Strona 1 z 6

Cieżkie palenie TTR600R

: 04 sie 2017, 21:06
autor: TTR Dąbrowa
Witam
Panowie potrzebuje pomocy kogoś ze ślaska/zagłebia w sprawie mechaniki i oblukania mojego moto.
Poniżej krótka charakterystyka problemu którego ja ani mechanicy nie umieją roizwiązac

Motocykl Yamaha TTR600 kickstarter
- objawy usterki to bardzo ciężkie palenie na gorącym piecu, wręcz niemożliwość odpalenia
- w dn. dzisiejszym urwałem kopajke od kopania i nic..... moto prowadziłem do domu , desperacja całkowita
zamiast przyjemności z jazdy ciągłe kłopoty, boje się na tym moto latac

Co został zrobione
- szlif i głowica u p. Woryny - podejrzewam ze raczej to znana marka i nie ma szitu( zawory nowe szlifowanie gniazd, uszczelniacze)
- nowe uszczelki składanie pieca- od razu poglądowe zerknięcie na cylinder tłok itp. jest ok to moj znajomy mechanik stwierdził nie ja
- ustawienie zaworów, nowy olej świeca
- gaznik nie ruszany. Przy zimnym ssanie pali od kilku kopów, od razu tutaj chciałbym zapytać czy wasze moto tez trzeba tak pierdol..... nogą żeby zapaliła. Przy moim jak nie walne strzała ostrego nie ma możliwości zapalenia. Nie wyobrazam sobie w ciężkim terenie, pale na stpce inaczej nie daje rady....................

Panowie proszę o pomoc czy ktoś chętny aby zobaczyć to moto .....................................

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 05 sie 2017, 10:50
autor: glina
TTR Dąbrowa pisze: - gaznik nie ruszany.
Masz odpowiedź. Rozkręć, przeczyść, przedmuchaj dysze, ustaw wg serwisówki. Filtr powietrza wyczyszczony ?

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 05 sie 2017, 13:02
autor: TTR Dąbrowa
Filtr powietrza nowy, nasączony
Mam pytanie może elektryka nie wydala i jak jest gorący to cewka nie daje takiego napięcia, zastanawiam się czy świeca irydowa coś by pomogła
Kilka razy jak był rozgrzany sprawdzałem iskre i jest, choć zaobserwować w tym moto jaka jest iskra to marne szanse- wydaje się tak jakby jej nie było.
W dodatku co zauważalne dopiero jak się pierdalnie kopką to iskra się pojawia, przy mniej energicznym kopaniu słabo.
Może to coś kolegów naprowadzi bo jak dla mnie to kwestia prądu choć jestem laik i dlatego pytam

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 06 sie 2017, 06:28
autor: fryzjer
Masz mega problem z uruchomieniem sprzęta jak jest zagrzany.Jak jest zimny to wszystko OK.
Z ciekawości.Jak będziesz uruchamiał motocykl kolejny raz jak będzie zagrzany ( i motocykl nie będzie chciał "zagadać" )
,to spróbuj ""kopać"" go z odkręconą na maksa manetką gazu i po wyłączanymi światłami.
Tylko uważaj na kopniak bo ma większą tendencję do odbijania.

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 06 sie 2017, 07:58
autor: TTR Dąbrowa
Dokladnie tak jak piszesz
na zimnym ssanie kilka kopnięć pali idealnie, zgaszę po kilku minutach tez pali, dopiero jak się zagrzeje powiedzmy tak z pół godz jazdy jest kicha
Probowałem tak jak piszesz z odkręconą manetką, kopniak odbija, boje się zeby mi kolana nie urwało, co to oznacza , masz pomysł.
Co do włączonych świateł- myślisz że tak osłabiają prą że to może mieć znaczenie?

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 07 sie 2017, 06:29
autor: fryzjer
To taka standardowa procedura odpalenia sprzęta po zalaniu.Ja zawsze ją stosuję kiedy ""nieumiejętnie""próbuję odpalić motocykl i go zaleję ;) .Przykłady:
mało energicznie kopnę kopniak,
zaliczę :gleba: ,i motocykl się zaleje
czy np,motocykl przez przypadek odpalę na wyłączonym wyłączniku przy kierownicy :oops:
Światła zawsze wyłączam,chociaż w sumie to możliwe,że nie ma to znaczenia bo to zapłon CDI,i do odbiorników są oddzielne cewki.Nie wiem ja zawsze tak robię.
Ten patent w sumie jest ""stary jak świat"".Ja go stosowałem w mojej Jawie( gdzie jawa jest dwusuwem i bardzo łatwo ją zalać)),kosiarce spalinowej,pile spalinowej.Mój ojciec ten sposób stosował też lata temu
*************
Kilka razy znajomi jeździli moim XT. Praktycznie każdemu ""udawało""zalać się moto.I każdy z nich ""wypruwał""flaki przy próbie uruchomienia sprzęta po zalaniu.Bo jak sam wiesz z własnej autopsji można się zdrowo nakopać,jak sprzęt nie chce odpalić :lol:
***********
Piszesz że boisz się ,że kopniak może urwać ci kolano.Nie wiem, nie odpalałem TTR,ale pewnie kopniak w TTR ""agresywniej"" odbija niż w XT.Może spróbuj go wyczuć,i jak będziesz czuł ,że to jest ten moment w którym będzie odbijał,to daj na luz z nogą.W sensie,żebyś nogą go nie blokował,kiedy automatycznie przesuwa się ku górze.
**************
Nie chcę się wymądrzać i palnąć jakiejś głupoty,ale jeśli w ten sposób moto ""zagada"",to wina według mnie leży tylko i wyłącznie po stronie gaźnika.
1)Gaźnik zapodaje zbyt bogatą mieszankę, lub
2) Za wysoki poziom w komorze pływakowej
Dlaczego
1) Motocykl jest zimny i wzorowo odpala.Nic w tym dziwnego.Do uruchomienia zimnego silnika potrzeba bogatszej mieszanki,którą Twój gaźnik ma ""wyregulowaną""
2) Motocykl jest zagrzany i nie chce odpalić.Bogatsza mieszanka,która przy rozruchu zimnego silnika się sprawdzała,przy gorącym silniku jest za bogata i motocykl jest zalewany.
*************
Jest za bogata
1) ale, nie aż do tego stopnia,żeby zalać motocykl w trakcie pracy,i aby on w trakcie pracy "zdusił się"
2) Na tyle bogata,aby po zgaszeniu motocykla i ponownym uruchomieniu zalewać sinik.
***************
To tak według mnie.Może ktoś z forum ,bardziej obeznany z gaźnikiem się wypowie.

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 07 sie 2017, 14:54
autor: Gacek
Witam
Na ile kumam modól zapłonowy w twojej wersji to ujmę to slangiem "kocówka pracuje w dc " czyli krotko nazywając prąd jaki wygeneruje prądnica podczas kopania musi być zmieniony na stały dopiero wtedy modólł generuje z takiego stanu zapłon (wiec podczas zapłonu wskazane jest aby wyłączyć wszelakie odbiorniki typu światła kierunki itp ) .
Nie wbijajac się w głębsze kopanie (o ile dostęp do regulatora napięcia jest prosty) pomierzył bym wartości oporów dla poszczególnych sekwencji przewodów wychodzących z uzwojeń prądnicy na regulator na zimnym i na ciepłym piecu (wtedy kiedy masz problemy z odpaleniem ). Następnie zerknij do serwisów ki i odnieś te pomierzone wartosci do tego co zapodaje manual weź też poprawkę na multimetr którym dokonujesz pomiarów .
Na wstępie sprawy gaźnikowe (regulacje )bym sobie odpuścił ograniczył je do minimum które mozna wykonac bez głebszego kopania czyli poziom paliwa w komorze pływakowej ,i podstawa skład mieszanki ale to na zasadzie bardziej oględzin koloru świecy .
Nie jesteś pierwszym posiadaczem TTR który " stęka "na taką dolegliwość ;) .

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 08 sie 2017, 09:55
autor: TTR Dąbrowa
Wielkie dzięki Panowie za rzeczowe i konstruktywne podpowiedzi

Jak tylko pospawam wieloklin od kopki - tak kopałem ze udupił...................to biorę się za sprawdzanie

Co do podpowiedzi moduł, prąd cewki- co byś powiedział o zmianie świecy na irydówkę.
Sprawdzę oczywiście starą i zobaczę jaki ma kolorek (bogato- jasna / czarna- uboga mieszanka)

Gaznik i sprawy paliwowe- co powiecie na sprawdzenie pod kątem wyregulowania mieszanki- w sumie to kolor swiecy duzo powie.

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 08 sie 2017, 10:30
autor: fryzjer
Co do pomiaru poziomu paliwa w komorze pływakowej,to możesz to bardzo łatwo i szybko przeprowadzić,nawet teraz,bez rozbierania gaźnika
viewtopic.php?f=27&t=829&start=100

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 08 sie 2017, 12:04
autor: Gacek
Chyba wkradła ci się literówka - jest na opak zasmolona świeca to niska temp. spalania co moze być efektem bogatęj mieszanki lub zbyt wysokiej wartości cieplnej świecy jasna to wysoka temp spalania co przekłada sie na ubogą mieszankę lub zbyt niską wartość cieplna świecy ;) .
Co do świecy to nie jestem az tak kumaty (nie mam doświadczenia z tym typem )aby coś doradzić sensownego :? generalnie moto powinno palić bezproblemowo na dedykowanej podstawowej .
Cofajac się w czasie kiedyś uzywalem wydechu z ttr mimo ze moje moto posiada rozrusznik to tez zdarzały się sytuacje ze mocno rozgrzany piec nie chciał mi zaskoczyć trzeba było długo mielić :roll: .
Spróbował bym na twoim miejscu tez od tej strony obadać schładzając wodą końcówkę wydechu i cześć dolotu do niej bez pryskania po piecu .
Piszę to bo mam swiadomosć faz- czasu rozrządu jakie panują w tych konstrukcjach wydech zamyka sie kilkanaście stopni za gmp a ssacy otwiera sporo przed gmp wiec jest duze prawdopodobienstwo ze chłodniejsza mieszanka jak nie ulegnie zapłonowi to przy rozruchu ciepłego pieca wruci po prostu w kanał ssacy .
A efekt bedzie w postaci takiej ze bedziesz mielił w efekcie mieszankę nie zdolną do zapłonu ( powietrze z nikłą zawartoscią paliwa) bo aby to zostało zassane w adekwatnej ilości musi wystąpić adekwatne podcienienie na ssącym ;) .