Strona 1 z 3

Regulator napięcia xt 600

: 05 maja 2016, 09:06
autor: Gutek37xt
Potrzebuje zamiennik regulatora do xt600 43f najlepiej tani. Może ktoś ma używek do sprzedania Mój ma 5 kabli czerwony, czarny, brązowy i 2 białe

Re: Regulator napięcia xt 600

: 05 maja 2016, 09:31
autor: Krzsiek
Poszukaj jakikolwiek z 3 białymi czerwonym i czarnym. Brązowy jest monitorem napięcia na aku, w uproszczeniu to samo co czerwony.

Re: Regulator napięcia xt 600

: 05 maja 2016, 10:59
autor: Gutek37xt
A te 4 pionowe co są do xt mógłby być? Tylko ze one nie mają kabli tylko gołe piny i jak to podpiąć jak coś.?

Re: Regulator napięcia xt 600

: 05 maja 2016, 11:20
autor: Krzsiek
Które? Takie podłużne z czarnym od góry? Jak od xt to tak. Czarny jest wtedy masa.

Re: Regulator napięcia xt 600

: 06 maja 2016, 09:07
autor: Gutek37xt
O taki mi chodzi http://allegro.pl/nowy-regulator-napiec ... 88973.html tylko do których pinów podpiąć czerwony, brązowy i białe bo czarny na mase?

Re: Regulator napięcia xt 600

: 06 maja 2016, 09:25
autor: Krzsiek
Na schemacie jest rysunek wtyczki / gniazda. Widok jest tak jak na to patrzysz

http://images37.fotosik.pl/618/bc4a4e8d3b45cd05.png

Re: Regulator napięcia xt 600

: 06 maja 2016, 11:18
autor: Gutek37xt
Ok wszystko widzę ale powiedz mi jeszcze co mam zrobić z tym brązowym kablem podpiąć go gdzieś??

Re: Regulator napięcia xt 600

: 06 maja 2016, 12:02
autor: Krzsiek
xt600_84_86.jpg
To powinien byc schemat do tej co masz.
Brazowy jest polaczony z plusem instalacji za kluczykiem, czerwony idze bezposrednio do aku.

Jak reg nie posiada brazowego, zaizoluj go i zostaw niepodlaczony.

Re: Regulator napięcia xt 600

: 06 maja 2016, 15:48
autor: Gutek37xt
Ok to reasumując czarny na mase, czerwony i 2 białe do reulatora, a brązowy izoluje. Tylko ze ten regulator posiada wyjścia na 3 białe to jak ja mam instalacje z 2 białymi to jeden pin w regulatorze będzie nie podłączony to mi to wszystko będzie dobrze działać??

Re: Regulator napięcia xt 600

: 06 maja 2016, 15:49
autor: Krzsiek
Tylko chwile, bo teraz zauważyłem. Ten schemat jest do alternatora ze wzbudzeniem, czyli takim ze szczotkami, dwoma białymi i dwoma kablami do wzbudenia. Do tego ten z 3 białymi nie działa. Jak miałeś 3 białe to inna zasada i ten z aukcji podejdzie. Jak 2 białe jak na schemacie to nie.

Sorry za zamieszanie, teraz widze ze pisalem glupoty.

Sa 2 rodzaje alternatora i regulatora.
Jedno starsze takie jak w samochodach i drugie teraz powszechne w moto na magnesach.

To starsze ma cewke ktora wytwarza pole, moc alternatora regulujesz pradem tej cewki. To robi regulator, steruje cewka.
Tak jest w samochodach. Sa tam szczotki, dwa kable do wzbudzenia i 2, 3 z alternatora. Zwykle biale.

Te co sa teraz maja magnesy, sa prostsze w budowie, ilosc energii ktora wytwarzaja jest proporcjonalna do obrotow. Regulator w tym przypadku nadmiar zwiera do masy, dlatego sie grzeje. Z tego wychodza tylko 3 biale do regulatora.

Jesli jest ta jak na schemacie, co potwierdza to o 2 bialych, potrzeba jednak innego reg niz to co pokazales (moje :facepalm: ) ze starszych modeli, jak np yamaha xs.


Pozkaz zdjecie jak wyglada to co tam masz bo juz zupelnie sie zamotalem :wtf:

Mozesz zidentyfikowac swoja wersje moto tu?
http://www.bbbikeshop.co.uk/acatalog/Regrectyama.htm

http://www.bbbikeshop.co.uk/acatalog/Ya ... fiers.html