Brak Świateł i Odbiorników po Rozgrzaniu Silnika
Re: Brak Świateł i Odbiorników po Rozgrzaniu Silnika
Dziękuję Gacek za wszelkie sugestie.
Fakt ten mój regulator nie posiada żadnego radiatora.I chyba strzeliłeś w dziesiątkę z tym malowaniem ramy i nie odpowiednim odprowadzeniem ciepła .Jak zdzierałem farbę z ramy.To właśnie pod regulatorem tej farby było minimalnie.Była to bardzo cienka warstwa.Jak Malowałem ją to nad tym się nie zastanowiłem i zostawiłem gołą blachę tylko przy śrubie mocującej regulator.Tej która dodatkowo łączy instalację z masą Dodatkowo,ta powłoka częściowo mi się uszkodziła,i pod regulator zapobiegawczo przeciw rudej zapodałem farbę olejną .I tak sobie myślę,że faktycznie to mogło spowodować spalenie się regulatora.Szkoda że dopiero teraz Piszesz,o możliwości posiadania przez regulator zabezpieczenia termicznego. .
Już po "ptokach".Dobrałem się do tego regulatora,i częściowo go rozebrałem.Teraz powoli oczyszczam go z tego czarnego szkliwa/żywicy którym jest zalany i powoli rozrysowuje schemat połączeń ,oraz rozszyfrowuje podzespoły.
Wiesz co Gacek.Tej elektroniki nie mam tam aż tak wiele.I żeby nie to czarne gówno którym jest zalana płytka,to raczej koszt jego naprawy nie byłby bardzo wysoki.Postaram się zapodać tego regulatora w środku,wraz z z narysowanym schematem i opisem tych elektronicznych elementów.
******
Co do napięcia jakie generuje cewka zasilająca regulator.To tak jak pisałeś w którymś z wątków( w tym którym zapodałem skan z manuala) to, te 200 Volt to napięcie max. jakie przeżyje regulator.Uzasadnienie:
Jak zmierzyłem napięcie jakie generuje alternator,po odpięciu regulatora,to na wolnych obrotach miernik wskazał 24-25 Volt.Jednak po zwiększeniu obrotów prawie na MAX,napięcie wzrosło do prawie 112 Volt.Myślę,że przy maxymalnych obrotach mogło to być nawet około 150 Volt.Oczywiście nie sprawdzałem tego.Bo po co.
Fakt ten mój regulator nie posiada żadnego radiatora.I chyba strzeliłeś w dziesiątkę z tym malowaniem ramy i nie odpowiednim odprowadzeniem ciepła .Jak zdzierałem farbę z ramy.To właśnie pod regulatorem tej farby było minimalnie.Była to bardzo cienka warstwa.Jak Malowałem ją to nad tym się nie zastanowiłem i zostawiłem gołą blachę tylko przy śrubie mocującej regulator.Tej która dodatkowo łączy instalację z masą Dodatkowo,ta powłoka częściowo mi się uszkodziła,i pod regulator zapobiegawczo przeciw rudej zapodałem farbę olejną .I tak sobie myślę,że faktycznie to mogło spowodować spalenie się regulatora.Szkoda że dopiero teraz Piszesz,o możliwości posiadania przez regulator zabezpieczenia termicznego. .
Już po "ptokach".Dobrałem się do tego regulatora,i częściowo go rozebrałem.Teraz powoli oczyszczam go z tego czarnego szkliwa/żywicy którym jest zalany i powoli rozrysowuje schemat połączeń ,oraz rozszyfrowuje podzespoły.
Wiesz co Gacek.Tej elektroniki nie mam tam aż tak wiele.I żeby nie to czarne gówno którym jest zalana płytka,to raczej koszt jego naprawy nie byłby bardzo wysoki.Postaram się zapodać tego regulatora w środku,wraz z z narysowanym schematem i opisem tych elektronicznych elementów.
******
Co do napięcia jakie generuje cewka zasilająca regulator.To tak jak pisałeś w którymś z wątków( w tym którym zapodałem skan z manuala) to, te 200 Volt to napięcie max. jakie przeżyje regulator.Uzasadnienie:
Jak zmierzyłem napięcie jakie generuje alternator,po odpięciu regulatora,to na wolnych obrotach miernik wskazał 24-25 Volt.Jednak po zwiększeniu obrotów prawie na MAX,napięcie wzrosło do prawie 112 Volt.Myślę,że przy maxymalnych obrotach mogło to być nawet około 150 Volt.Oczywiście nie sprawdzałem tego.Bo po co.
- hondzior
- Po kostki w błocie
- Posty: 110
- Rejestracja: 07 sie 2015, 19:16
- Motocykl: yamaha xt600 2KF
- Lokalizacja: Mordor
Re: Brak Świateł i Odbiorników po Rozgrzaniu Silnika
Więc i ja się wypowiem. Dawno mnie tu nie było, a kolega Fryzjer ma tą samą wersję co ja. I bez miernika powiem Ci że to wina regulatora napięcia. Miałem prawie podobny przypadek. Po naprawie statora, nie zdawałem sobie sprawy że rozładowany akumulator może tyle popsuć. U mnie było tak że poszedł prąd ze statora na regurator aż jeden pin wypaliło. Poszukałem i akurat trafiłem na aledrogo, kolesia któremu zostało 5szt. oryginalnych regul. z serwisu za cenę 80 zł. No i kazał mi dzwonić do siebie jak będę montował. No i pierwsza zasada przy nowym regulatorze to dobry akumulator, lub naładowany na Full. Bo inaczej po pierwszym odpaleniu już może iść na śmietnik. Więc zastosowałem się do rad. No i motorek po pierwszym strzale cyknął zero jakich kolwiek skoków napięcia, przygaszania ani rozjaśniania zegarów. No i od tamtej pory, ładuje jak zły, gdzie już spisałem aku na złom. A on nawet teraz po 2mies. Trzyma jak głupi. Druga sprawa że ten stary miał już prawie 28lat. To też nie ma się co dziwić, że poszedł z dymem.
PS. Fryzjer jak coś to się odezwij to przeszukam historię zakupów i zapytam może jeszcze posiada jakiś na zbyciu.
PS. Fryzjer jak coś to się odezwij to przeszukam historię zakupów i zapytam może jeszcze posiada jakiś na zbyciu.
Re: Brak Świateł i Odbiorników po Rozgrzaniu Silnika
Dziękuję koledzy za wszelkie rady.
Zakupiłem regulator od chińskiego skutera(Dzięki ArturS),praktycznie najtańszy z allegro,i zobaczymy na jak długo starczy.Z przesyłką wyniósł mnie on całe 17 złotych.
Potwierdziło się,że jest to "dwufazowy" regulator( dzięki ArturS),oraz tzw.stratny.Czyli wszystko pasuje..Jedynie boję się o niego przy kręceniu na wyższe obroty.Wiadomo.Im wyższe obroty tym będzie musiał on "przepuścić" przez siebie ,więcej "niespożytkowanego" prądu .Pewnie przy obrotach graniczących z MAX,pójdzie z dymem .Zobaczymy.Na razie Wszystko działa.
I teraz tak,żeby nie było tak kolorowo
Gniazdo w oryginalnym regulatorze a tym z chinola różni się podłączeniem.Sama wtyczka pasuje idealnie.Więc trzeba wymontować przewody z oryginalnej wtyczki i zamienić je miejscami.Niezbędny tu będzie bardzo wąski, cienki i długi śrubokręt płaski,którym trzeba wcisnąć zabezpieczenie/zapadkę na każdym z konektorów,mieszczących się w we w wtyczce i po prostu wyciągnąć przewody z wtyczki
Ładownie to :
1,500 obrotów
Bez świateł :12,08 V
Z włączonymi światłami mijania : 11,9 V
Z włączonymi światłami długimi : 11,2 V
Wszystko to co wyżej,plus stopka: 10,7 V
5000 obrotów
Bez świateł : 14,0 V
Z włączonymi światłami mijania : 13,5 V
Z włączonymi światłami długimi : 12,9 V
Wszystko to co wyżej ,plus stopka : 12,3 V
Natężenia prądu nie mierzyłem,jak by by kogoś to interesowało to zrobię taki pomiar.
Dla modelu 2KF,manual pisze o :
7,6 A ,przy 1500 obrotów
11,3 A , przy 5000 obrotach
Z tego co czytałem ,to w tych regulatorach od chińskich skuterów ,zastosowane są tyrystory o maksymalnym prądzie przewodzenia 12A , Więc w przypadku 2KF ten regulator jest jak,by tak na granicy
Raz prze gazowałem motocykl na około 7000 obrotów i woltomierz pokazał 16 Voltów.Silnik pracował bez odbiorników. Na więcej silnika nie kręciłem.Wolałem nie ryzykować spalenia.
*************************
W załączniku przesyłam:
1) rysunek oryginalnego gniazda regulatora od 2KF
2) zdjęcie regulatora od skutera z zaznaczeniem sposobu podłączenia oryginalnej wtyczki od modelu 2KF.
Aby ten chiński regulator działał,podłączamy następująco:
1) Białe przewody wychodzące z silnika( ze statora) podłączamy pod piny REGLER i SENSE regulatora,bez różnicy w kolejności(to jest napięcie zmienne)
2) Czerwony przewód od PLUS akumulatora podłączamy pod pin +AKKU regulatora,
3) Czarny przewód od Masy podłączamy pod pin GND regulatora.
**********************
Taki "swap" z regulatorem od chińskiego skutera "przejdzie" tylko w XT-ekach, pracujących w układzie dwóch faz.W tych modelach,gdzie ze statora alternatora ,wychodzą dwa przewody ,łączące się z regulatorem napięcia.Będą to modele
XT: 43F,34L 2KF ,oraz
TT: 36A i 59X
Jak bym któryś z modeli pominął to proszę o sprostowanie.
Zakupiłem regulator od chińskiego skutera(Dzięki ArturS),praktycznie najtańszy z allegro,i zobaczymy na jak długo starczy.Z przesyłką wyniósł mnie on całe 17 złotych.
Potwierdziło się,że jest to "dwufazowy" regulator( dzięki ArturS),oraz tzw.stratny.Czyli wszystko pasuje..Jedynie boję się o niego przy kręceniu na wyższe obroty.Wiadomo.Im wyższe obroty tym będzie musiał on "przepuścić" przez siebie ,więcej "niespożytkowanego" prądu .Pewnie przy obrotach graniczących z MAX,pójdzie z dymem .Zobaczymy.Na razie Wszystko działa.
I teraz tak,żeby nie było tak kolorowo
Gniazdo w oryginalnym regulatorze a tym z chinola różni się podłączeniem.Sama wtyczka pasuje idealnie.Więc trzeba wymontować przewody z oryginalnej wtyczki i zamienić je miejscami.Niezbędny tu będzie bardzo wąski, cienki i długi śrubokręt płaski,którym trzeba wcisnąć zabezpieczenie/zapadkę na każdym z konektorów,mieszczących się w we w wtyczce i po prostu wyciągnąć przewody z wtyczki
Ładownie to :
1,500 obrotów
Bez świateł :12,08 V
Z włączonymi światłami mijania : 11,9 V
Z włączonymi światłami długimi : 11,2 V
Wszystko to co wyżej,plus stopka: 10,7 V
5000 obrotów
Bez świateł : 14,0 V
Z włączonymi światłami mijania : 13,5 V
Z włączonymi światłami długimi : 12,9 V
Wszystko to co wyżej ,plus stopka : 12,3 V
Natężenia prądu nie mierzyłem,jak by by kogoś to interesowało to zrobię taki pomiar.
Dla modelu 2KF,manual pisze o :
7,6 A ,przy 1500 obrotów
11,3 A , przy 5000 obrotach
Z tego co czytałem ,to w tych regulatorach od chińskich skuterów ,zastosowane są tyrystory o maksymalnym prądzie przewodzenia 12A , Więc w przypadku 2KF ten regulator jest jak,by tak na granicy
Raz prze gazowałem motocykl na około 7000 obrotów i woltomierz pokazał 16 Voltów.Silnik pracował bez odbiorników. Na więcej silnika nie kręciłem.Wolałem nie ryzykować spalenia.
*************************
W załączniku przesyłam:
1) rysunek oryginalnego gniazda regulatora od 2KF
2) zdjęcie regulatora od skutera z zaznaczeniem sposobu podłączenia oryginalnej wtyczki od modelu 2KF.
Aby ten chiński regulator działał,podłączamy następująco:
1) Białe przewody wychodzące z silnika( ze statora) podłączamy pod piny REGLER i SENSE regulatora,bez różnicy w kolejności(to jest napięcie zmienne)
2) Czerwony przewód od PLUS akumulatora podłączamy pod pin +AKKU regulatora,
3) Czarny przewód od Masy podłączamy pod pin GND regulatora.
**********************
Taki "swap" z regulatorem od chińskiego skutera "przejdzie" tylko w XT-ekach, pracujących w układzie dwóch faz.W tych modelach,gdzie ze statora alternatora ,wychodzą dwa przewody ,łączące się z regulatorem napięcia.Będą to modele
XT: 43F,34L 2KF ,oraz
TT: 36A i 59X
Jak bym któryś z modeli pominął to proszę o sprostowanie.
Re: Brak Świateł i Odbiorników po Rozgrzaniu Silnika
Trochę czasu minęło ,więc opiszę jak sprawuje się ten regulator od chińskiego skutera w moim XT.
Do ciągłej eksploatacji NIE POLECAM . Raczej jako taki regulator awaryjny, dojazdowy.
Ogólnie na początku przez około 80 km , było OK. Ładował jak należy.Jednak po około 80-100 kilometrach straciłem światła,klakson,kierunki ,dopiero po mocnym prze gazowaniu ,wszystko wracało do normy.Było to szczególnie męczące w mieście,na skrzyżowaniach.
Nie wiem.Może prądnica w skuterze ma mniejszą moc niż w XT ,może może mi się trafił jakiś wadliwy regulator.
Dopiero założenie porządnego regulatora rozwiązało problem.
Do ciągłej eksploatacji NIE POLECAM . Raczej jako taki regulator awaryjny, dojazdowy.
Ogólnie na początku przez około 80 km , było OK. Ładował jak należy.Jednak po około 80-100 kilometrach straciłem światła,klakson,kierunki ,dopiero po mocnym prze gazowaniu ,wszystko wracało do normy.Było to szczególnie męczące w mieście,na skrzyżowaniach.
Nie wiem.Może prądnica w skuterze ma mniejszą moc niż w XT ,może może mi się trafił jakiś wadliwy regulator.
Dopiero założenie porządnego regulatora rozwiązało problem.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Brak Świateł i Odbiorników po Rozgrzaniu Silnika
Jaki regulator zastosowałeś?
Re: Brak Świateł i Odbiorników po Rozgrzaniu Silnika
Regulator to samoróbka.Wykonałem go na podstawie tej strony,trochę go modyfikując pod 2KFqpa pisze:Jaki regulator zastosowałeś?
http://www.clubvfrspain.es/index.php?topic=16464.0
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Brak Świateł i Odbiorników po Rozgrzaniu Silnika
Fryzjer - ( ZSSR) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.