Remont Tenere 34L/55W

Pokaż innym swój motocykl!
Awatar użytkownika
czadi
Lubiący błoto
Posty: 80
Rejestracja: 08 maja 2011, 15:28
Motocykl: XT 600 2KF
Lokalizacja: Rawicz

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: czadi »

Dobra decyzja a już myślałem, że się poddałeś. Jak to mówią " Twardym trza być nie miętkim " :goodjob:
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mazi »

:happy:

Już się bałem, że ciiii-pa jesteś

:happy:

Zrzucaj górę, cylinder zawieź do warsztatu zajmującego się szlifami. Niech obmierzą i powiedzą jaki tłok kupić.
U Artura kup TKRJ, uszczelki.
Zrób szlif, montuj jak księga pisze.
Kup jakiś tani olej na pierwszą wymianę (Lotos 10W40 lub 15W40).
Docieraj na ostro.

Jeździj i się ciesz, a powyższe jak sam będziesz robił ogarniesz w 500zł.

PS. Mam nadzieję, że poprzednimi swoimi postami choć trochę zmotywowałem Ciebie do dalszej walki z żelazem.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: terenowiecc »

Słuszna decyzja ;)
mallory

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mallory »

mazi pisze::happy:

Już się bałem, że ciiii-pa jesteś

:happy:

Zrzucaj górę, cylinder zawieź do warsztatu zajmującego się szlifami. Niech obmierzą i powiedzą jaki tłok kupić.
U Artura kup TKRJ, uszczelki.
Zrób szlif, montuj jak księga pisze.
Kup jakiś tani olej na pierwszą wymianę (Lotos 10W40 lub 15W40).
Docieraj na ostro.

Jeździj i się ciesz, a powyższe jak sam będziesz robił ogarniesz w 500zł.

PS. Mam nadzieję, że poprzednimi swoimi postami choć trochę zmotywowałem Ciebie do dalszej walki z żelazem.
100% racja
i dzięki
Zmyler
Lubiący błoto
Posty: 67
Rejestracja: 25 kwie 2014, 14:49
Motocykl: LC4620SC+EXC525+GSF1200
Lokalizacja: Lublin

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: Zmyler »

Tylko omijaj oryginalne tłoki yamahy.
mallory

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mallory »

Zmyler pisze:Tylko omijaj oryginalne tłoki yamahy.
zrobimy na tkrj lub prox - będę z wami konsultował
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mazi »

Zmierz luzy na zamkach i zobacz w jakim stanie są te pierścienie. Być może sama wymiana pierścieni załatwi temat.
Wtedy trzeba byłoby dobrać z czegoś innego lub zamówić pod ten Twój tłok XT.

Nie wiem gdzie aktualnie warto zamawiać, gdzie dobrze dorobią - musiałbyś popytać.
---
Pozdrawiam
mazi
mallory

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mallory »

Zanim zajmę się silnikiem to zapytam o kwestię obrotomierza.
Podczas ostatniej jazdy, zanim tenera stanęła na odpoczynek, padł obrotomierz. Najpierw wskazówka zaczęła szaleć wahając się mocno i szybko prawo lewo. Później powędrowała w pozycję maxymalną i tam uderzała w ogranicznik, aż się złamała.
Macie pomysł co się stało? Coś ze ślimakiem, linką czy jeszcze coś innego? Nie chciałbym wkładać nowego, albo naprawionego obrotomierza żeby zaraz go zepsuć.
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: fakir »

mallory pisze:Zanim zajmę się silnikiem to zapytam o kwestię obrotomierza.
Podczas ostatniej jazdy, zanim tenera stanęła na odpoczynek, padł obrotomierz. Najpierw wskazówka zaczęła szaleć wahając się mocno i szybko prawo lewo. Później powędrowała w pozycję maxymalną i tam uderzała w ogranicznik, aż się złamała.
Macie pomysł co się stało? Coś ze ślimakiem, linką czy jeszcze coś innego? Nie chciałbym wkładać nowego, albo naprawionego obrotomierza żeby zaraz go zepsuć.

sprawdź linkę obrotomierza, czy pracuje bez zacięć, czy nie ma uszkodzeń pancerza, czy nie ma zagięć, powinna ona pracować równo z wałkiem rozrządu, np. podczas ruszania kopniakiem powinna ona wykonywać obrót, w tym przypadku obstawiam uszkodzony obrotomierz
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
moskit122
Lubiący błoto
Posty: 61
Rejestracja: 25 wrz 2015, 07:14
Motocykl: XT600 43F

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: moskit122 »

Dalszych aktualizacji brak? :)
Z tą kondycją skrzyni to trochę przesadziłeś, petting w większym stopniu niż na mojej ale wodziki igła.
Dziwi mnie że ten wałek wymieniłeś na oryginał a nie na drobniejszy wieloklin, ja zostawiłem swój bo i tak nie idzie kupić nowych kół 5 biegu a wszystkie używki są w gorszym stanie niż moja a sam wieloklin mam w bardzo dobrym stanie.
Przy okazji dziwi mnie dlaczego od razu nie wymieniłeś pompy olejowej, nie dość że była węższa to jeszcze w dość słabym stanie.

No i napisz w końcu jaka była przyczyna awarii :)
ODPOWIEDZ