Strona 12 z 17

Re: Remont Tenere 34L

: 16 maja 2016, 19:00
autor: Gacek
Jak dla mnie ewidentnie z filmiku wynika ze wydech ładuje ci spaliny w ssący w początkowej fazie dla suwu ssania w takiej konfiguracji realny cykl ssania zaczyna ci się dużo puźniej co skutkuje z zwiększoną prędkością co powoduje powstanie większego podciśnienia a wiec zassanie wiekszej ilosci paliwa .Jak byś miał wątpliwości pomierz katy z jakimi na mijance pracują zawory u mnie na łopatologicznym pomiarze ssacy otwierał sie na 7- 10 stopni przed gmp wydechowy zamykał 30 po gmp daje to jakby obraz jaką rolę odgrywa wydech w tym typie ;) .

Re: Remont Tenere 34L

: 16 maja 2016, 20:37
autor: Gacek
Tak ogólnie gdzieś kiedyś miałem do czynienia z takim odgłosem koncówki wydechu jaki u ciebie zarejestrowałem .
Masz wydech srebring ? ten wydech jest oparty w swojej budowie na wlocie zastosowano kształt tzw" megafonu" cały wydech obiętosciowo jest mniejszy od oryginału.
Mallory nie masz coś kombinowane z wylotem ? w sensie ograniczonej średnicy wylotu w tej koncówce ? bo ten odgłos z czymś takim kojarzę :roll: .

Re: Remont Tenere 34L

: 16 maja 2016, 20:59
autor: mallory
Gacek pisze: Masz wydech srebring ? ten wydech jest oparty w swojej budowie na wlocie zastosowano kształt tzw" megafonu" cały wydech obiętosciowo jest mniejszy od oryginału.
Mallory nie masz coś kombinowane z wylotem ? w sensie ograniczonej średnicy wylotu w tej koncówce ? bo ten odgłos z czymś takim kojarzę :roll: .
tak sebring, ale dedykowany do tego moto. Nic chyba nie robione, pewności nie mam. Jednak chyba swobodnie sobie to oddycha bo żadnego dbkilera ani nic - raczej głośny jest.

Re: Remont Tenere 34L

: 17 maja 2016, 13:11
autor: mazi
mallory pisze:Dalsze badanie i informacje. Wszystko niby w gaźniku działa. Nic się nie podwiesiło, ssanie się domyka. Zużycia nie widać. Dysza główna 130 (w serwisówce 125/130) . Iglica 5C37 - czyli niby jak serwisówka. Iglica na środku zapięta. Żadnego lewego powietrza nie łapie. Poziom paliwa 7mm poniżej krawędzi. Śruba składu 2,5 obrotu.
Pomóżcie chłopaki bo pomysłów brakuje.
Nagrałem jak otwierają się przepustnice i jak się rozpyla paliwo. Na moje to lewy gaźnik daje za mocno. Dobrze myślę? I dlaczego? Albo jak to naprawić... albo... wszystkie pomysły mile widziane:))))

Poniżej film gdy iglicę w lewym opuszczono najniżej i poprawa niewielka o ile wogóle.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/l ... directlink
a filtr? Sam go oliwiłeś czy kupiłeś gotowca? Jak wyciśniesz go to wypływa olej?

Re: Remont Tenere 34L

: 17 maja 2016, 14:46
autor: mallory
Filtr sprawdzę.
Jeszcze sobie dywaguję:

Objawy, że gaźnik:
- kolor świecy,
- duże spalanie,

Objawy, że nie gaźnik:
- bardzo równo chodzi na obrotach, jak nie singiel - zarówno na wolnych jak i na wyższych na tych na które uda się wkręcić, jak się wkręci to jest stabilnie.

Objawy, że zapłon:
- dymi jakby za późno był ustwiony,
Może to zapłon? Czy w zapłonie się coś ustawia (dotychczas platynki ustawiałem w komarku, czecie i panonii) czy po prostu nowy moduł i nic się nie robi z kątem wyprzedzenia?

Re: Remont Tenere 34L

: 17 maja 2016, 18:02
autor: mazi
Zacznij od filtra.

Re: Remont Tenere 34L

: 17 maja 2016, 22:02
autor: Gacek
Filmik jaki zamiesciłeś ewidentnie pokazuje ze przy wzroście obrotów spaliny na wybebeszonym od dolotu gaźniku po cyklu spalania trafiają nie tam gdzie trzeba :| .
Nie potrzeba chyba zbyt dużej wyobraźni aby wyciągnąć wnioski ze przy zmontowanym układzie to zjawisko ulegnie wzmocnieniu bo cały układ dolotowy utrzymuje rodzaj podciśnienia a te spaliny wrzucone w kanały dolotu powrotnie trafiĄ do cylindra zubożając mieszankę w ilość tlenu .
Mallory masz drugiego xt z oryginalnym wydechem przerzucił bym ori końcówkę przy okazji oblukał czy pod kolektorem wydechowym na uszczelce mosiężnej nie ma śladów po spalinach .

Re: Remont Tenere 34L

: 18 maja 2016, 06:22
autor: mallory
Gacek pisze:Filmik jaki zamiesciłeś ewidentnie pokazuje ze przy wzroście obrotów spaliny na wybebeszonym od dolotu gaźniku po cyklu spalania trafiają nie tam gdzie trzeba :| .
Nie potrzeba chyba zbyt dużej wyobraźni aby wyciągnąć wnioski ze przy zmontowanym układzie to zjawisko ulegnie wzmocnieniu bo cały układ dolotowy utrzymuje rodzaj podciśnienia a te spaliny wrzucone w kanały dolotu powrotnie trafiĄ do cylindra zubożając mieszankę w ilość tlenu .
Mallory masz drugiego xt z oryginalnym wydechem przerzucił bym ori końcówkę przy okazji oblukał czy pod kolektorem wydechowym na uszczelce mosiężnej nie ma śladów po spalinach .
Dzięki za sugestię coś w tym jest, sprawdzę. Na chwile badania wstrzymane bo oba gaźniki poszły do sprawdzenia stanu i ewentualnej regeneracji - jak już to już - ok. dziesięć dni tam posiedzą. Jak będą na 100% sprawne to diagnozujemy dalej.
Nagram filmik z nowymi gaziorami i oboma wydechami.

Re: Remont Tenere 34L

: 01 cze 2016, 20:24
autor: mallory
Gaźniki zrobione - pełny serwis - co miało być wymienione i wyczyszczone to zostało - regulacja fabryczna itd...
I sprawa załatwiona. Wszytko działa.
Tak było przed:
Obrazek

Tak jest po:
Obrazek

Re: Remont Tenere 34L

: 02 cze 2016, 15:20
autor: Damianos1
Piękna świeca, wręcz idealna :)