Strona 1 z 2
Demontaż prawego bocznego dekla.
: 13 sie 2013, 11:31
autor: fryzjer
Hej.Jak w temacie.Czy demontując prawy boczny dekiel silnika(ten od strony filtra oleju),mogę spodziewać się niespodzianek,typu wypadnięcie śrub,wałków,itp.Uszczelka nie trzyma jak należy i spód silnika mam ubabrany w oleju.Przed wymianą oleju,chciałbym się z tym uporać.
Re: Demontaż prawego bocznego dekla.
: 13 sie 2013, 11:40
autor: qpa
Nic Cię tam nie spotka dziwnego, do dokręcenia załatw sobie klucz dynamometryczny bo gwinty są z gównolitu
Re: Demontaż prawego bocznego dekla.
: 13 sie 2013, 12:08
autor: Magic
motor na lewy bok, to nie bedziesz musiał spuszczać oleju. Warto nową uszczelkę potraktować czymś w rodzaju "Hermetic":

...po uprzednim odtłuszczeniu karterów.
Jest to może staroświecki polski produkt, jednakże świetnie sprawdza się do nasączania uszczelek. Po takim zabiegu nie ma mowy o jakimkolwiek poceniu się z silnika.
Re: Demontaż prawego bocznego dekla.
: 14 sie 2013, 17:34
autor: fryzjer
Dekiel,już zdjęty.I teraz mam pytanko.W deklu jest zamocowana kulka oraz sprężynka.Zastanawia,mnie jaką spełnia funkcję.Dodatkowo,ten oring wokół tej kulki jest zmasakrowany,tzn naderwany.Próbowałem go wyjąć aby,mieć na wzór przy kupnie nowego,ale zanic nie mogę go wyjąć.Miał ktoś z nim problemy?
A i jeszcze jedno pytanko.Uszczelka masakra porwana,popękana.Ktoś wcześniej przy niej kombinował,próbując chyba ją reanimować.Jako,że nowa kosztuje na allegro 50 zeta z przesyłką(trochę sporo).Poza tym,zależy mi aby jak najszybciej złożyć moto.Z czego,byście dorobili ewentualnie taką uszczelkę.Proszę o pomoc.
Re: Demontaż prawego bocznego dekla.
: 14 sie 2013, 18:42
autor: qpa
Zaworek jest po to by olej się nie cofał z góry silnika, tj z tego odcinka dekiel głowica. Uszczelkę wytnij z materiału do uszczelek, dostępny w większości motoryzacyjnych.
Re: Demontaż prawego bocznego dekla.
: 14 sie 2013, 19:42
autor: Pawlo
Uszczelki ma na stanie zapewne ArturS, zapytaj ile za najtańszą przesyłkę

Ten uszczelniacz też mam przytyrany, ale jak to się mówi - trudno

Re: Demontaż prawego bocznego dekla.
: 15 sie 2013, 18:30
autor: terenowiecc
Jaka dokładniej jest rola tego zaworka w deklu? Tzn. jak się objawia jego niesprawność ewentualna? Bo zastanawiałem się co to za wynalazek i do czego służy ale nie wiedziałem

i nie wymieniłem go u siebie...
Co do uszczelki to ja składam na czarny sylikon silnikowy i git, cieniutka warstwa, uszczelnia jak trzeba i nie cieknie

Re: Demontaż prawego bocznego dekla.
: 15 sie 2013, 19:34
autor: fryzjer
Przejrzałem całą serwisówkę i nie znalazłem fotografii tego dekla od wewnątrz.Dopiero przez przypadek,natknąłem się w google na fotki tego dekla.Po motocyklu to wnioskuję,że jest Maziego.Mam nadzieję,że się nie obrazi,jeśli posłużę się jego fotką.Więc,tak.
1) Po zdjęciu dekla,okazało się,że z uszczelki pozostał tylko fragment oznaczony na zdjęciu CZERWONĄ strzałką,oraz ŻÓŁTĄ strzałką(wewnątrz otworu);
2)Brak,części uszczelki oznaczonej ŻIELONĄ strzałką.Widać goły metal.
Nawet nie wiedziałem,że ten uszczelniacz ma tak wyglądać.Myślałem,że poprostu powinien być tam oring.(oznaczenie CZERWONĄ strzałką).Więc,wyciąłem ten fragment(czerwona strzałka),zresztą częściowo uszkodzony.Jutro miałem jechać do miasta i dokupić oring.Oring miałem wmontować w ten kanałek,po starym uszczelniaczu i składać moto..A tu taka bryndza.
Jak myślicie,starczy sam oring?.Czy trzeba dokupić cały uszczelniacz?A jeśli tak,to jak on się fachowo nazywa.Bo na allegro,wpisywałem wszystko co możliwe i takiego elementu w ogóle nie znalazłem.
A tak w ogóle,w jakie byłyby objawy uszkodzenia tego uszczelniacza.Bo mój był uszkodzony,a raczej nie widziałem niczego niepokojącego w pracy silnika.
Re: Demontaż prawego bocznego dekla.
: 15 sie 2013, 19:47
autor: Pawlo
Jest to część o nr 3AJ-13161-00-00 lub 3AJ-13161-01-00, pewnie będzie kosztować koło 60 zeta. Wątpię, żebyś dostał coś takiego w sklepie z uszczelnieniami. Mam pokrywę w garażu luzem to z ciekawości zobaczę jak to wygląda i czy da radę to wyjąć.
Re: Demontaż prawego bocznego dekla.
: 15 sie 2013, 19:54
autor: Gacek
To zawór zwrotny zapobiegający ściekaniu oliwy kiedy silnik nie pracuje .W moim modelu istnieje tylko zew ring ,sprężynka i kulka pracuje bez uszczelnienia .