gaznik regulacja

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
termos
Czyścioch
Posty: 1
Rejestracja: 25 sie 2010, 04:53

gaznik regulacja

Post autor: termos »

Witam serdecznie

Na wstepie chcialem sie przywitac. Mam problem z moja xt600 3tb, na wysokich obrotach , przy przygazowkach wali lekko ciemnym dymem. Nie mam bladego pojecia jak wyregulowac sklad mieszanki wysokich obrotow.Sruba pod gaznikiem sluzy z tego co wyczytalem na forum do wolnych obrotow. Czy musze dobrac sie do dolnej czesci lewego gaznika przy plywaku czy rozebrac gore gdzie linki wchodza do gaznika i tam regulowac wysokosc przepustnicy?

pozdrawiam
rafal
Awatar użytkownika
Tomiacho
Po kostki w błocie
Posty: 330
Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
Motocykl: XT 600 43f
Lokalizacja: Piła

Re: gaznik regulacja

Post autor: Tomiacho »

Śrubę do regulacji składu mieszanki masz pod gaźnikiem zaraz przy krućcu ssącym
Cold and Ugly

Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: gaznik regulacja

Post autor: Kula »

pytanie trochę nie na temat.
jak wiecie pewnie w Xt gaźnik ma dwie dysze, po dodaniu gazu, jedna otwiera się od razu, a druga dopiero po wykonaniu ponad pół obrotu manetki. pytanie brzmi: co by się stało gdyby tak jakoś połączyć obie dysze, żeby otwierały się równocześnie od razu po dodaniu gazu? czy moto by się zalewało i muliło, czy wręcz przeciwnie dostałoby kopa? wiadomo, ze spalanie by wzrosło, ale co jeszcze? czy może ktoś tego próbował?
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Ride
Czyścioch
Posty: 14
Rejestracja: 31 lip 2010, 15:54

Re: gaznik regulacja

Post autor: Ride »

termos, za skład mieszanki na wysokich obrotach odpowiadają raczej dysze główne. Ale mieszanka wzbogaci się również, przy zwiększonych oporach ssania [np. brudny filtr powietrza], a także przy podwyższonym poziomie paliwa w komorze pływakowej.
Awatar użytkownika
zul
Po kostki w błocie
Posty: 122
Rejestracja: 24 sty 2010, 17:34
Lokalizacja: Szubin

Re: gaznik regulacja

Post autor: zul »

Podepne sie pod temat. W gazniku mechanicznym na którym wcięciu macie zalożone zabezpiecznie ? Prosze podajcie licząc od strony igły. pozdr!
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: gaznik regulacja

Post autor: dzekson »

w moim gaźniku zabezpieczenie jest założone na środkowej zapadce (z tego co pamiętam jest ich 5) czyli jakby nie liczyc to na 3-ciej czy to od strony końca igły czy to od strony tłoczka.
Jest to ustawienie fabryczne i raczej bez potrzeby nie zmieniaj go.
Podejrzewam też, że większośc użytkowników nie będzie miała przesuniętego zabezpiecznia ale mogę się mylić.
To cecha indywidulana gaźnika, zalezy od potrzeby jesgo stuningowania, stopnia zużycia itp,,,
Nie kieruj się tym jak jest u innych gdy odbiega od standardu.

zul pisze:Podepne sie pod temat. W gazniku mechanicznym na którym wcięciu macie zalożone zabezpiecznie ? Prosze podajcie licząc od strony igły. pozdr!
Awatar użytkownika
zul
Po kostki w błocie
Posty: 122
Rejestracja: 24 sty 2010, 17:34
Lokalizacja: Szubin

Re: gaznik regulacja

Post autor: zul »

Dzieki, wlasnie chcialem sie dowiedziec jakie jest fabryczne. Mam o ząbek dalej przesuniete w strone bogatszej mieszanki, a wlasnie mam problem z lejacym ciut gaźnikiem. Ale wine bedzie mial pewnie poziom paliwa w nim. Szukam dalej pozdro i dzieki :)
ODPOWIEDZ