Remont Tenere 34L/55W

Pokaż innym swój motocykl!
ODPOWIEDZ
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mazi »

mallory pisze:
k3nd pisze:Ładna sztuka. :) Tak z ciekawości, ile włożyłeś w nią kasy?
Gdzieś już to pisałem, ale tym razem odpowiem tak:
cena paczki Marlboro = 16PLN, palacz spala 2 paczki na 3 dni średnio, obliczmy ile spala rocznie... 365*16*0,66 = 3854 PLN
i tyle mniej więcej wydałem.
Czyli w/w remont = roczny koszt palenie fajek. :D :D

Aha - mam jeszcze niebieską 1vj w oryginale - też trochę włożę, mniej bo silnik jest w super stanie.
Wystarczy kilka stówek na odświerzenie i podstawowy serwis -ale uwielbiam tenery 600 - coś mają w sobie, może ta legenda dakarowa????
1VJ jest genialnym modelem. Jednak nie dublowałbym motocykli i szukał innego modelu typu 43F lub starej TT :browar:
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: fakir »

mazi pisze:
mallory pisze:
k3nd pisze:Ładna sztuka. :) Tak z ciekawości, ile włożyłeś w nią kasy?
Gdzieś już to pisałem, ale tym razem odpowiem tak:
cena paczki Marlboro = 16PLN, palacz spala 2 paczki na 3 dni średnio, obliczmy ile spala rocznie... 365*16*0,66 = 3854 PLN
i tyle mniej więcej wydałem.
Czyli w/w remont = roczny koszt palenie fajek. :D :D

Aha - mam jeszcze niebieską 1vj w oryginale - też trochę włożę, mniej bo silnik jest w super stanie.
Wystarczy kilka stówek na odświerzenie i podstawowy serwis -ale uwielbiam tenery 600 - coś mają w sobie, może ta legenda dakarowa????
1VJ jest genialnym modelem. Jednak nie dublowałbym motocykli i szukał innego modelu typu 43F lub starej TT :browar:
Albo starej XT500, to jest coś... 8-)

http://p2m.mbike.com/000/003/241/28037114.jpg
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
mallory

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mallory »

fakir pisze: Albo starej XT500, to jest coś... 8-)

http://p2m.mbike.com/000/003/241/28037114.jpg
XT 500 podobała mi się od pierwszego ujrzenia:)))
mallory

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mallory »

coraz większy problem z wrzucaniem biegów ostatnio występował... dzisiaj już ledwie na 2 udawało się wrzucać...sprawdzam - linka ... więc powoli do Larssona jeszcze dojechałam - mieli linkę, wymieniłem i biegi pięknie jak w masło wchodzą :happy: :happy:

stara linka na jednym drucie się trzymała:
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: Gacek »

mallory pisze:
k3nd pisze:Ładna sztuka. :) Tak z ciekawości, ile włożyłeś w nią kasy?
Gdzieś już to pisałem, ale tym razem odpowiem tak:
cena paczki Marlboro = 16PLN, palacz spala 2 paczki na 3 dni średnio, obliczmy ile spala rocznie... 365*16*0,66 = 3854 PLN
i tyle mniej więcej wydałem.
Czyli w/w remont = roczny koszt palenie fajek. :D :D

Aha - mam jeszcze niebieską 1vj w oryginale - też trochę włożę, mniej bo silnik jest w super stanie.
Wystarczy kilka stówek na odświerzenie i podstawowy serwis -ale uwielbiam tenery 600 - coś mają w sobie, może ta legenda dakarowa????
mallory o ile można zapytać ? rzuciłeś palenie ze taki przelicznik ? kilogram tytoniu w dobrej klasie na skupie orbituje w cenie 8 zł polskich za kilogram :roll: kto przy zdrowych zmysłach jara pety produkowane przez koncerny :roll: ?.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
mallory

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mallory »

Po spotkaniu kilku tenerowców na IZI meeting - dzięki chłopaki - było super.
Tenera w końcu dostała po tyłku ostrzej: najpierw jazda w strugach deszczu w piątek ponad 200km, później ofroad ponad 100km w sobotę i powrót 400 km (bo naokoło) w niedzielę.

Wnioski:
- dym się wydobywał i tłumik ma nalot czarny,
- ciężko na wyższe obroty wejść - tak jakby się zalewała,
- na niskich obrotach - fajnie.

Policzyłem spalanie też w drodze powrotnej - ok. 7 litrów na 100.

Powrocie późnym wieczorem zdjąłem zbiornik i sprawdziłem świecę: osmolona i czarna (zdjęcie) oraz sprawdziłem kompresję 12 BAR.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sugestie jakieś?
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mazi »

Filtr powietrza zbyt solidnie naoliwiony... albo gaźnik ponosi winę za to.
Ja w 7l mieszczę się przy jeździe 100% off, ale i tak mam na dość bogato ustawionego.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: fakir »

Mieszanka ewidentnie za bogata, porcelanka wokół elektrody powinna być koloru brązowego/ kawy z mlekiem.
Iglica w mechanicznym i podciśnieniowym gaźniku na którym ząbku? Poziom paliwa ile mm poniżej krawędzi pokrywy? śruba mieszanki na ile obr ustawiona?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: Gacek »

Generalnie sadza to zbyt niska temperatura podczas spalania mieszanki w cylindrze - do tej pory jak dla mnie dziwnie ci to na tej końcówce pracuje (takie puste echo )i obroty jakby nienaturalnie na muj gust za wysokie może to kwestia sprzętu jakim nakręcałeś filmik .
Trudno się odnieść do całości bo nie zapodałeś żadnych informacji odnośnie -jak koledzy wyżej zapodali .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
mallory

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mallory »

Dalsze badanie i informacje. Wszystko niby w gaźniku działa. Nic się nie podwiesiło, ssanie się domyka. Zużycia nie widać. Dysza główna 130 (w serwisówce 125/130) . Iglica 5C37 - czyli niby jak serwisówka. Iglica na środku zapięta. Żadnego lewego powietrza nie łapie. Poziom paliwa 7mm poniżej krawędzi. Śruba składu 2,5 obrotu.
Pomóżcie chłopaki bo pomysłów brakuje.
Nagrałem jak otwierają się przepustnice i jak się rozpyla paliwo. Na moje to lewy gaźnik daje za mocno. Dobrze myślę? I dlaczego? Albo jak to naprawić... albo... wszystkie pomysły mile widziane:))))

Poniżej film gdy iglicę w lewym opuszczono najniżej i poprawa niewielka o ile wogóle.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/l ... directlink
ODPOWIEDZ