Remont Tenere 34L/55W
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: remont silnika tenere 1vj poznań
Jeśli nikt tego nie przerabiał, to trzeba byłoby pomierzyć - ja mam taki z TT600S/XT600E na stole. Ale jeśli wierzyć w to co widzimy na schemacie, to z miejsca widać różnice
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: remont silnika tenere 1vj poznań
O wałku z ostatnich xt to raczej możesz zapomnieć - montowano tam szerszy tryb 5 biegu i wałek jest dłuższy .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Re: remont silnika tenere 1vj poznań
Fakir - a jak będzie rozkręcony na części pierwsze to może rzucisz okiem i fachową radą w kwestii silnika? Rozbierany jest w okolicy miejsca, w którym się przypadkowo spotkaliśmy:)))fakir pisze:mallory pisze:fakir pisze:...
Niech się wypowiedzą bardziej obeznani z tematem zamiany wałka zdawczego, zdaje mi się że coś było o tym na forum...
- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: remont silnika tenere 1vj poznań
Więc moto rozebrany. Wnioski:
- tłok oryginał Yamaha i nominał-zmierzony (ok. 60 tyś na liczniku czyli może nie kręcony?),
- wał jeszcze ok. ale luz jak się walnie trzymając za korbę z góry czuć delikatny - i stuka jak się walnie - zrobiłem film,
- na boki korba też delikatnie chodzi - film,
- tarcze sprzęgłowe - dużo mięsa a przekładki mają febryczną szarość jeszcze - całe sprzęgło zostaje (tym bardziej że wymiana późniejsza prosta jest),
- cylinder - rantu w ogóle nie czuć pod palcami, gładko, ale honowania już nie ma - do szlifierza idzie,
- dzwigienki i wałek rozrządu w głowicy - stan ok, ale cała głowica idzie do regeneracji,
- łańcuch rozrządu - wymiana,
Zachęcam do rzucenia okiem na nowe zdjęcia i film.
https://picasaweb.google.com/1100174312 ... 600Remont#
- tłok oryginał Yamaha i nominał-zmierzony (ok. 60 tyś na liczniku czyli może nie kręcony?),
- wał jeszcze ok. ale luz jak się walnie trzymając za korbę z góry czuć delikatny - i stuka jak się walnie - zrobiłem film,
- na boki korba też delikatnie chodzi - film,
- tarcze sprzęgłowe - dużo mięsa a przekładki mają febryczną szarość jeszcze - całe sprzęgło zostaje (tym bardziej że wymiana późniejsza prosta jest),
- cylinder - rantu w ogóle nie czuć pod palcami, gładko, ale honowania już nie ma - do szlifierza idzie,
- dzwigienki i wałek rozrządu w głowicy - stan ok, ale cała głowica idzie do regeneracji,
- łańcuch rozrządu - wymiana,
Zachęcam do rzucenia okiem na nowe zdjęcia i film.
https://picasaweb.google.com/1100174312 ... 600Remont#
- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: remont silnika tenere 1vj poznań
Korba musi mieć luz na boki, inaczej nie obracałaby się
Pytanie czy jest to luz w normie - nominalny, czy też już po za normą.
Tarcze sprzęgłowe mogą trzymać wymiar, ale kiedy okładzina cierna będzie przegrzana to nie będzie miała właściwości ciernych i będzie się ślizgać - jeśli sprzęgło się nie ślizga to zostaw.
Cylinder obowiązkowo do szlifierza (polecam Pana Mostowego na świerczewie) trzeba zmierzyć czy ma owalizacje i dobrać rozmiar nowego tłoka.
Przy takim serwisie byłoby grzechem nie rozpiąć zaworów i nie sprawdzić prowadnic i ew. dotrzeć gniazda zaworowe + nowe uszczelniacze, także głowica też jak najbardziej na serwis.
Pytanie czy jest to luz w normie - nominalny, czy też już po za normą.
Tarcze sprzęgłowe mogą trzymać wymiar, ale kiedy okładzina cierna będzie przegrzana to nie będzie miała właściwości ciernych i będzie się ślizgać - jeśli sprzęgło się nie ślizga to zostaw.
Cylinder obowiązkowo do szlifierza (polecam Pana Mostowego na świerczewie) trzeba zmierzyć czy ma owalizacje i dobrać rozmiar nowego tłoka.
Przy takim serwisie byłoby grzechem nie rozpiąć zaworów i nie sprawdzić prowadnic i ew. dotrzeć gniazda zaworowe + nowe uszczelniacze, także głowica też jak najbardziej na serwis.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- mlody
- Po kostki w błocie
- Posty: 351
- Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
- Motocykl: XT600K 3TB '91
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: remont silnika tenere 1vj poznań
Pamiętaj o prawidłowym ułożeniu tarcz sprzęgła. Inaczej nie będzie działać tak jak powinno.
Re: remont silnika tenere 1vj poznań
Tak jak mówicie, taki mam zamiar.
Co do fachowców to idzie do: szlifierz p. Mostowy, wał p. Olachowski.
Co do fachowców to idzie do: szlifierz p. Mostowy, wał p. Olachowski.
Re: remont silnika tenere 1vj poznań
Galeria zmieniła adres:
https://picasaweb.google.com/1100174312 ... jqjS6viyDg
Co się dzieje?
Kupione klamoty oryginalne w ASO - wałek zdawczy, tłok IZUMI (pierwszy nadwymiar), pierscionki, kilka podkładek itd.. (ArturS dzięki za info o promocji - tyle % ile lat ma Twój motocykl). Szlifierz i walarz:))) działają teraz.
https://picasaweb.google.com/1100174312 ... jqjS6viyDg
Co się dzieje?
Kupione klamoty oryginalne w ASO - wałek zdawczy, tłok IZUMI (pierwszy nadwymiar), pierscionki, kilka podkładek itd.. (ArturS dzięki za info o promocji - tyle % ile lat ma Twój motocykl). Szlifierz i walarz:))) działają teraz.
- glina
- Po ośki w błocie
- Posty: 629
- Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
- Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002 - Lokalizacja: Bolesławiec
Re: remont silnika tenere 1vj poznań
Z ciekawości zapytam - ile Cię wyniósł oryginalny tłok Izumi ?