Yamaha XT600Z 3AJ 1989
-
- Czyścioch
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 gru 2017, 19:04
- Motocykl: Y.XT600Z
B.R1200GS
H.CB750
H.CX500 - Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Yamaha XT600Z 3AJ 1989
Cześć,
niestety nie mogę wrzucić tego wątku do mojej maszyny, no cóż --> może admini przeniosą.
Zakupiłem maszynę we wrześniu 2016, w tym sezonie przejechałem nią około 1/2 tys. km - nawet nie liczyłem - jest to jedna z 4 moich maszyn więc niezbyt się męczy. Zamysł jest taki, by latać nią trochę w terenie, kostki niezbyt dobrze znoszą jazdę po asfalcie - stąd, prawdopodobnie na dalsze rajdy w stylu adventure, będzie jeździć na przyczepce .
Co mnie nurtuje:
1. Powyżej 4-5 tys. obrotów tak jakby zamulał, tracił moc - wyczytałem na forum, że może to być kwestia regulacji gaźnika, fakt - do niego jeszcze nie doszedłem. Być może jest to też połączone z odpalaniem, na pełnym ssaniu nie ma co liczyć, ewentualnie może na 1/3 ssania - ogólnie - odpalam ją, ale bez ssania.
2. Chciałbym zmienić napęd, ale nie wiem jaką konfigurację wybrać - obecnie mam 15/40 - chciałbym coś bardziej offroad - myślałem, aby zmienić na 14/42 lub 15/45 - jesteście w stanie coś podpowiedzieć?
Zdjęcia mojej Teresy:
Podrawiam kolegów motórzystów!
niestety nie mogę wrzucić tego wątku do mojej maszyny, no cóż --> może admini przeniosą.
Zakupiłem maszynę we wrześniu 2016, w tym sezonie przejechałem nią około 1/2 tys. km - nawet nie liczyłem - jest to jedna z 4 moich maszyn więc niezbyt się męczy. Zamysł jest taki, by latać nią trochę w terenie, kostki niezbyt dobrze znoszą jazdę po asfalcie - stąd, prawdopodobnie na dalsze rajdy w stylu adventure, będzie jeździć na przyczepce .
Co mnie nurtuje:
1. Powyżej 4-5 tys. obrotów tak jakby zamulał, tracił moc - wyczytałem na forum, że może to być kwestia regulacji gaźnika, fakt - do niego jeszcze nie doszedłem. Być może jest to też połączone z odpalaniem, na pełnym ssaniu nie ma co liczyć, ewentualnie może na 1/3 ssania - ogólnie - odpalam ją, ale bez ssania.
2. Chciałbym zmienić napęd, ale nie wiem jaką konfigurację wybrać - obecnie mam 15/40 - chciałbym coś bardziej offroad - myślałem, aby zmienić na 14/42 lub 15/45 - jesteście w stanie coś podpowiedzieć?
Zdjęcia mojej Teresy:
Podrawiam kolegów motórzystów!
- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: Yamaha XT600Z 3AJ 1989
Jeśli na zimnym odpala bez ssania to najprawdopodobniej jest za bogata mieszanka, tak czy inaczej gaźniki do rozebrania, czyszczenia i regulacji, trzeba także sprawdzić rozmiary dysz i iglic. Bo regulacja nic nie da, jeśli poszczególne elementy gaźnika są z różnych parafii.
A co do przełożeń to trzeba przetestować, każdemu co odpowiada co innego.
Ja kiedyś założyłem 13/47 w terenie fajnie
ale przy większych prędkościach obroty się kończyły.
A co do przełożeń to trzeba przetestować, każdemu co odpowiada co innego.
Ja kiedyś założyłem 13/47 w terenie fajnie
ale przy większych prędkościach obroty się kończyły.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- Czyścioch
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 gru 2017, 19:04
- Motocykl: Y.XT600Z
B.R1200GS
H.CB750
H.CX500 - Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Yamaha XT600Z 3AJ 1989
Ja obecnie zakupiłem 14 (mniejszej nie udało mi się znaleźć) i 45 z tyłu.
Testowałem na 15 i 45 nie było źle, ale nadal trochę za szybko na 2 w błotku i mocy nieco brakowało - na 2 szedł 60km/h.
Teraz spróbuję 14/45 zobaczymy co z tego wyjdzie.
Testowałem na 15 i 45 nie było źle, ale nadal trochę za szybko na 2 w błotku i mocy nieco brakowało - na 2 szedł 60km/h.
Teraz spróbuję 14/45 zobaczymy co z tego wyjdzie.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Yamaha XT600Z 3AJ 1989
Mam na półce 13z na przód. Ale lepiej dołożyć dwa ogniwa i na tył wrzucić 47z. Na bardziej offowe wyjazdy biorę zestaw 14/47. Na przelotówkach asfaltowych jest trochę męczarnia, bo przy 80km/h obroty już są bardzo wysokie.
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 468
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Yamaha XT600Z 3AJ 1989
Cześć w mojej tt600s belgarda mam 14 na48 tylko koło jest 19 po polnych ,laskach i górkach daje rade nie odstaje za xr 600 choć z gazu na koło nie wstaje. Teraz przy zmianie opony dam 50 i zobaczymy.Hej
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 468
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Yamaha XT600Z 3AJ 1989
Niestety 50 bez dłuższego łańcucha nie wejdzie wiec latam dalej na14\48 i nowej oponie.