Strona 3 z 17

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 05 lis 2015, 06:42
autor: ArturS
Jeśli nikt tego nie przerabiał, to trzeba byłoby pomierzyć - ja mam taki z TT600S/XT600E na stole. Ale jeśli wierzyć w to co widzimy na schemacie, to z miejsca widać różnice
Obrazek
Obrazek

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 05 lis 2015, 09:56
autor: Gacek
O wałku z ostatnich xt to raczej możesz zapomnieć - montowano tam szerszy tryb 5 biegu i wałek jest dłuższy .

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 05 lis 2015, 21:55
autor: mallory
fakir pisze:
mallory pisze:
fakir pisze:...

Niech się wypowiedzą bardziej obeznani z tematem zamiany wałka zdawczego, zdaje mi się że coś było o tym na forum...
Fakir - a jak będzie rozkręcony na części pierwsze to może rzucisz okiem i fachową radą w kwestii silnika? Rozbierany jest w okolicy miejsca, w którym się przypadkowo spotkaliśmy:)))

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 06 lis 2015, 13:36
autor: fakir
PW poszło

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 10 lis 2015, 15:42
autor: mallory
Więc moto rozebrany. Wnioski:
- tłok oryginał Yamaha i nominał-zmierzony (ok. 60 tyś na liczniku czyli może nie kręcony?),
- wał jeszcze ok. ale luz jak się walnie trzymając za korbę z góry czuć delikatny - i stuka jak się walnie - zrobiłem film,
- na boki korba też delikatnie chodzi - film,
- tarcze sprzęgłowe - dużo mięsa a przekładki mają febryczną szarość jeszcze - całe sprzęgło zostaje (tym bardziej że wymiana późniejsza prosta jest),
- cylinder - rantu w ogóle nie czuć pod palcami, gładko, ale honowania już nie ma - do szlifierza idzie,
- dzwigienki i wałek rozrządu w głowicy - stan ok, ale cała głowica idzie do regeneracji,
- łańcuch rozrządu - wymiana,
Zachęcam do rzucenia okiem na nowe zdjęcia i film.

https://picasaweb.google.com/1100174312 ... 600Remont#

Obrazek

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 10 lis 2015, 16:03
autor: fakir
Korba musi mieć luz na boki, inaczej nie obracałaby się ;)
Pytanie czy jest to luz w normie - nominalny, czy też już po za normą.

Tarcze sprzęgłowe mogą trzymać wymiar, ale kiedy okładzina cierna będzie przegrzana to nie będzie miała właściwości ciernych i będzie się ślizgać - jeśli sprzęgło się nie ślizga to zostaw.

Cylinder obowiązkowo do szlifierza (polecam Pana Mostowego na świerczewie) trzeba zmierzyć czy ma owalizacje i dobrać rozmiar nowego tłoka.

Przy takim serwisie byłoby grzechem nie rozpiąć zaworów i nie sprawdzić prowadnic i ew. dotrzeć gniazda zaworowe + nowe uszczelniacze, także głowica też jak najbardziej na serwis.

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 10 lis 2015, 16:27
autor: mlody
Pamiętaj o prawidłowym ułożeniu tarcz sprzęgła. Inaczej nie będzie działać tak jak powinno.

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 12 lis 2015, 17:52
autor: mallory
Tak jak mówicie, taki mam zamiar.
Co do fachowców to idzie do: szlifierz p. Mostowy, wał p. Olachowski.

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 23 lis 2015, 13:09
autor: mallory
Galeria zmieniła adres:
https://picasaweb.google.com/1100174312 ... jqjS6viyDg
Co się dzieje?
Kupione klamoty oryginalne w ASO - wałek zdawczy, tłok IZUMI (pierwszy nadwymiar), pierscionki, kilka podkładek itd.. (ArturS dzięki za info o promocji - tyle % ile lat ma Twój motocykl). Szlifierz i walarz:))) działają teraz.

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 23 lis 2015, 14:38
autor: glina
Z ciekawości zapytam - ile Cię wyniósł oryginalny tłok Izumi ?