Pomysł na mod głowicy
-
- Czyścioch
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 cze 2015, 10:50
- Motocykl: 1VJ '86, TA 600 '89
Pomysł na mod głowicy
Cześć,
Tak sobie przypadkiem czytałem o silniku 600 i ze zdziwieniem zauważyłem, że jest tam głowica SOHC.
Ciekawe, czy by nie podeszła tam kompletna głowica DOHC od 350? W teorii mogłoby to dać potencjał na około 60 kucy (wiem, zmyślam)
Widzę 2 główne warunki:
- ten sam rozstaw śrub/szpilek,
- łańcuch rozrządu po tej samej stronie.
Czy komuś jest znany rozstaw śrub?
Oczywiście, jeżeli 2 powyższe jakimś cudem się zgadzają, zostaje jeszcze 1000 problemów typu:
- króćce i umiejscowienie gaźnika,
- wystrojenie gaźnika,
- podłączenie wydechu,
- kształt i wielkość komory spalania i co za tym idzie stopień sprężania,
- dobranie łańcucha rozrządu i napinaczy,
- i wiele innych
Prawdopodobnie jest to nie bardzo wykonalne, ale co o tym myślicie?
Tak sobie przypadkiem czytałem o silniku 600 i ze zdziwieniem zauważyłem, że jest tam głowica SOHC.
Ciekawe, czy by nie podeszła tam kompletna głowica DOHC od 350? W teorii mogłoby to dać potencjał na około 60 kucy (wiem, zmyślam)
Widzę 2 główne warunki:
- ten sam rozstaw śrub/szpilek,
- łańcuch rozrządu po tej samej stronie.
Czy komuś jest znany rozstaw śrub?
Oczywiście, jeżeli 2 powyższe jakimś cudem się zgadzają, zostaje jeszcze 1000 problemów typu:
- króćce i umiejscowienie gaźnika,
- wystrojenie gaźnika,
- podłączenie wydechu,
- kształt i wielkość komory spalania i co za tym idzie stopień sprężania,
- dobranie łańcucha rozrządu i napinaczy,
- i wiele innych
Prawdopodobnie jest to nie bardzo wykonalne, ale co o tym myślicie?
-
- Lubiący błoto
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 wrz 2015, 07:14
- Motocykl: XT600 43F
Re: Pomysł na mod głowicy
A nie ma czasem w necie jakiegoś gotowca? Swego czasu znalazłem z kumplem do Hondy ST50 (Dax) głowicę desmo 4 zaworową...
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2498
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Pomysł na mod głowicy
Z tymi gotowcami to bym sobie nie robił nadziei Jak już chcecie wrzucić worek pieniędzy w ten nudny silnik to macie tu wzór godny do naśladowania viewtopic.php?f=25&t=2460
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Pomysł na mod głowicy
Pawlo - weź się zastanów co polecasz - wystarczy ze policzysz pojemność walca z której wyciągasz taką pojemność uzyskasz wymiar średnicy dodasz do tego grubość niezbędną dla tuleji i wyjdzie ci utopia albo jakieś magiczne kombinacje .Kolega jak szybko temat zaczął tak szybko skończył .Pawlo pisze:Z tymi gotowcami to bym sobie nie robił nadziei Jak już chcecie wrzucić worek pieniędzy w ten nudny silnik to macie tu wzór godny do naśladowania viewtopic.php?f=25&t=2460
Moim zdaniem pomysł w przypadku na mod głowicy powinien wynikać z weryfikacji tego co mamy i odniesienie się z tymi parametrami do ogólnodostępnej teorii .
Autorowi tematu "zatroluję " kolego podziel się swoją wiedza na temat katów rozrządu i max realnym skokiem zaworu w w swoim sprzęcie - moze podaj jaki realnie masz wymiar wew gniazd zaworowych wystepujace tam kąty itp itd ? bo chyba w pierwszej kolejności należało by zweryfikować pod tym kątem głowicę i ew poprawić co się da a nie szukać jakichś wynalazków .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Czyścioch
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 cze 2015, 10:50
- Motocykl: 1VJ '86, TA 600 '89
Re: Pomysł na mod głowicy
Przyznam szczerze, że nie przemyślałem dokładnie tego pomysłu. Jest on, można powiedzieć, z czapy.
Wziął się on konkretnie z tego, że moja TTR250 na 4-zaworowej głowicy DOHC ma 28 koni, a ponad 10 lat młodsza XG250 na 2-zaworowej SOHC ma tylko 20 czy tam 19, na bardzo pokrewnym dole silnika. (tak więc ja szczęśliwie nie muszę nic modyfikować w tym zakresie).
Nie znam konkretnych danych o które pyta Gacek. Jednak fizyka wskazuje, że DOHC może mieć znacznie bardziej agresywne kąty i skoki, głównie ze względu na brak dźwigienek, wprowadzających niepotrzebne bezwładności. Oczywiście w idealnym świecie.
Zresztą prawie wszystkie poważne szlifierki mają DOHC, nie od parady.
Problem, o którym nie pomyślałem w ogóle, jest taki, że w 350 mogą być i pewnie są mniejsze średnice zaworów, ze względu na mniejszą średnicę cylindra. Co może całkowicie negować sens pomysłu.
A przy okazji, zupełnie w ramach ciekawostki: na angielskim forum TTR250 goście robią rozwierty na 325, co wymaga rozwiercenia karterów i sporego rozwiercenia i tulejowania cylindra, i podobno im to nawet dość trwale służy, łącznie z podróżami po Afryce i innych kontynentach.
To tyle. Jako że sezon nie jest już w pełni, mam nadzieję że trochę luźnych dywagacji nie zaszkodzi za bardzo.
Wziął się on konkretnie z tego, że moja TTR250 na 4-zaworowej głowicy DOHC ma 28 koni, a ponad 10 lat młodsza XG250 na 2-zaworowej SOHC ma tylko 20 czy tam 19, na bardzo pokrewnym dole silnika. (tak więc ja szczęśliwie nie muszę nic modyfikować w tym zakresie).
Nie znam konkretnych danych o które pyta Gacek. Jednak fizyka wskazuje, że DOHC może mieć znacznie bardziej agresywne kąty i skoki, głównie ze względu na brak dźwigienek, wprowadzających niepotrzebne bezwładności. Oczywiście w idealnym świecie.
Zresztą prawie wszystkie poważne szlifierki mają DOHC, nie od parady.
Problem, o którym nie pomyślałem w ogóle, jest taki, że w 350 mogą być i pewnie są mniejsze średnice zaworów, ze względu na mniejszą średnicę cylindra. Co może całkowicie negować sens pomysłu.
A przy okazji, zupełnie w ramach ciekawostki: na angielskim forum TTR250 goście robią rozwierty na 325, co wymaga rozwiercenia karterów i sporego rozwiercenia i tulejowania cylindra, i podobno im to nawet dość trwale służy, łącznie z podróżami po Afryce i innych kontynentach.
To tyle. Jako że sezon nie jest już w pełni, mam nadzieję że trochę luźnych dywagacji nie zaszkodzi za bardzo.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Pomysł na mod głowicy
Dwa walki to większa masa - jak ktoś kiedyś mierzył piec xt lub pochodnego to zapewne ma świadomość ile to wazy .połowa masy full wyczynowego motocykla .
Zwróciłeś moim zdaniem na sluszny kierunek - siły bezwładności które ograniczają konstrukcyjnie ten sprzęt - to dobry trop w xt wałek rozrzadu w zaleznosci od wersji ma skok pominę oczywiste dane ....jak ktoś się pokusi o pomiary to odkryje swoistą zależność w stosunku do skoku zaworu ...diabeł nie mocy a dynamiki jej oddawania w tym typie tkwi w szczegółach .
Zwróciłeś moim zdaniem na sluszny kierunek - siły bezwładności które ograniczają konstrukcyjnie ten sprzęt - to dobry trop w xt wałek rozrzadu w zaleznosci od wersji ma skok pominę oczywiste dane ....jak ktoś się pokusi o pomiary to odkryje swoistą zależność w stosunku do skoku zaworu ...diabeł nie mocy a dynamiki jej oddawania w tym typie tkwi w szczegółach .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.