Ustawienie gaznika

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: mlody »

A króćce zmieniłeś na nowe czy używki?
art20
Lubiący błoto
Posty: 26
Rejestracja: 07 sty 2010, 17:54

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: art20 »

Nówki wsadzilem,nie bawie się w używki.
Iglice tez opuszczalem i podnosilem i tez bez zmian.
Zaczynam myslec ze to gdzie indziej lezy problem. Chyba zajme sie instalacja,kazda kostke rozepne,przedmucham,prysma kontaktem i zobaczymy co bedzie.
Tecza
Po kostki w błocie
Posty: 226
Rejestracja: 18 paź 2013, 08:36
Motocykl: XT 43f
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: Tecza »

I jak? Jakieś postępy?
Awatar użytkownika
Peck
Lubiący błoto
Posty: 77
Rejestracja: 12 paź 2010, 16:06
Motocykl: Yamaha TT600R
Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: Peck »

A tak przy okazji zapytam.
Jak odpalam na zimno, startyje od pierwsego kopa ale po chwili gaśnie. Generalni powtarza się to około 7-10 razy i potam chodzi. Tak jak by paliwa brakowało
Na ciepło chodzi elegancko i odpala z półobrtu.
Gaźnik rozebrałem i przedmuchałem sprężonym powietrzem wszystkie kanały. Zastanawia mnie tylko otwór zasilający studzienkę z której zasilane ssanie. Dość opornie tamtędy powietrze przechodziło. Próbowałem wydłubać stamtąd jakiś syf, ale nic nie wyszło. Czy ktoś z Was miał podobny przypadek? Ja już chciałem lekko rozwiercić ten otwór. Na razie się powstrzymałem.
Pozdrawiam
art20
Lubiący błoto
Posty: 26
Rejestracja: 07 sty 2010, 17:54

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: art20 »

No ja mam problem juz rozwiązany,pojechalem do kolegi i ustawilismy pod analizatorem spalin gaznik i jest dobrze.:)
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: Pawlo »

Co konkretnie zmieniłeś jeśli można wiedzieć?
Obrazek
Tecza
Po kostki w błocie
Posty: 226
Rejestracja: 18 paź 2013, 08:36
Motocykl: XT 43f
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: Tecza »

własnie, zdradź tajemnice aż sam jestem ciekaw??
art20
Lubiący błoto
Posty: 26
Rejestracja: 07 sty 2010, 17:54

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: art20 »

Poza tym że 3razy czyścilem gaznik i na sluch ustawialem gaznik chodzi mi o skład mieszanki to jednak postanowilem pojechac do kolegi zeby mi skorygował pod analizatorem sklad mieszanki ot to to cała moja tajemnica:)
Iglice poustawiane na środku,poziom paliwa na 6mm. Tak wygląda to w moim przypadku.
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: fakir »

Cześć, borykam się z pewną przypadłością w swoim xteku.
Otóż problem polega na tym, że obroty biegu jałowego są niestabilne, mianowicie wygląda to tak że obroty wahają się od zalecanych 1100-1300rpm, do ok. 1800-2000rpm, np. kiedy po dojechaniu do świateł i jednoczesnej redukcji biegów z hamowaniem silnikiem, w chwili wrzucenia na luz obroty utrzymują się na wspomnianym poziomie 1800-2000rpm, wystarczy szybkie odkręcenie gazu, tak mniej więcej aż obroty dojdą do ok 2500rpm i po puszczeniu gazu są stabilne na poziomie 1100-1200rpm.

Sytuacja nie zdarza się zawsze.

Zauważyłem też że gdy dodam gaz aby obroty skoczyły do ok 3000-4000rpm i powoli puszczę manetkę gazu, to obroty zawieszają się na 1800-2000rpm, wystarczy delikatne muśnięcie gazu i już są stabilne na poziomie 1100-1200rpm.
Kiedy odpuszczam manetkę od razu to obroty spadają do 1100-1200rpm.

Wiem że pierwsze co nasuwa się na myśl, to zacinająca się linka gazu, ale sprawdzałem ją i pracuje bez większych oporów, sprężyna cofająca przepustnice w gaźniku także działa prawidłowo.

Poziom paliwa ustawiony "na wężyk" ok. 7mm poniżej krawędzi pokrywy komory pływaka.
śruba mieszanki wykręcona na 3obr. (testowałem na większych i mniejszych wartościach z tą śrubą, ale nadal jest to samo)

Zawleczki na iglicach są na środkowym położeniu,
lewego powietrza nie ciągnie - sprawdzane deodorantem :)

Czy winny może być ten nieszczęsny zawór "AirCut" ?

Motocykl ma moc w całym zakresie obrotów, nie dławi się przy nagłym odkręceniu manetki, świeca wypalona na kolor kawy z mlekiem, odpala od pierwszego kopnięcia, czasem drugiego, także tutaj jest wszystko cacy, spalanie w trasie ok 5 litrów, jazda w lekkim offie ok. 6-7 litrów.

Problem niby błahy, podczas jazdy nie przeszkadza, ale ciągle mnie nurtuje jego przyczyna.
Acha, po odpaleniu bez dodania gazu trzyma ładnie niskie obroty 1100-1200rpm i nie skaczą, dopiero po dodaniu gazu zawiesza się pod 2000rpm.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: Gacek »

fakir pisze:Cześć, borykam się z pewną przypadłością w swoim xteku.
Otóż problem polega na tym, że obroty biegu jałowego są niestabilne, mianowicie wygląda to tak że obroty wahają się od zalecanych 1100-1300rpm, do ok. 1800-2000rpm, np. kiedy po dojechaniu do świateł i jednoczesnej redukcji biegów z hamowaniem silnikiem, w chwili wrzucenia na luz obroty utrzymują się na wspomnianym poziomie 1800-2000rpm, wystarczy szybkie odkręcenie gazu, tak mniej więcej aż obroty dojdą do ok 2500rpm i po puszczeniu gazu są stabilne na poziomie 1100-1200rpm.

Sytuacja nie zdarza się zawsze.

Zauważyłem też że gdy dodam gaz aby obroty skoczyły do ok 3000-4000rpm i powoli puszczę manetkę gazu, to obroty zawieszają się na 1800-2000rpm, wystarczy delikatne muśnięcie gazu i już są stabilne na poziomie 1100-1200rpm.
Kiedy odpuszczam manetkę od razu to obroty spadają do 1100-1200rpm.

Wiem że pierwsze co nasuwa się na myśl, to zacinająca się linka gazu, ale sprawdzałem ją i pracuje bez większych oporów, sprężyna cofająca przepustnice w gaźniku także działa prawidłowo.

Poziom paliwa ustawiony "na wężyk" ok. 7mm poniżej krawędzi pokrywy komory pływaka.
śruba mieszanki wykręcona na 3obr. (testowałem na większych i mniejszych wartościach z tą śrubą, ale nadal jest to samo)

Zawleczki na iglicach są na środkowym położeniu,
lewego powietrza nie ciągnie - sprawdzane deodorantem :)

Czy winny może być ten nieszczęsny zawór "AirCut" ?

Motocykl ma moc w całym zakresie obrotów, nie dławi się przy nagłym odkręceniu manetki, świeca wypalona na kolor kawy z mlekiem, odpala od pierwszego kopnięcia, czasem drugiego, także tutaj jest wszystko cacy, spalanie w trasie ok 5 litrów, jazda w lekkim offie ok. 6-7 litrów.

Problem niby błahy, podczas jazdy nie przeszkadza, ale ciągle mnie nurtuje jego przyczyna.
Acha, po odpaleniu bez dodania gazu trzyma ładnie niskie obroty 1100-1200rpm i nie skaczą, dopiero po dodaniu gazu zawiesza się pod 2000rpm.
Chyba będziesz musiał przenieść temat do działu XT aby uzyskać wyjaśnienie :P.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ