Strona 12 z 14

Re: wydech do xt 600 jaki wybrać ?

: 23 lip 2014, 17:43
autor: Gacek
Panowie olał nierdzewkę i dyskusje nad nią dla mnie istotniejszą kwestią jest konstrukcja budowy kolektorów a bardziej zależnościami wymiarowe i osiągi jakie wynikają z takiej budowy .Może ktoś ma ochotę sie podzielić własnymi spostrzeżeniami bo np mieszał w tym co nieco .
Ja kiedyś się pokusiłem pomierzyłem ori kolektor jaki w moim sprzęcie tkwi jednak przyznam się ze nic nie kumam co daje wydłużenie dwururki praktycznie pod sam wlot do kolana tłumika :roll:

Re: wydech do xt 600 jaki wybrać ?

: 23 lip 2014, 18:47
autor: JAWKA SIEDLCE
Nie musze czytać żeby wyciągnąć wnioski bo zaobserwowałem to zjawisko na starych spawach z różnych instalacji :? Ale mogę się mylić jak każdy mimo tego że ponad 7 lat przy obróbce metali pracowałem :roll: . Pod filmem jest opis średnic rur kolektora wydechowego pod taką modernizację silnika

Re: wydech do xt 600 jaki wybrać ?

: 26 lip 2014, 12:28
autor: Gacek
Odnośnie układu tzn kolektora może ktoś używał takiego z długimi rurkami , większymi średnicami i podzielił by się swoimi spostrzeżeniami odnośnie zachowania ew różnic w osiągach ?

Re: wydech do xt 600 jaki wybrać ?

: 27 lip 2014, 17:00
autor: JAWKA SIEDLCE
Jak chcesz to z mojej cały układ pożycze dla porównania ;)

Re: wydech do xt 600 jaki wybrać ?

: 28 lip 2014, 04:32
autor: Gacek
Jak ktos jest zainteresowany to link :
http://advrider.com/forums/showthread.p ... 324&page=4

Re: wydech do xt 600 jaki wybrać ?

: 06 wrz 2014, 09:43
autor: owoc
Cześć, co sądzicie o tym wydechu?

http://allegro.pl/yamaha-xt-600-tlumik- ... 30127.html

Podejdzie do mojej xt 600 3tb 92r. ? To jest przelot?

Re: wydech do xt 600 jaki wybrać ?

: 10 mar 2015, 20:36
autor: zibigulu
Oczywiście, że podejdzie. Ja tydzień temu kupiłem okrągły Dominator do xt 600 z 93 r. z dbkillerem soft za ok. pół tysiąca. Oczywiście po zdemontowaniu starego wydechu wyczyściłem i pomalowałem farbą do 800 st.C kolektor. Kupiłem też cement do połączeń wydechu.Ważne: wydech posiada nieco większą szczeliną z dołączona rurą, zatem ja nieco podciąłem fabryczne nacięcia tarczą cierną grubości 2,5 mm. co pomogło w dopasowaniu. Spotkałem się z trzema problemami: 1/ rura musi być zamontowania na końcowym górnym uchu, 2/brak jest podparcia tak długiego odcinka wydechu na środku, 3/jest potrzeba połączenia niesymetrycznej ramy od strony rury. Na pierwszy problem pomogła, dołączony przez Dominator, oryginalna obejma z gumowym dystansem. Na drugi pomogła wykonana we własnym zakresie obejma z blachy nierdzewki, odpowiednio ukształtowana, przykręcona do dolnego ucha byłej rury. No i oczywiście pozostał ubytek w ramie. Wziąłem kawałek rury instalacyjnej 1/2" i sklepałem ją na końcach tak aby były do siebie wzajemnie płaskie. Nawierciłem otwory fi 10 i lekko rurę wygiąłem. Tym sposobem połączyłem ucho dolne( z wcześniej opisaną obejmą środkową) z najbliższym górnym uchem rury. Połączenia rury obłożyłem cementem(zgodnie z instrukcją tylko powierzchnie zewnętrze łączonych odcinków.Wylot wydechu należy ukierunkować nieco w bok aby nie kolidował z tablicą rejestracyjną. Podczas przymierzania elementów spotkałem się z problemem przegrzewania się okolic ucha dolnego, gdzie biegnie przewód hamulca tylnego. Pod obejmę(przeze mnie wykonaną), stanowiącą podporę środkową, nakręciłem rozplecioną nić ze sznura do uszczelniania pieców co-kominków, oblepiłem cementem i skręciłem. Trochę pomogło, ale dodatkowo włożyłem kawałek w/w sznurka między ramę a przewód hamulcowy. Odpaliłem motocykl i z kolektora zaczął dobywać się dym. To z farby ale nic jej się nie stało. Teraz się dopiero zaczęło. Wydech z tym dbkillerem był przelotowy i niemiłosiernie ryczał co mnie irytowało. Miałem narzędzia i materiały do przerobienia dbkillera lecz zdjęcia z internetu strony Dominatora wykazały różnicę wykonaniu jego końcówki. Odpuściłem i porozumiałem się ze sklepem. Odesłałem im db-soft a oni przysłali mi przerobiony mój na db-hard. Wkurzyłem się bo niepotrzebnie wydałem dodatkowo ok. 50 pln. Mam zatem przestrogę abyście od razu kupili zestaw z dbkillerem hard. Dlaczego? Bo unikniecie problemów z policjantami, przy badaniu pojazdu oraz z niewłaściwą pracą silnika. To ostatnie dotyczy spalania mieszanki w rurze wydechowej po zdławieniu manetki gazu. Plusy wydechów Dominatora to mała waga, niezły wygląd, delikatny pomruk przy właściwym dbkillerze i łatwe czyszczenie z błota. Sami osądźcie czy warto go kupić.

Re: wydech do xt 600 jaki wybrać ?

: 25 mar 2015, 17:05
autor: fryzjer
Hej.Czy po zmianie tłumika na inny,niż był zamocowany oryginalnie,trzeba dokonać regulacji gaźnika?.Jeśli tak,to w jakim zakresie?

Re: wydech do xt 600 jaki wybrać ?

: 25 mar 2015, 20:46
autor: Pawlo
Wypadałoby, ale co i jak to wszystko zależy od tłumika i od tego jak moto na niego zareaguje. Zazwyczaj poziom paliwa w górę, czasem trzeba ruszyć iglicę w podciśnieniowym, a zdarza się, że iglice w głównym też. Czyli jakby nie było wychodzi kompleksowa regulacja. Najlepiej jeździć, obserwować, regulować.

Re: wydech do xt 600 jaki wybrać ?

: 26 mar 2015, 09:54
autor: fryzjer
Dzięki Pawlo.Coś tak się domyślałem.Gdzieś czytałem,że nie wyregulowanie gaźnika,po założeniu tłumika przelotowego,może skończyć się wypalonymi gniazdami zaworowymi.
W moim tłumiku zrobiła się dziura.Na razie uszczelniłem wszystko blaszkami.Na dniach tłumik oddam do pospawania.Ogólnie to będę czegoś szukał w dobrym stanie,żeby mieć na zapas..Jeśli piszesz,że należałoby zrobić kompleksową regulację,to będę szukał jakiegoś oryginalnego.Coś czuję,że jak bym wsadził łapy do gaźnika,to moto przestałoby jeździć...