uszczelniacze zaworów czy zawory

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
szakal
Lubiący błoto
Posty: 41
Rejestracja: 15 lut 2015, 13:51
Motocykl: TTR 600

uszczelniacze zaworów czy zawory

Post autor: szakal »

Witam, zabrałem się za zimowy remoncik silnika. Dodam że jestem świeżak w tym temacie i po części chciałem po prostu zajrzeć do silnika i się czegoś nauczyć. przechodząc do sedna sprawy, w dolocie przy prawym zaworze ssącym zauważyłem, że jest trochę jakby przybrudzony olejem jak na zdjęciu, stąd moje pytanie, czy taki widok oznacza nieszczelny uszczelniacz zaworu czy może sam zawór? czasem przy odpaleniu puszczał delikatnie biały dymek (olej dostawał się z góry silnika przez uszczelniacz zaworowy?) czy przy wymianie uszczelniaczy zaworowych trzeba docierać zawory? Czy możecie poradzić jak wymienić uszczelniacze zaworowe i ewentualnie jak dotrzeć zawory? Załączam też zdjęcia wałka rozrządu, wydaje mi się ze wszystko jest w nim w porządku, na krzywkach nie czuć zużycia pod paznokciem, ale chciałbym poznać opinię bardziej doświadczonych kolegów :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: uszczelniacze zaworów czy zawory

Post autor: Gacek »

Moim zdaniem brązowe ślady są wynikiem kontaktu -zesmazenia się cząstek oliwy zassanej z tego kanału nie kumam jak w tt ale w moim sprzecie odma jest podpięta pod tą gardziel - raczej wykluczył bym padnięty uszczelniacz bo w takim przypadku zasmażony byś miał niewspółmiernie zawór i dolot do niego . A ew płaszczyznę na dolocie masz usmarkaną nawet powyżej prowadnicy wiec ten brozowy osad to zapewne efekt oliwy którą rzuca ci odma w podciśnieniowy i smaży się równomiernie wg występujących tam temperatur .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
szakal
Lubiący błoto
Posty: 41
Rejestracja: 15 lut 2015, 13:51
Motocykl: TTR 600

Re: uszczelniacze zaworów czy zawory

Post autor: szakal »

Panowie, mam teraz jeszcze większy problem ;/ jedna z 4 śrub trzymających głowicę urwała mi się przy odkręcaniu. nawierciłem ją i próbowałem wykręcić wykrętakiem. nie chciała nawet drgnąć, mimo że grzałem palnikiem po zewnętrznej ( po żeberkach) i pryskałem wd'kiem. Na nieszczęście wykrętak również zakończył swój żywot i pękł, więc narobił jeszcze większej biedy :( . Teraz mam tkwiący w śrubie kawałek wykrętaka. Jakie mam opcje oprócz strzelenia sobie w łeb?
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: uszczelniacze zaworów czy zawory

Post autor: mlody »

Drążarka...
Awatar użytkownika
szakal
Lubiący błoto
Posty: 41
Rejestracja: 15 lut 2015, 13:51
Motocykl: TTR 600

Re: uszczelniacze zaworów czy zawory

Post autor: szakal »

tylko gdzie ja w lubuskim znajdę takie usługi ;/ czy ktoś już w miał podobny problem i wie ile kosztuje elektrodrążenie ?
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: uszczelniacze zaworów czy zawory

Post autor: qpa »

Skoro się urwała to odkręć dwie od spodu i zdejmij głowicę bez niej a potem wykręć pozostałość morsem, chyba że urwała sie przy samym cylindrze wtedy podskocz z cylindrem to jakiegoś mechanika od głowic itp powinien bez problemu ogarnac
Archi
Lubiący błoto
Posty: 66
Rejestracja: 25 lis 2014, 07:53
Motocykl: Yamaha TT 600 E 4GV
Lokalizacja: Trestno

Re: uszczelniacze zaworów czy zawory

Post autor: Archi »

Jak przedmówca pisze spróbuj u mechanika jakiegoś, narzędziowca z elektrodrążarką np. u kogoś kto zajmuje się silnikami diesla. Urwana świeca żarowa i drążenie drążarką dla kogoś takiego to chleb powszedni, prawdopodobnie będą mogli pomóc.
moskit122
Lubiący błoto
Posty: 61
Rejestracja: 25 wrz 2015, 07:14
Motocykl: XT600 43F

Re: uszczelniacze zaworów czy zawory

Post autor: moskit122 »

Daj sobie spokój z kombinowaniem, zdejmij element w którym urwała Ci się ta śruba i jedź na serwis głowic za parę złotych Ci to wykręcą a przy okazji możesz zostawić głowicę na serwis, dużo nie kosztuje a skoro już masz rozebrane to warto zrobić.
Awatar użytkownika
szakal
Lubiący błoto
Posty: 41
Rejestracja: 15 lut 2015, 13:51
Motocykl: TTR 600

Re: uszczelniacze zaworów czy zawory

Post autor: szakal »

Czy oryginalne śruby do przykręcenia głowicy (4szt.) różnią się czymś od ogólnodostępnych, np. tolerancją wykonania gwintu? Dystrybutor życzy sobie prawie 50zł za sztukę co jest jakimś nieporozumieniem. Czy stosował ktoś inne śruby niż oryginalne? jeśli tak to jakie (jaka klasa i jaki łeb śruby) i czy nie było problemów?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: uszczelniacze zaworów czy zawory

Post autor: Gacek »

szakal pisze:Czy oryginalne śruby do przykręcenia głowicy (4szt.) różnią się czymś od ogólnodostępnych, np. tolerancją wykonania gwintu? Dystrybutor życzy sobie prawie 50zł za sztukę co jest jakimś nieporozumieniem. Czy stosował ktoś inne śruby niż oryginalne? jeśli tak to jakie (jaka klasa i jaki łeb śruby) i czy nie było problemów?
różnią się - wrzuć w wujka Google zapytanie i otrzymasz treściwą odpowiedź . A miedzy nami xt- kowcami na pewnym poziomie zużycia nie dociągniesz adekwatnym momentem zużytej śruby głowicy .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ