Strona 14 z 17

Re: TTR600 Kubas

: 30 lip 2015, 16:07
autor: Gacek
kubas9311 pisze:Założyłbyś go jeszcze raz? Dziś sprawdziłem czy tłok ma przedmuchy zakładając balonik na wąż odmy. Balonik nadmuchal się, a powinien chyba na przemian zasysać i dmuchać? Początek sierpnia będę robil górę:-)

Kubas (jeżeli można wtrącić słówko :roll: )spójrz na temat z poziomu takiego ze tłok służy do przenoszenia sił na korbę i prowadzenia pierścieni w odpowiedniej pozycji aby krzywda im się nie stała ;) .Odpowiednio skonstruowane denko może mieć wpływ na większy stopień sprężania (nie mylić z kompresją) .Moim zdaniem kultura eksploatacji ma decydujący wpływ na żywotność ,a wytrzymałość w rożnych warunkach eksploatacji to inna "mańka" kwestia technologi wykonania , użytych materiałów .Jak zarznąłeś TKJR Wossner lub inny przybytek to warto było by dokonać własnej analizy i spojrzeć z perspektywy własnego upalania co mogło było przyczyną takiego stanu :| .

Re: TTR600 Kubas

: 30 lip 2015, 20:15
autor: kubas9311
Przed chwilką wróciłem z garażu, góra zdjęta. Tłok i głowica cała w nagarze, tłok i cała reszta jest w oryginale nic nie było ruszane w silniku od fabryki:D Korba zero luzu. Tłok ma lekkie luzy na boki w cylindrze ale będę musiał jeszcze wszystko pomierzyć na sworzniu zero luzu. Z racji, że korba jest w idealnym stanie kusi mnie żeby wrzucić jakiś dobry tłoczek, myślę nad wossnerem ale boje się tego co się z nimi ostatnio stało;/ Jest jakaś alternatywa dla wossnera? Stukanie to najwidoczniej wina tłoka bo korba na prawde jest idealna. Przykuło moją uwagę piękne pokrycie każdej powierzchni złotą warstwą oleju, widzę że Motul 5100 15w50 pozostanie ze mną po remoncie:D

Re: TTR600 Kubas

: 31 lip 2015, 15:58
autor: Gacek
Ja nie mam pojęcia co się z wossnerami stało w dowodzie na przeglądy zabrakło miejsca i nadal ten tłok u mnie jeszcze siedzi.
Osobiście nie widzę innej lepszej wytrzymałosciowo alternatywy dla tego singla , na ile sie orientuję to jedyny tłok strugany z odkuwki a nie odlewu - minus jest taki ze kosztuje po za tym odkuwka ze wzgl na zagęszczenie materiału ma dużo większą rozciągliwość niż odlew i taki tłok jest luźniej pasowany .Wiec podejrzewam ze perypetie z pierścieniami w tych tłokach biorą się z faktu ze nierozgrzane moto jest zbyt wcześnie pałowane .
Kolego jak zdecydujesz się na wossnera to porównująć z tym co masz włożone a pewno zauwazysz kolosalną ruznicę w wykonaniu lzejszy sworzen z utwardzoną powierzchniowo powłoką teflon na płaszczyznach ,pierscienie o mniejszych płaszczyznach .W przypadku ttr z odchudzonym wałem nawet bym się chwili nie zastanawiał nad wyborem chyba ze w gre wchodzi kasa :roll: (ale to moje prywatne zdanie ).

Re: TTR600 Kubas

: 31 lip 2015, 18:16
autor: kubas9311
Jak będę miał chwilę to wrzucę Zdjęcia. Byłem dziś u zaprzyjaźnionego mechanika aby zweryfikowal stan korby, walka rozrządu, krzywek, itp. Wszystko ocenił Na idealne. Decyzja zapadła, wkładam wossnera:-)

Re: TTR600 Kubas

: 31 lip 2015, 19:53
autor: kubas9311
Pomocy! Jak ja mam zdjąć łańcuszek rozrządu bez ściągania Magneta? Nie mam już pomysłów:-/

Re: TTR600 Kubas

: 31 lip 2015, 20:36
autor: glina
Trzeba ściągać.

Re: TTR600 Kubas

: 31 lip 2015, 20:40
autor: kubas9311
a mi się coś obiło o uszy, że w ttr idzie bez sciągania?;/

Re: TTR600 Kubas

: 01 sie 2015, 08:08
autor: kubas9311

Re: TTR600 Kubas

: 01 sie 2015, 10:15
autor: glina
Może w ttr nie trzeba, nie wiem. Pytaj tych co mają ttr. Link coś mi się nie otwiera. Łańcuszka rozrządu się nie rozkuwa.

Re: TTR600 Kubas

: 01 sie 2015, 10:46
autor: kubas9311