam ten układ nie ma wbudowanego zabezpieczenia chroniącego przed nadcisnieniem :roll: .
Moim zdaniem wartośc 80 - 120 kPa odnosi się do cisnienia panujacego w drugiej sekcji :| .
Trochę pomijany aspekt w dyskusjach na temat xt - bo zapewne nie kazdy kojarzy ze oliwa która pchana jest w dolne łozysko korbowodu podczas jego ruchu obrotowego jest rozrzucana po sciankach cylindra Iwew czesci tłoka .
Chyba nie muszę chyba nikomu tłumaczyć jakie są nastepstwa braku smarowania na tym odcinku ;) .

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

: 09 maja 2018, 14:55
autor: fryzjer
W sumie to ja jeszcze nie "otwierałem" silnika ,wiec za bardzo nie wiem jak by wyglądał ten zawór bezpieczeństwa,o którym mówi kolega Tygrys.Ale musi być takie coś zamontowane,skoro serwisówka od 2KF podaje:

"pressione di apertura della di sicurezza : 80-120 kPa"
Po przetłumaczeniu translatorem wyszło:
ciśnienie otwarcia bezpieczeństwa: 80-120 kPa

Kolejne pytanko:
W jakim zakresie pomiarowym szukać czujnika ciśnienia?

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

: 09 maja 2018, 15:32
autor: Gacek
Moim zdaniem manual podaje wartosci graniczne dla minimum jakie ma wystepować na tym układzie (taka mała uwaga ).
Organoleptycznie łatwo mozna zweryfikować co i jak :) .
Skoro pompa bije na wolnych obrotach około 1,3 k obrotów 13 kPa a w granicznych wartosciach osiaga 80 - 130 to po odkreceniu obrotów na max powinien pojawic się słup cisnienia oleju wysokosci ( z matematycznego poziomu tak wychodzi ) 20 metrów :) .
W tym momencie zapytam dodawał ktos gazu kiedyś przy takim pomiarze na 2 metrowym wezyku ? , druga sprawa to taka ze było by to swoiste perpetóm mobile bo jezeli przy 1,3 k obrotów pompa generuje 13 kPa a zwiekaszjac prędkosć razy 5 generuje 10 krotnie wyzsze cisnienie :?: