Strona 1 z 4

Zerwany gwint śruby pokrywy filtra oleju

: 21 kwie 2018, 17:03
autor: fakir
Siema! Zerwałem gwint zaznaczony na zdjęciu :D
Obrazek

W tym miejscu jest wkrecona sruba M6 z zatoczeniem o większej średnicy niż średnica gwintu

Rozważam nad opcja naprawy tego co popsułem, z tego co pamiętam wkrecenie zwykłej dłuższej szpilki M6 i zamocowanie pokrywy filtra oleju za pomocą nakrętki grozi zatarciem walka rozrządu?

Myślałem nad helicoli lub wkreceniem dłuższej szpilki i wsadzeniu tulejki i średnicy takim samym jak średnica zatoczenia śruby.

Kto z was przerabial ten temat?

Re: Zerwany gwint śruby pokrywy filtra oleju

: 22 kwie 2018, 19:23
autor: nunnnek
Ja po zerwaniu resztki gwintu wkręciłem śrubę z takim samym gwintem tylko że dłuższą i ciśnienie oleju jest w normie.

Re: Zerwany gwint śruby pokrywy filtra oleju

: 22 kwie 2018, 19:23
autor: nunnnek
Ja po zerwaniu resztki gwintu wkręciłem śrubę z takim samym gwintem tylko że dłuższą i ciśnienie oleju jest w normie.

Re: Zerwany gwint śruby pokrywy filtra oleju

: 23 kwie 2018, 10:40
autor: fryzjer
Ja mam też na granicy zerwania ten gwint :panika: .Śruba bardzo słabo trzyma,czasem delikatnie się poci w tym miejscu.
Kupiłem już zestaw helicoil najtańszy z allegro,i też będę na dniach działał.
To chyba jedyny sposób naprawy.Każdy inny będzie raczej "druciarstwem",na krótką metę.Ja na Twoim miejscu bym odpuścił wkręcanie dłuższych śrub.Zrobić raz a porządnie.
Takie rozwiązanie będzie raczej dożywotnie dla tego silnika.

Re: Zerwany gwint śruby pokrywy filtra oleju

: 23 kwie 2018, 13:50
autor: mallory
Wg. mnie nic się nie stanie.
Popatrz na serwisówkę:
http://150.254.222.97/serwisowki/XT600_XT600Z_82-84.pdf
Strona 22 i strona 23.

Tam jest bajpas z komory filtra oleju do kanału z pogrubioną śrubą - nie ma przejścia do wnętrza silnika gdy śruba jest wkręcona - nie ważne czy gruba czy cienka. Gruba śruba wg. mnie jest tylko po to żeby łatwiej spuszczać olej z komory filtra.
Gdy śruba jest cienka to większe ciśnienie idzie na ten mały oring przy dolnej śrubie - gdy jest gruba śruba to ciśnienie zatrzymuje się wcześniej na niej i na mały oring jest mniejsze i tyle...

EIDT: popatrzyłem jeszcze raz dokładnie w serwisówkę.... i zaostrzam wypowiedź - nic się nie stanie oraz nawet ciśnienie też nie będzie większe na małym oringu bo bajpas kończy się na jeszcze cienkim miejscu czyli tam gdzie jest gwint...

Re: Zerwany gwint śruby pokrywy filtra oleju

: 23 kwie 2018, 14:10
autor: Gacek
Panowie
podopowiem wam pewien temat - alu nie lubi stali :) .
Bawiłem się kiedyś w odlewanie uzywałem do wytopu stalowego tygla - to taki podglad na (skrucony proces) normalnie w uzytkowaniu stal wkrecona w alu parę lat i nie ma gwintu ;) .Tylko jakas separacja miedzy materiałami daje jakiś trwały skutek :!: .

Re: Zerwany gwint śruby pokrywy filtra oleju

: 23 kwie 2018, 14:17
autor: czadi
Jak wkręcisz zwykła śrubę to myślę, że możesz mieć problemy z wyciekiem oleju w tym miejscu, oring który tam jest ma za zadanie uszczelniać pokrywy ale też i śrubę dlatego ma ona w tym miejscu większą średnicę i jest gładka. Najlepiej naprawić wkładem Heli-coil i po sprawie. Aluminium nie lubi stali tzw. "czarnej" (różnica potencjałów) dlatego wszystkie śruby, wkładki, nity dedykowane do aluminium wykonane są ze stali nierdzewnej ( wiem bo pracuję z tym na co dzień).

Re: Zerwany gwint śruby pokrywy filtra oleju

: 23 kwie 2018, 14:21
autor: czadi
Zatrzeć wałek można jak wkręci się tam krótszą śrubę która nie zamknie kanału spustowego bo wtedy cały olej poleci do skrzyni korbowej a nie na wałek.

Re: Zerwany gwint śruby pokrywy filtra oleju

: 23 kwie 2018, 14:38
autor: Gacek
Czadi - w swoim xt stosujesz sróby z nierdzewki :shock: ? . wszystko jest klepane z czarnej nierdzewa natomiast nie trzyma twardosci jak zwykła stal .Normalnie sróby w yamacha są perforowane jakąś powłoką (nie bede sie wypowiadał jaką bo nie zgłebiałem tematu ) ale zauwazyłem ze jak ta powłoka zaniknie np na gwincie to przy nastepnym wykrecaniu tracimy gwint w alu i czesto ludzie szemrają ze bez dynamo ciągniete a tak naprawdę chodzi o inny czynnik sprawę ;)

Re: Zerwany gwint śruby pokrywy filtra oleju

: 23 kwie 2018, 14:57
autor: czadi
Patrząc na śruby oryginalne najprawdopodobniej są fosforanowane a ja tak jak wymieniam to najczęściej na nierdzewne, fosforanowane też mam. Natomiast w dzisiejszych czasach żaden klient nie przyjmie konstrukcji w której byłoby połączenie stali czarnej z aluminium wyłącznie nierdzewna stal (nawet fosforanowanie odpada) a produkujemy różne wyroby do transportu publicznego (pociągi, autobusy, tramwaje itp.)