"Super" Tenere 1 VJ
"Super" Tenere 1 VJ
Po Super Tenerze przyszedł czas na Tenerkę.
Jak już wiadomo, niedawno nabyłem 1vj w wersji rally. Motocykl ma służyć do dalszych i bliższych wypraw. W miarę upływu czasu będę próbował powrócić do kształtów oryginalnej 1vj.
Na chwilę obecną udało mi się:
+ ogarnąć filtr powietrza, przy okazji zakładając pokrywę airboxa od 3aj
+ wymienić olej z filtrem
+ wyczyścić i wyregulować gaźniki
+ ustawić prawidłowe luzy zaworowe
+ założyć nową świecę
+ sprawdzić stan łańcucha rozrządu
+ zafundować nowe rolki napinające łańcuch
+ wyczyścić i zakonserwować zacisk oraz pompę hamulcową
+ założyć nowy przewód hamulcowy w oplocie
+ założyć nowe klocki EBC oraz szczęki na tył
+ wymienić uszczelniacze przedniego zawieszenia, zalać 10W i wypolerować lekko utlenione lagi
+ założyć nowe harmonijki pro-grip-a
+ skontrolować stan felg, założyć nowe fartuchy i komplet Mitasów E-09( przód dakar, tył normalny)
+ obszyć kanapę
+ Założyć nowy łańcuch DID VX2 520 104 og. oraz zębatki JT( 15/40)
+ Zamontować nową linkę obrotomierza
+ Wymienić akumulator na Landporta bezobsługowego
Mam zakupioną przednią owiewkę, stelaż, zegary i lampę, ale czekam na pojawienie się kompletnej instalacji elektrycznej oraz podstawki pod liczniki.
Jak tylko ukończę wstępne prace to wrzucę efekty garażowych wieczorów.
Remont silnika, malowanie ramy itd, zostawiam sobie na zimę, co by się nie nudzić, a póki co próbuje dokończyć składanie, bo jeszcze we wrześniu planuję objechać Jurę Krakowsko-Częstochowską.
Jak już wiadomo, niedawno nabyłem 1vj w wersji rally. Motocykl ma służyć do dalszych i bliższych wypraw. W miarę upływu czasu będę próbował powrócić do kształtów oryginalnej 1vj.
Na chwilę obecną udało mi się:
+ ogarnąć filtr powietrza, przy okazji zakładając pokrywę airboxa od 3aj
+ wymienić olej z filtrem
+ wyczyścić i wyregulować gaźniki
+ ustawić prawidłowe luzy zaworowe
+ założyć nową świecę
+ sprawdzić stan łańcucha rozrządu
+ zafundować nowe rolki napinające łańcuch
+ wyczyścić i zakonserwować zacisk oraz pompę hamulcową
+ założyć nowy przewód hamulcowy w oplocie
+ założyć nowe klocki EBC oraz szczęki na tył
+ wymienić uszczelniacze przedniego zawieszenia, zalać 10W i wypolerować lekko utlenione lagi
+ założyć nowe harmonijki pro-grip-a
+ skontrolować stan felg, założyć nowe fartuchy i komplet Mitasów E-09( przód dakar, tył normalny)
+ obszyć kanapę
+ Założyć nowy łańcuch DID VX2 520 104 og. oraz zębatki JT( 15/40)
+ Zamontować nową linkę obrotomierza
+ Wymienić akumulator na Landporta bezobsługowego
Mam zakupioną przednią owiewkę, stelaż, zegary i lampę, ale czekam na pojawienie się kompletnej instalacji elektrycznej oraz podstawki pod liczniki.
Jak tylko ukończę wstępne prace to wrzucę efekty garażowych wieczorów.
Remont silnika, malowanie ramy itd, zostawiam sobie na zimę, co by się nie nudzić, a póki co próbuje dokończyć składanie, bo jeszcze we wrześniu planuję objechać Jurę Krakowsko-Częstochowską.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: "Super" Tenere 1 VJ
Fajnie poczytać jak kolejnemu XT zostaje przywracany dawny blask
Niestety to przełożenie 15/40 nie nadaje się do niczego moim zdaniem i sam pewnie też tak stwierdzisz jak pojeździsz, jest dużo za długie.
E09 na przodzie szybko schodzi na czarnym i w terenie trzyma niewiele lepiej niż E07 ale tył to bardzo fajna oponka
Jak możesz to pstryknij kiedyś przy okazji fotkę dekielka airboxa z 3AJ z jednej i drugiej strony
Niestety to przełożenie 15/40 nie nadaje się do niczego moim zdaniem i sam pewnie też tak stwierdzisz jak pojeździsz, jest dużo za długie.
E09 na przodzie szybko schodzi na czarnym i w terenie trzyma niewiele lepiej niż E07 ale tył to bardzo fajna oponka
Jak możesz to pstryknij kiedyś przy okazji fotkę dekielka airboxa z 3AJ z jednej i drugiej strony
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: "Super" Tenere 1 VJ
Odpuść e09 na przód, jak nie zapomnę wrzucę zdjęcia stanu bieżnika po 1.5-2kkm przejechanych w różnych warunkach... masakra, bieżnik tej opony znika od samego patrzenia się na nią.
Szkoda pieniędzy.
Szkoda pieniędzy.
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: "Super" Tenere 1 VJ
Pamiętaj, że masz silnik od 3TB... a tam moga być inne przełożenia niż w 3AJ, a już z pewnością są inne niż w 1VJ!terenowiecc pisze:Fajnie poczytać jak kolejnemu XT zostaje przywracany dawny blask
Niestety to przełożenie 15/40 nie nadaje się do niczego moim zdaniem i sam pewnie też tak stwierdzisz jak pojeździsz, jest dużo za długie.
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: "Super" Tenere 1 VJ
A może tak
Nawet gdzieś w gratach leży niesfatygowana zębatka 39 .
pora wyprostować na forum parę spraw odnośnie przełożeń bo ja w swoim 3tb miałem kiedyś tez 15/39 tylko w jakim celu miał bym uzywać tego ? aby jeździć na 3 biegach .mazi pisze:Pamiętaj, że masz silnik od 3TB... a tam moga być inne przełożenia niż w 3AJ, a już z pewnością są inne niż w 1VJ!terenowiecc pisze:Fajnie poczytać jak kolejnemu XT zostaje przywracany dawny blask
Niestety to przełożenie 15/40 nie nadaje się do niczego moim zdaniem i sam pewnie też tak stwierdzisz jak pojeździsz, jest dużo za długie.
Nawet gdzieś w gratach leży niesfatygowana zębatka 39 .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: "Super" Tenere 1 VJ
Przy jakiej prędkości przy 15/39 wbija się V bieg, żeby łańcuchem nie szarpało?
-
- Lubiący błoto
- Posty: 87
- Rejestracja: 23 lut 2013, 12:55
Re: "Super" Tenere 1 VJ
w 3tb przy 110 i jest ok
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: "Super" Tenere 1 VJ
3TB i 1VJ mają na 100% inne przełożenia w skrzyni (bo kosze i zębatki przekazujące napęd z wału na kosz są raczej takie same).Gacek pisze:A może takpora wyprostować na forum parę spraw odnośnie przełożeń bo ja w swoim 3tb miałem kiedyś tez 15/39 tylko w jakim celu miał bym uzywać tego ? aby jeździć na 3 biegach .mazi pisze:Pamiętaj, że masz silnik od 3TB... a tam moga być inne przełożenia niż w 3AJ, a już z pewnością są inne niż w 1VJ!terenowiecc pisze:Fajnie poczytać jak kolejnemu XT zostaje przywracany dawny blask
Niestety to przełożenie 15/40 nie nadaje się do niczego moim zdaniem i sam pewnie też tak stwierdzisz jak pojeździsz, jest dużo za długie.
Nawet gdzieś w gratach leży niesfatygowana zębatka 39 .
Przykładowo: standardowe przełożenie z 3TB, tj. 15/45 w 1VJ to meeeega krótki układ. Przy 100kmph jest 4300RPM! a dwa pierwsze biegi w sumie są takie jak jedynka przy 15/40.
Patrząc za tą stroną:
http://www.gearingcommander.com/
(porównywałem do swojego XT na 15/45) mamy:
XT600 przed 1989 przełożenie fabryczne:
XT600 przed 1989 przełożenie 15/46 (jak u mnie):
XT600 po 1990 przełożenie fabryczne:
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
Re: "Super" Tenere 1 VJ
Czołem, dziwie się że Twoja tak szybko zeszła, ja mam u siebie założoną dakarówkę, która już ma przejechane 2k kilometrów( siedziała w poprzedniej ST i towarzyszyła mi na Zakarpaciu), a bieżnika jeszcze sporo zostało 6,8 mm.mazi pisze:Odpuść e09 na przód, jak nie zapomnę wrzucę zdjęcia stanu bieżnika po 1.5-2kkm przejechanych w różnych warunkach... masakra, bieżnik tej opony znika od samego patrzenia się na nią.
Szkoda pieniędzy.
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: "Super" Tenere 1 VJ
Nie wiem co jest tego powodem, myślę że przednia tarcza która zatrzymuje motocykl dość konkretnie.Myszak pisze:Czołem, dziwie się że Twoja tak szybko zeszła, ja mam u siebie założoną dakarówkę, która już ma przejechane 2k kilometrów( siedziała w poprzedniej ST i towarzyszyła mi na Zakarpaciu), a bieżnika jeszcze sporo zostało 6,8 mm.mazi pisze:Odpuść e09 na przód, jak nie zapomnę wrzucę zdjęcia stanu bieżnika po 1.5-2kkm przejechanych w różnych warunkach... masakra, bieżnik tej opony znika od samego patrzenia się na nią.
Szkoda pieniędzy.
Ewentualnie jakąś padlinę wylosowałem i leci jak szmata, bo co innego?
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi